XXL Nutrition

Verkocht Power Rack

Ja maar waarom zo'n lompe lengte? Het achterste gedeelte wordt dus alleen gebruikt voor een paar schijven op te hangen volgens jou? Lijkt me niet de enige reden dat het rack zo groot is gemaakt. plus dat de monkeybar ook op een gewone rack geplaatst hadskunnen worden het zelfde lijkt me voor de band attachments. Dat het leuk is om een custom build ding te hebben snap ik wel maar dat was de vraag niet.

Oh je bedoelt dat het niet zo compact is? Dat ben ik met je eens inderdaad. Zelf zou ik mn schijven toch liever links en rechts naast mn rack zetten omdat ik gewoon de ruimte naar achter niet heb, heb alle ruimte nodig om uberhaupt lekker te gaan kunnen bewegen. Maar daar zal geen technische reden voor zijn, die kan bijna de helft korter tenzij er inderdaad een functie als een lat station in gepland zou zijn. Ik moet er zelf ook eens mee gaan rekenen hoe ik het geheel in zou moeten richten.

• Topic Starter Topic Starter
Ja maar waarom zo'n lompe lengte? Het achterste gedeelte wordt dus alleen gebruikt voor een paar schijven op te hangen volgens jou? Lijkt me niet de enige reden dat het rack zo groot is gemaakt. plus dat de monkeybar ook op een gewone rack geplaatst hadskunnen worden het zelfde lijkt me voor de band attachments. Dat het leuk is om een custom build ding te hebben snap ik wel maar dat was de vraag niet.

De lengte is vrij vors omdat je anders een conflict krijgt tussen geladen stang en gewichten,[Link niet meer beschikbaar]
Als je gerubberde gewichten hebt is de tussenruimte die je op de foto ziet nog kleiner.
Je kunt natuurlijk ook voor een los gewichtenrekje kiezen maar dan moet je de gewichten
over een grotere afstand verplaatsen. Dichterbij de stang dan dit krijg je niet (een paar cm misschien nog dan:))

In eerste instantie is de cage ook als standaard cage verkocht maar later
zijn er de volgende opties bij gekomen:
1. Monkey bar optie
2. Gewichten rek optie
3. Bands optie
4. Setje J-hooks

• Topic Starter Topic Starter
ziet er erg mooi uit, de uitbreiding om schijven aan op te hangen lijkt me erg praktisch en samen met de speciale pull-up greep nogal wat extra stabiliteit geven:D

vraag me alleen de functionaliteit van 1 onderdeel af... onderin de cage heb je aan weerszijde ook een balk met gaten gemonteerd, en drie pinnen in zitten... waar dienen dezen voor en hoe zitten ze vast? ze lijken haast vast gelast, en zijn toch per kant anders verdeeld...

verder heb je een tweetal verschillende afleggers in de cage, dit lijkt me erg praktisch en prettig tijdens trainen, maar waarom twee verschillende ontwerpen?

nog 1 laatste vraag, is dit type cage ook te leveren met een high-low pulley? en op hoeveel zou het geheel dan ongeveer kosten? ik weet dat je voorlopig geen tijd hebt, en is ook nog niet nodig, kan prima uit de voeten met mn huidige cage, maar dit is wel een mooi hebbedingetje voor op de lange termijn;)

verder karma voor je mooie werk!

Ben bezig met een latpully optie:
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

Dit is een versie met katrol overbrenging.
Ga ook nog bezig met een 1 op 1 overbrenging.
Meer informatie zet ik t.z.t. op mijn site.

wist dat je ermee bezig was, vroeg me alleen af of je al een richtprijs had voor de latoptie;) en zit bij deze cage ook standaard een setje dipsteunen?

Ik heb je farmers binnen , ben er blij mee. Je had ze wel goed verpakt zeg jezus die tape haha

Ah ok, zelfde als trainen met kettingen toch? meer belasting naar mate je verder omhoog gaat bij de beweging... Vrij logisch dat die pinnen daarvoor zijn idd:P maar kon er zelf niet op komen, thanks!

K, vroeg me al af waarom twee paar, en verschillende, afleggers, maar leuke (en handige) hebbedingetjes kan ik me altijd wel in vinden;)

Ja, je lengte verandert niet echt, dus als ik 2 paar afleggers zou hebben, zou ik er 1 paar op de squat stand houden, de andere op de bankdruk stand.
Of je plaatst 1 paar voorin je rack (er buiten dus) om lunges te kunnen doen, of om lekker vrij te squatten.. Altijd handig! :D

he henk, vroeg me af... weet jij misschien een goede manier om je prowler wat stiller te maken? we willen hem in een woonwijk op straat gaan gebruiken maar echt een rampzalig geluid nu :D

Nylonblokken onder monteren?

hmmm nooit van gehoord... ben alleen bang dat dat snel kapot gaat? gezien je er over steen mee gaat schuiven met veel gewicht erop

Dat zijn idd van de hardplastic glijblokken. Is redelijk slijtagebestendig in normale omstandigheden (wordt onder lopende banden en dergelijken als loopvlak gebruikt) maar hoe dat in dit geval zou gaan? Geen flauw idee.

Gaat ook haast niet eigenlijk Alles van plastic etc gaat na één beurtje duwen gewoon
eraan zijn met wat fatsoenlijk gewicht. En rubber duw je geen meter vooruit.

Je kan hem misschien telkens harsen ofzo?

Over een strakbetonnen vloer zou het wel gaan, probleem is dan weer dat het geen weerstand geeft en je dus rustig met je prowler rond kan stappen haha.

maybe een iets van hout eronder monteren? krijg je ook een lekkere rooklucht als je echt goed je best doet;)
geluid zal zeker niet helemaal weg zijn, maar wel minder worden... hard plastic kan ook, maar denk dat dat iets slijtagegevoeliger is op een stenen ondergrond...

Daarbij is hout cheaper en makkelijker te bewerken. Maar toch lijken al deze dingen voor mij iig de prowler in zijn weerstand op straat ernstig te beinvloeden en dus het effect een beetje te verpesten.

de onderkant van de prowler lijkt me van glad staal, hout vergroot de weerstand enigszins, maar niet enorm zoals bijvoorbeeld rubber dat zou doen...
en idd is hout vrij cheap, dus kan je nog een keer vervangen:P
alternatief; alles inladen en naar een voetbal of hockeyclub gaan, en daar de velden omploegen:P
wie weet kan je er zelfs een zakcentje mee bijverdienen bij een boer:P

Wieltjes

Terug
Naar boven