XXL Nutrition

Professional Weightgainer - Raw Iron

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Weightgainer / maaltijdvervanger
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Eigenschappen:
    - 36 gram time-released eiwitten per 100 gram!

    - Time-released koolhydraten matrix

    - Bevat Waxy mais en Boekweit granen!

    - Bevat tevens MCT olie en vitamine/mineralen complex

    - Voorziet het lichaam tot 7 uur na inname nog van eiwitten en koolhydraten

    Bij RAW IRON wisten we dat de (kracht) sportwereld niet op de zoveelste eenvoudige weightgainer zat te wachten. Het werd eens tijd dat alle wetenschappelijke kennis rondom herstel, spiergroei en gewichtstoename tezamen zou komen in 1 product: de RAW IRON Professional weightgainer.

    3 verschillende soorten hoog gedoseerde eiwitten; Whey, ei-albumine en Calcium Caseinaat zorgen voor een time- released effect. Binnen 20 minuten en zelfs nog na 7 uur voorziet RAW IRON Professional weightgainer je lichaam van hoogwaardige eiwitten.

    Hetzelfde geldt voor de time released koolhydraten matrix. De Waxy Maïs zit vliegensvlug in je bloedbaan om gelijk je spierenergie voorraad aan te vullen. Snel gevolgd door de Dextrose en Maltodextrine. De MCT olie is dan aan de beurt om je spieren verder op te vullen. De grote troef is echter de Boekweitvlokken. Boekweit is een graansoort dat langzaam energie afgeeft aan het lichaam waardoor het lichaam 7 uur na inname nog steeds gevoed wordt. Boekweit heeft tevens een zeer hoge aminozuur gehalte.

    Al deze zeer hoogwaardige ingrediënten, tesamen met een uitgekiende vitamine en mineralen mix, maakt de RAW IRON Professional weightgainer tot de ideale weightgainer of post-workout drink. Duidelijk dus niet de zoveelste eenvoudige weightgainer! Dit is een professionele weightgainer. Alleen gebruiken als je ECHT wilt aankomen!
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? Maandje
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Vanille, erg lekkere zachte licht zoete vanille smaak
  • Welke dosis heb je gebruikt? 90 gram + melk
  • Waar heb je het supplement gekocht? www.sportfood.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Vriendelijke service, goed advies, snelle verzending, gratis samples
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 36.90 Euro, voor 2.5 kilo
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja, zie review

Mijn review:

Even makkelijk om ook de ingrediënten en voedingswaarde erbij te zetten:

Ingredienten: Malto dextrine (polysachariden, maltotriose en maltose), whey proteine concentraat instant (bevat: koemelk, lactose, soja lecithine), calcium caseinaat (bevat: koemelk, lactose), ei-eiwit isolaat (bevat: ei), boekweitvlokken, magere cacaopoeder (alleen bij de smaak choco) (bevat: cacao), dextrose, waxy mais (bevat: mais), MCT’s uit kokosolie (o.b.v. cocosvet) (bevat: koemelk, lactose), smaakaroma vanille, aardbei, banaan, (hangt af van de smaak), premix van vitaminen & mineralen (Natrium Bicarbonaat, Kalium Chloride, Magnesium Carbonaat, Vitamine C, Niacine, Vitamine E, Panthoteenzuur, Vitamine B6, Vitamine B2, Vitamine B1, Foliumzuur, Biotine, Vitamine B12), zoetstof: natrium sacharine en natrium cyclamaat, kleurstof: bietenrood (alleen bij de smaak aardbei).
Allergie-informatie: Dit product bevat de volgende allergenen: melkeiwit, lactose, natuurlijke kleurstof annato GMO: Dit product bevat geen genetisch gemodificeerdeOrganismen (non-GMO) zoals bedoeld in de EU verordening 2001/18.
E.E.G. eisen: Alle ingrediënten voldoen aan de E.E.G. eisen die gesteld worden in richtlijn 95/2/EG betreffende levensmiddelenadditieven.

Voedingswaarden per 100 gram:
Kj 1605
Kcal 382
Eiwit 36 gr
Koolhydraten 54 gr
Vet 1,8 gr
Vezels 1,3 gr​
Natrium 0,2 gr

Aminozuursamenstelling:
4,46% Alanine
3,76% Arginine
9,13% Aspartic Acid
1,79% Cysteine
17,09% Glutamic Acid
2,24% Glycine
2,30% Histidine
5,68% Isoleucine**
9,24% Leucine**
7,58% Lycine
2,75% Methionine
4,43% Phenylalanine
6,77% Proline
5,59% Serine
5,29% Threonine
1,54% Tryptophan
3,96% Tyrosine
6,40% Valine**

**BCAA's

Review

Ik zelf heb 90 gram van het WG gebruikt op 300 ML melk, het mengt zonder enige problemen en heb nooit ''brokken'' gehad of een drapje op de bodem.
Ik had zelf de smaak vanille en vond die erg lekker, het is een beetje licht zoete zachte vanille smaak. De shake drinkt makkelijk weg en valt niet zwaar op de maag, de structuur is gewoon net als de melk al proef je wel een paar ''kleine'' stukjes van de boekweitvlokken wat ik zelf wel lekker vind.

Op trainingsdagen nam ik de shake NA het sporten, op andere dagen in de ochtend.
Ik merkte vooral op de trainingsdagen dat na deze shake ik sneller herstelde.
Merkt echt de combinatie van de snel opneembare en de langzamere KH dan.
Het enige wat misschien ''beter'' kon, en waarom ik de shake geen 10/10 geef is voor een maaltijdvervanger iets weinig vetten, heb dat zelf ''opgelost'' door er een eetlepel olie bij te doen.

Maar een echte aanrader dus 9/10 :D

raw-iron-weightgainer-400x400.jpg
 
Mooie review Casper, thanks!:thumb:

Deze weightgainer zit inderdaad erg goed in elkaar en wordt daardoor zowel als weightgainer als ook als post-workout shake gebruikt.:)
 
Goede review Casper!

Persoonlijke tip:

300 ml melk (of 200 ml water)
1 diepgevroren banaan (op voorhand in schijfjes gesneden en de vriezer in)
100 gr RI weightgainer

Allemaal de blender in :D Krijg je soort van milkshake (ik heb zelf smaak choco)
 
Goede review Casper!

Persoonlijke tip:

300 ml melk (of 200 ml water)
1 diepgevroren banaan (op voorhand in schijfjes gesneden en de vriezer in)
100 gr RI weightgainer

Allemaal de blender in :D Krijg je soort van milkshake (ik heb zelf smaak choco)

Ik drink shakes altijd in hun pure vorm, maar ik zie hier regelmatig de lekkerste recepten met de shakes voorbijkomen! Ik ga mezelf toch maar een wat meer culinair verdiepen!:D
 
Ik drink shakes altijd in hun pure vorm, maar ik zie hier regelmatig de lekkerste recepten met de shakes voorbijkomen! Ik ga mezelf toch maar een wat meer culinair verdiepen!:D

Kan het enkel maar aanraden! Als je zelf op iets uitkomt mag je dat altijd delen he Bas :D :meal:
 
Kan het enkel maar aanraden! Als je zelf op iets uitkomt mag je dat altijd delen he Bas :D :meal:

Ga ik zeker doen, maar ik kom op dit moment niet veel verder dan er een banaan of bolletje roomijs in te kwakken!:D
 
Ga ik zeker doen, maar ik kom op dit moment niet veel verder dan er een banaan of bolletje roomijs in te kwakken!:D

Gvd dat moet ik misschien ook maar eens doen :D
 
Gvd dat moet ik misschien ook maar eens doen :D

Ik heb al variaties gehoord met lepels pindakaas erin, roomijs, ver fruit uiteraard, eieren etc. Alleen ikzelf moet uitkijken want ik wordt anders te snel een fat bastard. Leeftijd he?!:D
 
Ik heb al variaties gehoord met lepels pindakaas erin, roomijs, ver fruit uiteraard, eieren etc. Alleen ikzelf moet uitkijken want ik wordt anders te snel een fat bastard. Leeftijd he?!:D

moet gauw is een blender zien te vinden, kan ik dat ook maken :eek:
 
Back
Naar boven