joep, wat je zegt is inderdaad correct, de precieze berekening heb ik geen zin in, maar met directe overbrenging legt het gewicht een dubbele afstand af, en zal dus twee keer zo snel bewegen (bij eenzelfde snelheid aan de pully trekken) en daardoor zou het "trager" kunnen voelen bij het keerpunt, de vraag is of dit onwenselijk, of juist een goede extra trainingsprikkel is (A)
en henk, een combinatie zou natuurlijk prachtig zijn, maar lastig te realiseren denk ik... je zou dan ofwel een katrol en een oog moeten monteren, en drie kabels bijleveren (een lange en twee kortere), twee kabels met elkaar verbinden lijkt me namelijk geen goed idee... nog niks creatievers bedacht om het werkbaar te maken, maar morgen college, dus tijd zat om te brainstormen

en het ombouwen zou weinig werk moeten zijn, je kan vast een mooi systeem maken waarmee je de kabels netjes "op kan bergen" aan de rand van de cage als je de andere pully gebruikt, dan hoef je maar twee kabeltjes los en vast te klikken en over 30cm te verplaatsen... vrij weinig werk, zeker aangezien je toch gewichten zal moeten laden in die buurt...
maargoed, ik ga nog ff brainstormen, en kom er morgen vast nog op terug als ik wat beters heb bedacht

mooi project iig, momenteel een huurwoning in tilburg aan t zoeken (appartement of iets dergelijks *hint voor mensen hier*) maar zodra dat rond is kom ik zeker eens langs om te kijken