MuscleMeat

Verkocht Power Rack

Thanks Remko! :)
Voelt het rek stabiel en stevig genoeg?
Ik ben zelf ook aan het twijfelen of ik het onbehandeld of behandeld zal nemen, misschien is behandeld dan toch een beter idee als ik het zo hoor.. al is zelf verven natuurlijk ook een goede optie.

ik zag dat je ook een prowler en farmer walk ontwerp hebt ?

is deze te koop en voor hoeveel ?

zou ge eventueel ook plan kunnen maken voor een pulley aan te passen ?

ik heb een panatte lat pulley en zou er een low pulley aan willen zetten

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zou je ook zoiets kunnen maken?

[Link niet meer beschikbaar]

Het doel is om de "tegenligger" van de kuiten te trainen oftewel de schenen.

thumb.HAMMERSTRENGTH-TibiaDorsiFlexion1.jpg

Thanks Remko! :)
Voelt het rek stabiel en stevig genoeg?
Ik ben zelf ook aan het twijfelen of ik het onbehandeld of behandeld zal nemen, misschien is behandeld dan toch een beter idee als ik het zo hoor.. al is zelf verven natuurlijk ook een goede optie.

Hey Yibu,

Rek is stevig en stabiel ik kan er voorlopig mee vooruit. Je hoeft als jezelf verft dan alleen maar de stangen te verven waarop de stang komt te liggen de rest is 1 keer schoonmaken.

Gr.
Remko

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor alle aanvragen!

Ik ga echter samenwonen dus moet de komende weken klussen.
Na de bouwvak (is alles hoop ik klaar) probeer ik het ontwikkelen en ontwerpen weer op te pakken.

Ik reserveer nog wel wat tijd voor het produceren van powercages aangezien ik hier de mallen en tekeningen al van heb.

Hey Yibu,

Rek is stevig en stabiel ik kan er voorlopig mee vooruit. Je hoeft als jezelf verft dan alleen maar de stangen te verven waarop de stang komt te liggen de rest is 1 keer schoonmaken.

Gr.
Remko

Nice, thanks voor de tip :)

Toevallig nog iemand anders die de powercage al een tijdje heel intensief (met zware gewichten) heeft gebruikt? Ben over ongeveer een week weer terug in Nederland en wil dan zo snel mogelijk nieuwe spullen gaan aanschaffen :D

Ik heb hem ook.
Geweldig hoe hij dit gemaakt heeft.
Ik heb hem zelf schoon gemaakt en geverft.
Assemblage is heel makkelijk.
Oogt niet alleen stevig maar is het ook.
Ik heb er erg veel plezier van.

Als je iets wilt waar je geld op kan besparen is het een rack van Henk.

Thanks!
Als ik terug ben ga ik is een kijkje nemen, maar denk dat het em wel gaat worden :cool:

Ik heb deze week ook eindelijk een Powercage gehaald bij Henk.
Ziet er super uit moet ik zeggen! In het echt nog heel wat beter en steviger dan op de foto's. Het was inderdaad ook heel makkelijk in elkaar te zetten. Ben erg onder de indruk dat hij het zo goed heeft kunnen maken. Ik zal er nog veel plezier van hebben denk ik. Ga het komende weken eens goed testen en weer lekker trainen :D

Hey
Zou je nog een powerrack kunnen maken?
Er zit geen haast achter ik kan hem pas eind augustus ophalen.
Trouwens past er een olympische stang van 180 cm op?

Hey,
ooit al gedacht aan een soort front squat harnas te maken? :) [Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Hey,
ooit al gedacht aan een soort front squat harnas te maken? :) [Link niet meer beschikbaar]

Dat was nog niet bij me opgekomen:D Sommige dingen
kun beter in de winkel kopen.

---------- Toegevoegd om 13:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:47 ----------

hey
zou je nog een powerrack kunnen maken?
Er zit geen haast achter ik kan hem pas eind augustus ophalen.
Trouwens past er een olympische stang van 180 cm op?

pm

Even een paar vragen voor de gasten die zo'n rack van Henk hebben;
- Staat het rack stabiel zonder vast de maken aan de grond?
- En is het dippen in het rack aan te raden, ook als je rond de 100KG bw schommelt?
- Zelfde voor de pull-ups, en is die pull-up bar dik genoeg in diameter? Als ik het goed las is deze smaller dan 30mm..

Even een paar vragen voor de gasten die zo'n rack van Henk hebben;
- Staat het rack stabiel zonder vast de maken aan de grond?
- En is het dippen in het rack aan te raden, ook als je rond de 100KG bw schommelt?
- Zelfde voor de pull-ups, en is die pull-up bar dik genoeg in diameter? Als ik het goed las is deze smaller dan 30mm..

Het rack staat erg stabiel ;)
Ik had er ook mijn twijfels bij toen ik de foto's hier en op de site zag, maar in het echt ziet het er nog wel wat steviger uit en zo voelt ie ook.

Het enige wat ik wat minder vind is dat de bar soms een beetje naar voren rolt op de startbouten, maar dat heeft verder niet veel met de stabiliteit te maken. (en volgens mij heb ik wel is gelezen dat sommige "prof" powerracks dit ook hebben dus..)

Over de dips en pull-ups kan ik het niet met zekerheid zeggen, aangezien ik zelf maar een magere 70kg weeg.. heb ze nog wel weighted gedaan, maar dan is het nog steeds maar 80kg in totaal. Voor mij is het in iedergeval stevig genoeg en volgens Henk kunnen de dipbars zeker 200kg aan (pull-up bar ook neem ik aan?).

Ik heb geen idee wat de diameter van de pull-up bar is, maar ik heb ook een "echte" pull-up bar die aan de muur bevestigd is, ze voelen allebei zo ongeveer het zelfde aan. Als er een verschil is, is het heel klein.

Hopelijk heb je hier iets aan en misschien dat anderen je laatste 2 vragen nog wat beter kunnen beantwoorden.

Net opgehaald, top rack! Kan niet anders zeggen, staat als een huis.

Ik ben 't helemaal eens met vorige poster.
Rack staat stabiel en ik heb er probleemloos aan gehangen en mee gestoeid (93kg).

Ik ben uitermate tevreden dat ik 'm gehaald heb. De afstand rijden was 't zeker waard!

Indien je de rack gaat verven, kun je net zo goed 50 euro meer uitgeven voor de reeds behandelde. Wat een klotewerk is dat zeg, om alle onderdelen te verven. :(
Eerst ontvetten, dan afnemen voor stof, dan verven, dan drogen, dan weer verven en dan issie klaar.. pffft Ben je wel dagje zoet ;)
Verder ben je ook 30 euro aan verf kwijt, dus voor die 20 extra raad ik de behandelde versie aan (heb je nog betere kwaliteit verf ook ).

Terug
Naar boven