AndroidHealthClinic

Powerlifting halter

powerlifting barbell : doorgaans zwart, iets dikker, "deep knurled", en vooral veel stugger en logger dan een halter voor olympisch gewichtheffen. Bij deze laatste moeten de sleeves heel snel kunnen ronddraaien en de baar zelf is iets soepeler en veert mee.

Hou er echter rekening mee dat de barbells die de meeste winkels in onze streken aanprijzen als "olympische halters" eigenlijk in de verste verte GEEN olympische halters zijn... ...maar vrij goedkope "standard barbells", goed voor assistance werk. Die onwetende fitnesslui zeggen maar vaak lukraak dat iets met 50mm sleeves "olympisch" is.

EDIT : ivm de halter in je link, het hangt ervan af wat je ambities zijn, maar ik zeg : BROL ! Vanaf 180-200kg plooit zoiets. Persoonlijk zou ik trouwens nooit iets bij helisport kopen, al hun materiaal is gericht op recreatieve fitness, ook hun zogenaamde "krachtapparatuur".

Op fitness-seller.nl en op choiceofchampions.de hebben ze goede powerliftingbaren, reken ongeveer 200 euro voor een degelijke baar.

Laatst bewerkt:
EDIT : ja, deze had ik in gedachten !

• Topic Starter Topic Starter
ok dan weet ik genoeg, had ik mijn ogen ook al op gericht maar ik dacht als het goedkoper kan...,

Dit word het:

Set Halterschijven 100kg Gietijzer 50mm (5x20) 129,00
Halterschijven 1x20 32,00
Halterschijven 2x1,25 4,00
Professionele lange halterstang 50mm x 220cm 175,00
50mm - Veersluiting 9,00
BARBARIAN Power-Lift Straps 8,90
------------------------------------------------------+
358

Trouwens, ik ben heel tevreden van de service bij die fitness-seller.nl

Een dag of vier nadat ik betaald had stond een vrachtwagen met mn prachtige Barbarian Rack, kettlebells etc voor de deur

Gewicht: 16,5 kg, ik meende dat alle olympische halters 20kg waren, speciaalstaal of?,

En ze maken eerst een afspraak voor levering neem ik aan?

Gewicht: 16,5 kg, ik meende dat alle olympische halters 20kg waren, speciaalstaal of?,

En ze maken eerst een afspraak voor levering neem ik aan?

Officiële wedstrijdbaren zijn idd altijd 20kg, misschien dat ze voor trainingsdoeleinden idd een ander soort staal of zo gebruiken om het iets goedkoper te krijgen ? Die wedstrijdbaar op de site is tot 700kg belastbaar en kost 100 euro meer, dus het verschil in fabricage moet ergens liggen.

Idd het transportbedrijf belt je op wanneer ze kunnen langs komen

Die wedstrijdbaar is, speciaal veerstaal dit moet ik juist niet hebben voor PL
De halter die tot 200kg belastbaar is ,is 17,8 kg,
De halter die tot 450kg belastbaar is, is 16,5kg, er staat speciaalstaal boven, daar zal het verschil in gewicht in zitten

EDIT : ivm de halter in je link, het hangt ervan af wat je ambities zijn, maar ik zeg : BROL ! Vanaf 180-200kg plooit zoiets. Persoonlijk zou ik trouwens nooit iets bij helisport kopen, al hun materiaal is gericht op recreatieve fitness, ook hun zogenaamde "krachtapparatuur".

Op fitness-seller.nl en op choiceofchampions.de hebben ze goede powerliftingbaren, reken ongeveer 200 euro voor een degelijke baar.

Ik geef toe dat heel die Helisports toko een fitnessindruk maakt, maar dat Bodycraft powerrack van Helisports is tot 1.000 kg belastbaar staat op de website van Bodycraft.

En deze stang dan? Die van 19,5 kg en 90 euro?
muscle-power.nl,halterstangen,musclepower,Szultka,TITAN, TITTAN T1, TYTAN, fitness equipment, life fitness, flex, matrix, olymp&olimp, hes, olimp, york, technogym, bowflex, bowflex fitness, precor, kettler, star trac, cybex, concept 2, nautilus group

Zevenaar is heel erg ver weg voor mij, leveren aan huis doen ze wel maar dat kost iets van 75 euro

Hm ik dacht dat muscle power gratis geleverd had bij mij. Het is wel al meer dan een jaar geleden dus ik ben het niet zeker.

@ Locust: Beetje negatieve indruk over helissport? Is volgens mij wel overdreven hoor. Ik heb hun rek staan + wat schijven en da's goed materiaal.

Bedankt voor je reactie, ik heb muscle-power gemaild, kosten zijn 75 en alleen als de chauffeur mijn plaats op de route heeft. Ik woon in een enorm gat dus daar kan ik waarschijnlijk lang op wachten.

Hm ik dacht dat muscle power gratis geleverd had bij mij. Het is wel al meer dan een jaar geleden dus ik ben het niet zeker.

@ Locust: Beetje negatieve indruk over helissport? Is volgens mij wel overdreven hoor. Ik heb hun rek staan + wat schijven en da's goed materiaal.

Ja sorry, ik heb er inderdaad een beetje een negatieve indruk over ja ;) Idd bodycraft maakt best wel behoorlijke powerracks, maar ik vind verder dat Helisport toch veel brol verkoopt. Ik heb verschillende keren met die mensen heen en weer gemaild met vragen over de belastbaarheid van allerlei bankjes en racks etc, en telkens bleek dat die dingen absoluut niet sterk genoeg waren. OK niet iedereen heeft zwaar spul nodig en iedere site heeft zijn doelgroep, maar dan moet ze niet vermelden dat bank zus of zo "heel solide" is, "ook onder de zwaarste belasting". Elk zijn goesting, maar ik haal mijn gerief elders.

ook op diameter letten, wij hebben er op training ook enkelen die een dikkere stang hebben, zo verbeter je natuurlijk wel je grip, maar kan ook nadelig zijn als je wil maxen en die stang met je max gewicht niet kan houden

Die barren van musclepower zijn crap :p Voldoende als je een low budget hebt maar je bent veel beter af met een goede bar zoals Locust voorstelde.

Inderdaad zon idee heb ik ook een beetje, het wordt toch echt die van fitness-seller, dan maar een paar euro's meer. Goedkoop = Duurkoop, ik post mijn mening over de halter zodra ik hem heb;)

Gister heeft een maat nog 10x220 dl met die bar gelift ;)

Terug
Naar boven