XXL Nutrition

Primen; moeite waard?

MikieB

Huge Freak
Waardering
560
Lengte
1m90
Massa
113kg
Wel eens benieuwd wie hier ervaring mee heeft. Misschien geef ik 't wel een compleet verkeerde naam, maar ik bedoel iig vlak voor je begint met je bulk een week tot 10 dagen heel, heel laag in carbs gaat, fullbody trainingen doet om alles uit je lichaam te krijgen zeg maar, je oestrogeen laag houdt dmv welk middel je dan ook kiest, om na die 10 dagen meteen te gaan bulken.

Klinkt wel interessant om dit te doen als ik uit m'n cut kom, niet eerst een cruise maar dus meteen door blasten op een hoge dosis Test met iets ernaast bijvoorbeeld.

Iemand dit wel eens gedaan, zoja, hoe beviel het? Moeite waard of net zo goed eerst cruisen en rustig je kcal opbouwen in die 6 weken tot je op bulkniveau zit en dan een kuur erin?

Gebruik maken van je anabolic rebound na een cut bedoel je? Heb ik meerdere keren gedaan, vaak doordat ik cutten zo zat was dat ik meteen de andere kant doorsloeg. Zou er dan geen deload fase tussen laten zitten, maar meteen van een groot deficit naar een groot surlup gaan, wanneer je genoeg hormonen in je lichaam hebt zal je bijna (tot een punt) geen vet aan zetten, maar wel flinke hoeveelheid massa. Bios3 had hier ook nog een goed stukje over als ik me niet vergis.

https://www.youtube.com/watch?v=hgwS0w42hv8

https://www.youtube.com/watch?v=HnwtO1ahsJU

Laatste keer dat ik dit deed ben ik toen van 100 naar 108 geschoten in 2 weken, zal groot deel vocht zijn geweest, maar ook flinke hoeveelheid massa.

• Topic Starter Topic Starter
Ga ik die straks eens bekijken als ik weer thuis ben, ben benieuwd. Zou dan wel een blast van 16 weken worden maar neem aan dat dat niks uitmaakt als je switcht van middelen? Zit nu op 700 Ace en 350 MastP elke week met 300 test, dat zou ik dan naar dunno, 1250 Test, 900 Bold ofzo doen met nog wat erbij? :p

Ja leuk idee man. Dat primen doe je op lage dosering neem ik aan? En dan daarna idd lekker er wat intrappen.

lijkt me sowieso funest voor je lichaam om zoveel weer aan te komen in een korte tijd, vooral vocht.
waarom niet beter je carbs langzaam opbouwen ipv meteen surplus te eten?
volgens mij heb ik nog nooit gelezen dat een wedstrijd atleet na een wedstrijd weer als een idioot gaat eten.

Laatst bewerkt:
lijkt me sowieso niet echt funest voor je lichaam om zoveel weer aan te komen in een korte tijd, vooral vocht.
waarom niet beter je carbs langzaam opbouwen ipv meteen surplus te eten?
volgens mij heb ik nog nooit gelezen dat een wedstrijd atleet na een wedstrijd weer als een idioot gaat eten.

Dat is nou idd mijn enige bezwaar, zoveel gewichtsverschil in zo'n korte tijd is niet gezond volgens mij right? Daarom ook dat ik vroeg om ervaringen/meningen, vind het een interessante manier maar gezondheid gaat wel voor.

Verder niemand dit ooit gedaan/een bekende die het deed?

Zou nou niet meteen alles wat bios3 zegt als waar beschouwen. Flinke broscientist die kerel, de algemene thematiek en zijn houding zijn wel prima maar af en toe lult hij wel echt uit z'n nek. Waarschijnlijk gewoon mensen die van een hevige cut een hevige bulk in gaan en dus t*fus veel aankomen in een paar dagen aan maaginhoud en bloat en denken dat dat spiermassa is oid.

---------- Post added at 14:13 ---------- Previous post was at 14:09 ----------

Stel dat het waar zou zijn, waarom zou het dan niet standaard zijn om als contest prep eerst te cutten, dan weer te bulken en ineens allemaal magische massa te gainen om daarna weer een klein beetje vet eraf te schrapen om uiteindelijk groter te zijn dan je met een normale cut was geweest. Klinkt erg onaannemelijk en lijkt mij zoiets wat zo leuk klinkt dat mensen willen geloven dat het bestaat (want wie wil nou niet meer massa met 'weinig' extra tijd en moeite).

edit: Net de video gekeken en zijn gedachtegang erachter is vrij gebrekkig. Hij claimt dat je lichaam 'has been doing anything to survive' tijdens je cut en dat je daarna dus zoveel massa zou gainen als rebound, gemakshalve is dit dan allemaal spiermassa en 'geen vet' zodat je 'jezelf kunt verdedigen'. Dit soort beredenaties blijken in de praktijk vaak zelfs als de beredenatie zelf niet slecht is fout omdat het een extreme oversimplificatie is van hoe het lichaam werkt. Daarbij komt dan nog eens dat het idee zelf dat je lichaam na een lange tijd van kcal deficit staat te springen om spiermassa aan te maken en geen vet op te slaat absurd is.

---------- Post added at 14:29 ---------- Previous post was at 14:13 ----------

Ben het wel met hem eens dat extreem langzame reverse diets debiel zijn.

Laatst bewerkt:
Wel natty gedaan, had het niet lang gedaan omdat ik er juist snel vet van aankwam.
Denk dat je op deze manier juist sneller vet aanzet dan wanneer je rustig je carbs omhoog gooit.
Dit omdat je lichaam gewend was aan de lage hoeveelheid carbs. En als je dan oppeens flink gaat carbs gaat uppen het allemaal opgeslagen word als vet.
Nogmaals, ik deed iets soortgelijks natty.

Dat zijn nuttigere reacties hehe!

Pleurklaat, hoe bedoel je dat langzame reverse? Dus per week zeg maar met 200 kcal op/af bouwen is onzin? Want dat vind ik nl ook wel hehe.

Ja precies. Alsof je maintenance kcal na een cut echt 800 kcal lager ligt dan daarvoor ofzo en je op een 3 maanden durende quest moet gaan om je nieuwe maintenance te vinden. Stelletje neuroten.

Waarom dan een refeed dag in een cut ?
Juist ja , je lichaam went aan de lage kcal intake.

Wel natty gedaan, had het niet lang gedaan omdat ik er juist snel vet van aankwam.
Denk dat je op deze manier juist sneller vet aanzet dan wanneer je rustig je carbs omhoog gooit.
Dit omdat je lichaam gewend was aan de lage hoeveelheid carbs. En als je dan oppeens flink gaat carbs gaat uppen het allemaal opgeslagen word als vet.
Nogmaals, ik deed iets soortgelijks natty.

Het idee is ook dat je het maar voor 7-10 dagen doet en daarna gewoon normaal door (clean) bulkt. Wanneer jij lange tijd ruim boven onderhoud gaat zitten kom je gegarandeerd vet aan.

Anabolic rebound doe je juist niet op low dose. Het idee is dat je vanuit een cut zonder cruise het door zet in een bulk: 'blowing up lean'. Je verandert de compounds en voegt bijvoorbeeld middelen als anadrol en dbol toe als kickstarter en houdt doseringen hoog.

Is al vocht...
Vergelijk het met de rebound na een wedstrijd.

Ik had (dom ik weet het) me volledig laten gaan: op 5dagen 12 kg bij... De eerste dagen en kg's zag ik er zo goed uit (vol, massief, aders, strepen) maar dan... Kon geen trap meer op (geen adem etc...).

Ik zou het zo doen: na cut of wedstrijd langzaam opbouwen door soms eens iets lekkers te eten + dieet en zo langzaam aan op uw kcal geraken.

Waarom dan een refeed dag in een cut ?
Juist ja , je lichaam went aan de lage kcal intake.

Onzin. Het voordeel aan refeed dagen is dat je na een tijdje cutten een shitload aan carbs kan eten en bijna alles daarvan op kan slaan als glycogeen omdat je tgv je cut depleted bent. Daarom eet je op een refeed dag weinig vet, praktisch al het vet dat je eet die dag zal toch opgeslagen worden. Al die extra glycogeen helpt je dan om weer harder te trainen. Heeft niks met 'aan lage kcal intake wennen' te maken, dat bestaat namelijk helemaal niet.

Terug
Naar boven