XXL Nutrition

program files/ HD geh. vrijhouden

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
2 vraagjes die met elkaar van doen hebben eigenlijk.

- Kan ik geinstalleerde program files (binnen dezelfde comp.) kopieren van de ene schijf naar de andere? Hoe dit eventueel snel en effiecient op te lossen?
Daar het om enkele 10-tallen gb's zou gaan.

- Klopt het dat je min. 10% liefst 20% moet vrij houden op je interne/externe HD's voor optimaal gebruik? Wat is het nadeel wanneeer je dat niet doet?

thanx!

Op je eerste vraag: Nee, dat gaat niet werken. Als je programma's in C:\Program Files\xxxx geinstalleerd hebt, kan je ze niet zomaar verplaatsen naar E:\Program Files\xxxx bijvoorbeeld. Dan werken ze niet meer. Als het bijvoorbeeld om multi-media bestanden gaat (muziek, films) dan kan het uiteraard wel.

Tweede vraag: 20% is wel vrij veel, dat zou betekenen dat je 100GB vrij moet houden als je een 500GB schijf hebt. Lijkt me een beetje overdreven. Ik zou wel altijd zorgen dat je een paar GB vrij hebt. Als je je harde schijf helemaal vol propt wordt je pc traag :)

Op je eerste vraag: Nee, dat gaat niet werken. Als je programma's in C:\Program Files\xxxx geinstalleerd hebt, kan je ze niet zomaar verplaatsen naar E:\Program Files\xxxx bijvoorbeeld. Dan werken ze niet meer. Als het bijvoorbeeld om multi-media bestanden gaat (muziek, films) dan kan het uiteraard wel.

Tweede vraag: 20% is wel vrij veel, dat zou betekenen dat je 100GB vrij moet houden als je een 500GB schijf hebt. Lijkt me een beetje overdreven. Ik zou wel altijd zorgen dat je een paar GB vrij hebt. Als je je harde schijf helemaal vol propt wordt je pc traag :)

Ik heb nog maar 1Gig over en merk er eigenlijk vrij weinig van. Zal dit weekend eens wat overzetten op mijn externe om te kijken of het zoveel invloed heeft.

Qua ruimte:

-Houd rekening met een fil bestand even groot als je RAM hebt als je gebruik maakt van Slaapstand of Standby
-Als je systeemherstel gebruikt houd deze standaard rekening met 20% vrije ruimte. Je kunt echter zelf herstelpunten verwijderen om extra ruimte te maken. Aan te raden is wel de laatste maand zeker te laten staan.

Inderdaad, doordat er sleutels in het register zitten.

• Topic Starter Topic Starter
Jongens, super bedankt wederom!!

Kan ik dan wel wanneer ik de voledige backup heb (van de gehele C schijf) deze op een andere schijf plaatsen of gaat dat ook niet?

Hoe belangrijk is het dat een interne HD snel is (heb zelf een WD 7200 rpm)? Is dit net zo belangrijk (qua snelheid betreft) als RAM en processor? Komt een snellere (interne) HD je PC ten goede aangaande overall stability/snelheid ....?

Laatst bewerkt:
Jongens, super bedankt wederom!!

Kan ik dan wel wanneer ik de voledige backup heb (van de gehele C schijf) deze op een andere schijf plaatsen of gaat dat ook niet?

Hoe belangrijk is het dat een interne HD snel is (heb zelf een WD 7200 rpm)? Is dit net zo belangrijk (qua snelheid betreft) als RAM en processor? Komt een snellere (interne) HD je PC ten goede aangaande overall stability/snelheid ....?

Dat ligt er aan wat je met die andere schijf doet. Als die in dezelfde pc gaat naast je huidige C:, dan werkt het alsnog niet, aangezien die dan weer een andere letter zal hebben dan C. Als je hem in een andere pc doet heb je kans dat het ook niet goed werkt, aangezien je hardware dan weer anders is. Beetje lastig uit te leggen :)

Voor snelheid van een harde schijf is 7200rpm prima. Je hebt wel 10000rpm schijven maar die zijn achterlijk duur. Processor snelheid is vele malen belangrijker. Ik zou het lekker bij een 7200rpm schijf houden, is gewoon standaard en ik vind persoonlijk de kosten te hoog voor de winst die je er mee boekt.

Oke, rock dank je.

Vauitgaande dat de data die op de C schijf van ''nu'' staat wordt overgezet op een andere (grotere) schijf (deze wordt in dezelfe pc geplaatst). En de ''nu C schijf'' er wordt uitgehaald. Werkt de nieuwe schijf dan, wanneer ik een backup van de ''nu c schijf'' erop zet?

Werderom wat The Rock zegt.

10000rpm zijn sneller maar het is het gewoon het prijsverschil niet waard.

EDIT: Wel niet de hele inhoud van de C:\ schijf gewoon kopieren en plakken éh, maak gebruik van een back-up programma.

Oke, rock dank je.

Vauitgaande dat de data die op de C schijf van ''nu'' staat wordt overgezet op een andere (grotere) schijf (deze wordt in dezelfe pc geplaatst). En de ''nu C schijf'' er wordt uitgehaald. Werkt de nieuwe schijf dan, wanneer ik een backup van de ''nu c schijf'' erop zet?

Uuh, lastig om te zeggen. Ik denk het wel, maar kan het niet garanderen. Sowieso moet je dan wel de nieuwe schijf exact hetzelfde aansluiten als de oude C-schijf, dus dezelfde kabels gebruiken etc. Anders krijg je nog gedoe met master/slave waardoor het nog niet kan werken. En dus zorgen dat de harde schijf de letter C krijgt, maar dat gebeurt sowieso wel als het de enige harde schijf is die in je pc zit.

computer is nagekeken en helemaal schoongemaakt

De comp is helemaal schoongemaakt (besturingsysteem,heristallatie,backup)
Nu hebben we wat verzet van de ene schijf naar andere en heb ik iets van 38 gb over op de C schijf (500gb schijf).

Mogelijk dat wanneer 1 TB dik onder de 80-90 euries zit ik er een haal en alles verplaats.

Thanx voor de support!

Terug
Naar boven