MuscleMeat

Prevalon

skrewdrive

Cool Novice
Waardering
0
Hey allemaal, heeft er iemand ervaring met dit product? Ik weet dat het een prostaatbeschermer is op basis van flavenoïden, maar weet iemand met welk mechanisme het DHT blokkeert? Bindt het aan de receptor of pakt het het 5a-reductase aan? Is het trouwens vrij te krijgen?

Hey schroevendraaier!

Helaas kerel, Prevalon blokkeert geen DHT. Prevalon (of beter isoflavonen) hebben een positieve werking op de oestrogene beta-receptor in de prostaat. De isoflavonen fungeren als een soort plantaardige oestrogenen echter met een positief effect door afscherming van de receptoren tegen actievere vormen van oestrogeen.
Vergroting van de prostaat (en extra snelle kaalheid) wordt zeer waarschijnlijk veroorzaakt door een combinatie van oestrogeen EN DHT.

Alleen via de apotheek verkrijgbaar volgens mij al zit het ook gewoon in soja-producten. (daarom hebben westerse mannen 25 x zoveel kans op prostaatklachten dan mannen in China)

Peace

skrewdrive zei:
Hey allemaal, heeft er iemand ervaring met dit product? Ik weet dat het een prostaatbeschermer is op basis van flavenoïden, maar weet iemand met welk mechanisme het DHT blokkeert? Bindt het aan de receptor of pakt het het 5a-reductase aan? Is het trouwens vrij te krijgen?

• Topic Starter Topic Starter
Thnx voor de uiteenzetting Elmo, hier heb ik iets aan :thumbs: Maar om prostaatvergroting te voorkomen is Prevalon in dat geval dus beter tijdens het kuren als bv. Saw Palmetto oid aangezien deze laatste een negatieve werking heeft op DHT en Prevalon niet? Mijn volgende kuur is namelijk een cut-kuur en dan zijn de effecten van DHT meer dan welkom.

Je moet de werking van pure DHT niet overschatten als je kijkt naar het geheel van AAS effecten in je lichaam. Natuurlijk is het qua werking sterker dan testosteron maar ook veel androgener.
Met saw palmetto rem je in ieder geval DHT af en is in combinatie met een anti-oestrogeen dus goed tegen prostaatklachten en haaruitval.
Het is altijd een afweging tussen de riscico's en de gains die er tegenover staan.

Cutten is vechter oor 90 een combinatie van dieet en trainen om een dmv van een calorietekort droger te worden.

skrewdrive zei:
Thnx voor de uiteenzetting Elmo, hier heb ik iets aan :thumbs: Maar om prostaatvergroting te voorkomen is Prevalon in dat geval dus beter tijdens het kuren als bv. Saw Palmetto oid aangezien deze laatste een negatieve werking heeft op DHT en Prevalon niet? Mijn volgende kuur is namelijk een cut-kuur en dan zijn de effecten van DHT meer dan welkom.

Terug
Naar boven