Fitness Seller

Probleem PC

Bezoekers in dit topic

En met 2x2 GB (dus die 2 reepjes in bijv. alleen de rode) doet ie het wel?

nee zelfde verhaal, kan niet meer via cd-rom opstarten

om nou alles te formatteren en het risico te lopen dat ik straks zwart beeld heb en helemaal niks meer kan zie ik niet zo zitten
 
nee zelfde verhaal, kan niet meer via cd-rom opstarten

om nou alles te formatteren en het risico te lopen dat ik straks zwart beeld heb en helemaal niks meer kan zie ik niet zo zitten
Denk niet dat het aan je OS ligt. Als je helemaal geen reepjes erin doet, wat krijg je dan?
 
Mijn moederbord ondersteunt dual channel ram kan het zijn dat dat het conflict veroorzaakt ??
 
Wat een antwoorden, hij kan niet in de BIOS, dit staat volledig los van een Windows installatie, of uberhaupt wat dan ook wat geinstalleerd is op de HDD.

Moment dat je je computer aandrukt met de stroomknop, button bash je dan gelijk al op f2? Want dit moet je wel doen he, niet pas wanneer je beeld krijgt.


Hoeft niet. Als je er niks in doet zou ie (normaal) gewoon de bios op moeten kunnen starten en aangeven dat er geen ram in zit.
Je komt niet in je BIOS hoor zonder RAM, moet minstens 1 RAM reepje inzitten.
 
Laatst bewerkt:
Hij moet gewoon opstarten en aangeven dat er geen ram in zit dan. Zoals ik al zei: lang geleden :p
 
Hij moet gewoon opstarten en aangeven dat er geen ram in zit dan. Zoals ik al zei: lang geleden :p

Nee, je kan onmogelijk in je BIOS komen zonder RAM.

Tevens aan TS, button bash ook andere toetsen, hoeft niet noodzakelijk F2 te zijn, button bash ook F1, F2, esc en del, of sterker nog... Button bash gewoon alle F-toetsen.. :)
 
Laatst bewerkt:
Hij moet gewoon opstarten en aangeven dat er geen ram in zit dan. Zoals ik al zei: lang geleden :p

Hij start niet op, geen beeld en beeps

Wanneer druk je op die f2 / delete toets?
 
Druk zo snel mogelijk op delete of F2. Duw eens gewoon op die toets van zodra je op de aan-knop duwt en blijf de hele tijd op die toets tikken tot dat je het windows startscherm krijgt. Normaal zou je op die manier toch in je bios moeten kunnen ook al zie je dat zwart scherm met witte lettertjes niet.
 
Laatst bewerkt:
ALTIJD ram van hetzelfde merk samenzetten, voor de een of andere manier zorgt dat zeer vaak voor fouten. Heb het een paar keer gehad vroeger, corsair's gemixed b-merken = pc starte niet op of crashte vrijwel direct na opstarten.

Volgens mij heeft het te maken met latency tussen de verschillende merken op dezelfde mhz. Dus, wat is de latency van je nieuwe latjes? Indien die niet hetzelfde is als de oude(wat vrij zelden is), loopt het imo altijd mis.
 
Laatst bewerkt:
ALTIJD ram van hetzelfde merk samenzetten, voor de een of andere manier zorgt dat zeer vaak voor fouten. Heb het een paar keer gehad vroeger, corsair's met b-merken = pc starte niet op of crashte.

Volgens mij heeft het te maken met latency tussen de verschillende merken op dezelfde mhz. Dus, wat is de latency van je nieuwe latjes? Indien die niet hetzelfde is als de oude(wat vrij zelden is), loopt het imo altijd mis.
Nee, z'n Windows boot zelfs, dit betekent dat de ram functioneel is. Je krijgt echt geen clock skew van verschillende latencies tussen de RAM modules, je mobo regelt dit en downclockt.

Sowieso zit het BIOS setup menu in ROM, hier komt geen RAM bij aan de pas.

De reden waarom je niet bij je BIOS menu kan zonder RAM is echter vrij simpel, ieder systeem voert een POST uit alvorens je verder kan, en je POST slaagt nu eenmaal niet zonder RAM modules.
 
- Kan zijn dat er een geheugen-bankje kapot is gegaan toen je het nieuwe geheugen er in stopte
- Kan zijn dat er een geheugen-strip kapot is gegaan

Heb dit zelf al een keer gehad, gewoon 1 strip pakken en deze op alle bankjes proberen totdat je er een vind die werkt, dan erachter komen of de andere stripjes ook op dat bankje werken, zo ja dan is/zijn het het/de andere werkbankje(s) wat het probleem is.

Zodra je weet welke er kapot is/zijn, daar geen geheugen instoppen, kan je hem iig opstarten.
 
Nee, z'n Windows boot zelfs, dit betekent dat de ram functioneel is. Je krijgt echt geen clock skew van verschillende latencies tussen de RAM modules, je mobo regelt dit en downclockt.

Sowieso zit het BIOS setup menu in ROM, hier komt geen RAM bij aan de pas.

De reden waarom je niet bij je BIOS menu kan zonder RAM is echter vrij simpel, ieder systeem voert een POST uit alvorens je verder kan, en je POST slaagt nu eenmaal niet zonder RAM modules.

different latency timing = (meestal) different voltages = ****ed. Weet niet waarom jij over clock skew of downclocken begint want heeft absoluut niks met kloksnelheid te maken.

En een motherboard dat latency auyo aanpast tussen verschillende ramsticks? Ik heb daar al uren mee zitten sukkelen in de BIOS of die timings goed te krijgen vroeger(en te verlagen :D)... Ms op de nieuwste moederboards, maar een oude DDR-2 echt niet...
 
Laatst bewerkt:
Gladiool, lees eens de startpost en z'n eerste reactie.
 
- Kan zijn dat er een geheugen-bankje kapot is gegaan toen je het nieuwe geheugen er in stopte
- Kan zijn dat er een geheugen-strip kapot is gegaan


komt iets terug, dit heb ik ook idd eens gehad, en dan starte de bios ook niet op...

Vind het echt raar dat de bios niet binnen te komen is maar win7 wel.

win7 dat daar blijft hangen, doet me een kapotte of niet te openen ntfs-tabel vermoeden.
 
Back
Naar boven