Fitness Seller

Progressie 6 maanden 13-14 jaar oud

Wat je zelf wil;). Wat ik persoonlijk aanraad is om te bulken tot je op 14%bf zit, dan cutten tot 10% en dan weer bulken tot 14% enz.

Goede start op zo'n jonge leeftijd! Belangrijk is nu vooral eerst veel kennis op te doen, pak een schema met veel compounds dan zit je bijna altijd goed. Dat je fullbody moet trainen is onzin, een split kan ook wel volstaan. Doe wat je het prettigst vind. Zolang je maar alle spiergroepen goed aanpakt met de goede oefeningen.

Qua voeding zou ik gewoon lekker boven onderhoud blijven voorlopig, je kan nog heel wat massa pakken voordat je gaat cutten. Als je het goed doet pak je nu nog een jaartje massa erbij en cut je volgend jaar voor de zomer en kan je al een nice fysiek hebben op je 15e-16e (voor die leeftijd vooral).

Vind het goed om te zien dat je er al zo serieus over nadenkt op een jonge leeftijd en een goede mindset hebt, daar kunnen nog heel wat mensen van leren. Verder nog als tip: neem niet al het advies aan wat hier gezegd wordt maar doe vooral eigen research, niet alles wat hier gezegd wordt is waar of hoeft waar te zijn namelijk. Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Goede start op zo'n jonge leeftijd! Belangrijk is nu vooral eerst veel kennis op te doen, pak een schema met veel compounds dan zit je bijna altijd goed. Dat je fullbody moet trainen is onzin, een split kan ook wel volstaan. Doe wat je het prettigst vind. Zolang je maar alle spiergroepen goed aanpakt met de goede oefeningen.

Qua voeding zou ik gewoon lekker boven onderhoud blijven voorlopig, je kan nog heel wat massa pakken voordat je gaat cutten. Als je het goed doet pak je nu nog een jaartje massa erbij en cut je volgend jaar voor de zomer en kan je al een nice fysiek hebben op je 15e-16e (voor die leeftijd vooral).

Vind het goed om te zien dat je er al zo serieus over nadenkt op een jonge leeftijd en een goede mindset hebt, daar kunnen nog heel wat mensen van leren. Verder nog als tip: neem niet al het advies aan wat hier gezegd wordt maar doe vooral eigen research, niet alles wat hier gezegd wordt is waar of hoeft waar te zijn namelijk. Succes!

Thanks voor alle info!
Doe nu Stronglifts 5x5 (dus vooral compounds). Deze oefeningen kan ik ook thuis doen (heb beschikking over 90kg aan gewichten, dus moet het daarmee doen voordat ik de gym in kan). Hierna kan ik altijd nog een splitschema doen met wat mee isolatie oefeningen. Ik zal voorlopig boven onderhoud gaan eten en blijven trainen en dan maar kijken waar we over een half jaartje zijn!

Kijk wel uit op jou leeftijd dat je niet over traint en dat je voldoende rust en sowieso eerst je lichaam laten wennen dus fullbody schema , licht gewicht.

Als je iets wilt kan je het bereiken

Ga ik zeker doen! Ik zit nu op 77kg. Tot welk gewicht raad je me aan om te bulken?

dat moet je zelf kiezen maar als je te hoog BF % krijg zou ik gaan cutten maar denk dat als je 85 kg weegt dat je wel al veel meer gaat zien maar dat moet je zelf weten , hangt ook af van je doel

Ik zie dat je nu 78 bent, je staat er zeker een stuk beter bij nu dan op die foto's?

Meeste tips zijn gegeven, wel top dat je zo jong al serie us aan de gsng gaat.

2 maanden cutten? er zit nog amper wat op je botten vriend

Lekker bezig man! je bent nu 14 jaar correct? Als je dan 78 weegt is het best prima al zeg ik het zelf. Ik zou tot je 16e doorbulken en niet aan cutten denken. zorg gewoon dat je bf niet boven de 14% komt dan is het prima..

Goodluck gosert

Gewoon blijven bulken joh :) btw, ik zie wel wat verschil en het gaat de goede kant op!
Ga zo door

Rug update

Terug
Naar boven