MuscleMeat

Verkocht Power Rack

Toevallig ben ik afgelopen maanden druk bezig geweest met de ontwikkeling van een pully add-on voor mijn cages.

De pully is nu [Link niet meer beschikbaar] naar de KTL-er (zie je niet meer terug op de vracht).
Wanneer ik foto's heb en prijzen zal ik dat posten.
Ik wil nog even de tijd nemen om te finetunen.

Alvast de link naar de[Link niet meer beschikbaar].

@Henk: gaan die add-ons op bestaande cages van jou passsen? ik ga er dan even gemakshalve vanuit dat je je cage design niet hebt aangepast ...

• Topic Starter Topic Starter
ik zag volgens mij op jou tekening dat de kabel van de hoge pully, via katrollen doorloopt naar de lage pully... (correct me if im wrong)
het lijkt mij juist handig om bij de gewichten een oogje te maken in plaats van een katrol, en dan twee losse kabels (een naar de hoge, en een naar de lage pully), die je makkelijk los van elkaar aan kan koppelen?
heb er een lange dag op zitten, dus neem het me niet kwalijk als ik te snel heb gekeken;)

het wordt iig weer een prachtige toevoeging, en gratz met de verkoop in body-solid materiaal, nog even en je moet je eigen banner bovenaan de site gaan overwegen, en de concurrentiestrijd met fitness-seller en helisports aangaan:P

Dat heb je goed gezien. Twee losse kabels leek mij lastig in gebruik maar misschien moet ik daar op terugkomen.

Mijn constructie heeft als nadeel dat als je 50 kg laadt, je maar met 25 kg traint.

Concurrentiestrijd lijkt me wel leuk:)

---------- Post toegevoegd Mon 23 Jan 2012 om 21:08 ----------

@Henk: gaan die add-ons op bestaande cages van jou passsen? ik ga er dan even gemakshalve vanuit dat je je cage design niet hebt aangepast ...

Ik heb mijn cage design niet aangepast. Dus in principe is het compatibel. Bestaande cages moet ik nog wel voorzien van 2 gaten in zowel de bovenste als onderste dwarstraverse.

de hele reden dat ik juist voorstander ben van het los kunnen koppelen is de overbrenging, je gewicht halveren lijkt me vrij vervelend, blijf je maar slepen met schijven...

daarbij is een koppelsysteem redelijk simpel te maken...
neem aan dat je al iets in gedachte had om de grepen aan vast te maken?
lusje in je kabel met behulp van een draadklem lijkt me t meest voor de hand liggen, en daar een karabijnhaak door
dan hoef ipv een katrol alleen een oogje aan de gewichtendrager te lassen (oogje is natuurlijk licht understatement, zelfde als je ook geen draadklem van 2mm moet pakken, dit zijn zwakke onderdelen, dus hier een lichte overkill maken is niks mis mee:P)
als je nog wat creatieve ideetjes nodig hebt wil ik graag meedenken, maar als ik je creaties zo zie (trouwe volger van dit topic en je site) dan denk ik dat t wel los zal lopen:P

Ik zal snel de foto posten,
Maar je hebt toch de tekening nog.
Volgens mij is dat wat ballie90 bedoelt

p.s ik kijk net op je site
maar die App. op dat dat bankje zit die bij de prijs in begrepen

De tekeningen heb ik nog:
- De [Link niet meer beschikbaar]
- [Link niet meer beschikbaar]

Blijft een leuk & origineel idee van jouw om je halterstang om te toveren in een pully machine:)

PS.
De beenrollen zijn inbegrepen.

---------- Post toegevoegd Tue 24 Jan 2012 om 18:49 ----------

de hele reden dat ik juist voorstander ben van het los kunnen koppelen is de overbrenging, je gewicht halveren lijkt me vrij vervelend, blijf je maar slepen met schijven...

daarbij is een koppelsysteem redelijk simpel te maken...
neem aan dat je al iets in gedachte had om de grepen aan vast te maken?
lusje in je kabel met behulp van een draadklem lijkt me t meest voor de hand liggen, en daar een karabijnhaak door
dan hoef ipv een katrol alleen een oogje aan de gewichtendrager te lassen (oogje is natuurlijk licht understatement, zelfde als je ook geen draadklem van 2mm moet pakken, dit zijn zwakke onderdelen, dus hier een lichte overkill maken is niks mis mee:P)
als je nog wat creatieve ideetjes nodig hebt wil ik graag meedenken, maar als ik je creaties zo zie (trouwe volger van dit topic en je site) dan denk ik dat t wel los zal lopen:P

Als ik een nieuwe uitvoering met directe overbrenging heb getekend zal ik die posten, kun je er op schieten:)

Misschien ontwerp ik het staalwerk van de pully wel zo dat beide overbrengingen tot de mogelijkheid behoort:
* Voor beginners lijkt mij "niet ombouwen" wel handig
* Voor de sterkere mannen lijkt me directe overbrenging (zoals je al zei) wenselijk.

De vrouw op het bankje is niet inbegrepen, btw:p

Rack bevalt nogsteeds super!

Zat al met veel interesse rond te kijken op je site voor een rack, nu er een pully aan kan worden bevestigd wordt het helemaal interessant! Al bekend wat de belasting wordt van de pulley? En wanneer het ongeveer voltooid zal zijn?

Zat al met veel interesse rond te kijken op je site voor een rack, nu er een pully aan kan worden bevestigd wordt het helemaal interessant! Al bekend wat de belasting wordt van de pulley? En wanneer het ongeveer voltooid zal zijn?

Denk dat er nog een paar weken ontwikkeling in zit.

Ik gebruik kabel die 1500 kg aan kan.
De constructie opzich ga ik nog testen maar
denk wel +/- 200 kg.

Bedankt voor het snelle antwoord. Zal de komende tijd ff wat geld opzij zetten ;)

@ Henk

De voorste en midden stang zijn gewisseld,waar de katrollen
nu allebei omhoog staan

De voetsteunen zitten nu op de verkeerde plaats
De stang gaat net voor of je neus als je aan het roeien bent
De voetsteunen hadden eigelijk op de zelfde manier als de dip steunen gemoeten

Ook is de het belangrijk dat de kooi hoog is i.v.m met pully
die van mij is net hoog genoeg,maar zou wel wat hoger mogen
maar ja het is ook een "proefmodel"

Ik heb zelf thuis een pulley met directe overbrenging en op de sportschool met katrol. Voordeel van direkt is idd dat je maar de helft van de gewichtsstapel nodig hebt. Maar ik merkte wel een verschil in gevoel.
Als je snelle bewegingen maakt bij een triceps extension met touw ofzo merk je dat een directe overbrenging 'slomer' is.
Volgens mij komt dat doordat de gewichtschijven bij directe overbrenging de dubbele snelheid krijgen tov een katroloverbrenging. Bij het omkeermoment moet die massa omkeren. Nu is het wel de helft van het gewicht dus dat zou sneller moeten gaan qua massatraagheid, maar de kinetische energie die je er instopt gaat met de snelheid in het kwadraat, en die snelheid is dus dubbel zo hoog bij een directe overbrenging. Correct me if I'm wrong.

Dus voor het gevoel en als gewicht geen bezwaar is zou ik gaan voor de katroloverbrenging, maar voor mij als student op een zolderkamertje zou het door het extra gewicht geen optie zijn. Dus wellicht beide aanbieden.

Ik heb even rondgekeken op je site, maar kan enkel racks van 2100 in hoogte vinden. Maak je geen lagere of heb ik deze over het hoofd gezien?

joep, wat je zegt is inderdaad correct, de precieze berekening heb ik geen zin in, maar met directe overbrenging legt het gewicht een dubbele afstand af, en zal dus twee keer zo snel bewegen (bij eenzelfde snelheid aan de pully trekken) en daardoor zou het "trager" kunnen voelen bij het keerpunt, de vraag is of dit onwenselijk, of juist een goede extra trainingsprikkel is (A)
en henk, een combinatie zou natuurlijk prachtig zijn, maar lastig te realiseren denk ik... je zou dan ofwel een katrol en een oog moeten monteren, en drie kabels bijleveren (een lange en twee kortere), twee kabels met elkaar verbinden lijkt me namelijk geen goed idee... nog niks creatievers bedacht om het werkbaar te maken, maar morgen college, dus tijd zat om te brainstormen:P
en het ombouwen zou weinig werk moeten zijn, je kan vast een mooi systeem maken waarmee je de kabels netjes "op kan bergen" aan de rand van de cage als je de andere pully gebruikt, dan hoef je maar twee kabeltjes los en vast te klikken en over 30cm te verplaatsen... vrij weinig werk, zeker aangezien je toch gewichten zal moeten laden in die buurt...
maargoed, ik ga nog ff brainstormen, en kom er morgen vast nog op terug als ik wat beters heb bedacht;)
mooi project iig, momenteel een huurwoning in tilburg aan t zoeken (appartement of iets dergelijks *hint voor mensen hier*) maar zodra dat rond is kom ik zeker eens langs om te kijken:D

Ik heb even rondgekeken op je site, maar kan enkel racks van 2100 in hoogte vinden. Maak je geen lagere of heb ik deze over het hoofd gezien?

Standaard maak ik de racks op 2100 maar ik kan de cages natuurlijk uitvoeren op elke wenselijke hoogte

---------- Post toegevoegd Wed 25 Jan 2012 om 21:42 ----------

joep, wat je zegt is inderdaad correct, de precieze berekening heb ik geen zin in, maar met directe overbrenging legt het gewicht een dubbele afstand af, en zal dus twee keer zo snel bewegen (bij eenzelfde snelheid aan de pully trekken) en daardoor zou het "trager" kunnen voelen bij het keerpunt, de vraag is of dit onwenselijk, of juist een goede extra trainingsprikkel is (A)
en henk, een combinatie zou natuurlijk prachtig zijn, maar lastig te realiseren denk ik... je zou dan ofwel een katrol en een oog moeten monteren, en drie kabels bijleveren (een lange en twee kortere), twee kabels met elkaar verbinden lijkt me namelijk geen goed idee... nog niks creatievers bedacht om het werkbaar te maken, maar morgen college, dus tijd zat om te brainstormen:P
en het ombouwen zou weinig werk moeten zijn, je kan vast een mooi systeem maken waarmee je de kabels netjes "op kan bergen" aan de rand van de cage als je de andere pully gebruikt, dan hoef je maar twee kabeltjes los en vast te klikken en over 30cm te verplaatsen... vrij weinig werk, zeker aangezien je toch gewichten zal moeten laden in die buurt...
maargoed, ik ga nog ff brainstormen, en kom er morgen vast nog op terug als ik wat beters heb bedacht;)
mooi project iig, momenteel een huurwoning in tilburg aan t zoeken (appartement of iets dergelijks *hint voor mensen hier*) maar zodra dat rond is kom ik zeker eens langs om te kijken:D

Helemaal goed!
Ben het met jou en Joep eens dat massatraagheid van invloed is op de trainingservaring.

Helemaal goed!
Ben het met jou en Joep eens dat massatraagheid van invloed is op de trainingservaring.

dat de traagheid van invloed is op de trainingservaring staat vast, de vraag is alleen hoe dit de trainingservaring precies beinvloed...
is het een positieve extra prikkel, over verlaagt dit het maximale potentieel van de oefening... ik ben te onervaren met trainen met pullys om hier een met ervaring onderbouwd antwoord op te kunnen geven... wie weet zijn er anderen die hun ervaring kunnen delen?

hey,

kan je ook zo'n ding maken?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

moet toch goedkoper kunnen dan de 70 euro die fs vraagt.

Henk, ben je inmiddels al miljonair?

Henk, ben je inmiddels al miljonair?

Haha, ik ga er vanuit dat ik ooit nog eens een briljante uitvinding doe waarmee ik dat wordt! Iets wat wereldwijd via telsell verkocht wordt:D

---------- Post toegevoegd Thu 2 Feb 2012 om 21:36 ----------

hey,

kan je ook zo'n ding maken?
http://www.fitness-seller.nl/images/product_images/popup_images/638_6.jpg

moet toch goedkoper kunnen dan de 70 euro die fs vraagt.

Ik zal dit weekend eens kijken.
Heb weer veel projecten lopen dus krap in tijd:(
Hoe dik is de koker waar de T-bar aan moet?

Bij mijn eigen cages maak ik ook wel eens een T-bar maar
dan voorzie ik de onderste dwarstraverse van gaten waar ik
dan een scharnierpunt aan kan bouten.

Het is ongeveer 5 cm waar die aan moet ;)
het is trouwens zo'n gewone behandelde powercage van jou.
en die 30 mm ding die hoeft niet omdat ik alleen maar 50 mm heb.

O geeft niet het heeft geen haast ik hoor wel wanneer je er aan begint etc.
Alleen zou je het ook kunnen opsturen?
De verzendkosten zijn dan natuurlijk voor mijn eigen rekening.

Terug
Naar boven