XXL Nutrition

Prolactine te hoog

Weet niet of je op het internet bankiert maar je kunt ook gewoon naar hun overschrijven.
En tevens Western Union.

Ik bestel daar altijd mijn pramipexole.

Hee Snuffsann

ja internet bankieren doe ik wel, ik heb een bestelling geplaats via
`wire payment`

ik krijg dan een order te zien maar nergens staat een rekening nummer waar ik het dan naar over moet boeken?

Hee Snuffsann

ja internet bankieren doe ik wel, ik heb een bestelling geplaats via
`wire payment`

ik krijg dan een order te zien maar nergens staat een rekening nummer waar ik het dan naar over moet boeken?

Je krijgt een E-mail van ze waar alles in staat.
Bankgegevens ed.
Zodra zij jou geld binnen hebben sturen ze het naar je toe.

Je krijgt een E-mail van ze waar alles in staat.
Bankgegevens ed.
Zodra zij jou geld binnen hebben sturen ze het naar je toe.

ja klopt ik heb een mail van ze gekregen met mij order,maar ik kan nergens aan bank nummer terug vinden. Er staat wel wire payment, beedje vaag

Laatst bewerkt:
Even het probleem terug aankaarten. Dit vanwege nieuwe informatie.

Het probleem ligt niet bij een hoge prolactine waarde. Testosteron is laag, maar LH en FSH is dan weer hoog.

Dit geeft aan dat de LH receptoren niet goed reageren op LH. Dus de gevoeligheid moet verhoogt worden.

arimidex, tamoxifen,nolva etc etc heeft niks met je prolactine te maken dit zijn oestrogeenremmers en dat is een heel andere soort gyno dan prolacitne gyno.

de enige manier om prolactine gyno tegen te gaan is dostinex/letrozol

dostinex 2 tabletten per week 1 op ma 1 op do , 1 dag na me 1e tablet was mijn prolac gyno al gehalveerd, wereldspul echt waar

Lees wat ik gepost heb, gaat over geheel wat anders.

• Topic Starter Topic Starter
Kort samengevat:

Endocrinoloog heeft me 3 maand nolvadex voorgeschreven om es te zien als m'n testo-waardes verhogen en daarna stabiel bleven. Dit was dus niet het geval.

5 oktober 2011: 3 maanden nolva genomen, testo waarde verdubbeld en nu dus perfect gemiddeld, prolactine nog steeds te hoog.

30 november 2011: (2 maanden na be-eindigen nolvadex) testo-waarde terug bij af (net boven de ondergrens), prolactine vreemd genoeg niet opgenomen in de bloedtest :o

Heden: testosteron ligt nog altijd nét binnen de waardes, zo ook prolactine, maar wel tegen de bovengrens aan... deze keer werd oestradiol niet meegenomen in de bloedtest... pfff

m.a.w. al 2-3 jaar sleept dit al aan, met betere en slechtere periodes...

Enige wat de endo mij nog voorstelde was TRT, maar gezien m'n testo-waardes binnen de grenzen zou ik dit niet terugbetaald krijgen van de zorgverzekering. Dubbel shit dus!

Nog maar es naar de endo dus zeker dan... *zucht*

Ook maar even posten. Dit zijn dus alle bloedwaardes die ik heb:

2iuowol.jpg

Er zijn ook nog metingen gedaan vlak voor de start met tamoxifen, maar die liggen bij de endo. Ook die waardes gaven een laag testosteron en 'n hoog prolactine. Wat me ook wel opvalt zijn de schommelingen in oestradiol...

Nolva alleen heeft dus eigenlijk niet veel uitgehaald nadien.

Gezien je LH en FSH goed zijn ligt het probleem bij de gevoeligheid van de leydig cellen. GetXXL is hier meer mee bezig geweest.

HCG in lage dosis voor paar weken zou deze gevoeligheid terug kunnen verhogen dacht ik. En nadien nolva.

Prolactine en oestrogeen zou ik me dus geheel geen zorgen om maken. Dit omdat als deze een probleem waren LH en FSH onderdrukt zouden zijn.

Ook maar even posten. Dit zijn dus alle bloedwaardes die ik heb:

2iuowol.jpg

Er zijn ook nog metingen gedaan vlak voor de start met tamoxifen, maar die liggen bij de endo. Ook die waardes gaven een laag testosteron en 'n hoog prolactine. Wat me ook wel opvalt zijn de schommelingen in oestradiol...
vraag bij je volgende test of ze alle 8 waardes aanvinken op je bloedonderzoek.
je vrije testosteron daar draait het om! En die zit bij jouw aan de hoge kant van het spectrum.
Jammer dat we dat niet terug kunnen zien op je laatste twee onderzoeken.

Weet niet of je het formulier meekrijgt van je endocrinoloog, in mijn ziekenhuis wel. Vink dan gewoon de rest aan wat je wil weten! Alleen het geen wat met je probleem te maken zou kunnen hebben. Een of twee extra aanvinken en ze merken het echt niet (al gedaan;))
Over je hoge prolactine waardes destijds...inderdaad cabergoline werkt daar prima tegen. 0,25-0,5mg E4D
Je schommelingen met je oestrogeen / Oestradiol vallen echt mee!! allemaal onder de max waardes.
Als je aan het kuren was zat je er minimaal tweevoudig boven.
Baal je echt van de Oestradiol, Anastrozol werkt daar prima tegen en het kost geen drol als je het van je huisarts krijgt net zoals de cabergoline...deze heb je maar E4D nodig en maar 0,25mg!!! je libido gaat vooruit!!

Succes bro...ik spreek uit eigen ervaring. (je meds wel van je huisarts;))

Ja sowieso geef ik volgende keer "instructies" mee... Soms zeg ik welke waardes moeten gemeten worden, soms ook niet omdat ik niet als de arrogante/betweterige patiënt wil overkomen. En in feite ook omdat ze na ettelijke keren bloed afnemen toch al es mogen doorhebben dat ALLES gemeten moet worden. :o

Momenteel neem ik al 5 weken mucuna pruriens, dit zou toch al de prolactine aanzienlijk moeten verminderen. Nog een weekje of 3 verder nemen, daarna laat ik nog es een bloed afnemen.
Ik ben sowieso wel benieuwd of die mucuna pruriens daadwerkelijk iets geholpen heeft... Lijkt me van wel. De afgelopen 2 weken ben ik toch iets beter uitgeslapen, is m'n libido beter en ervaar ik ook veel meer pomp tijdens trainingen.

Van de endo kreeg ik laatst idd gewoon het formulier mee! Ik ben ook helemaal niet beschaamd om extra aan te vinken hoor, haha.

En als ik nog terug ga naar de endo, zal 't voor TRT zijn.

UPDATE!

Nieuwe meting na 2 maanden mucuna pruriens.

30923ww.jpg

Comentaar van de huisarts:
"Een goed resultaat met een prima hormonale balans" :windup:

Conclusie:
mucuna pruriens heeft geen drol gedaan met m'n prolactine-levels!

Ik kan evengoed gaan hardlopen dan, want massa pakken op dit minimum aan testo wordt geen makkie... :(

Laatst bewerkt:
Dostinex / Cabergoline

Pramipexole is betaalbaarder dan dostinex. Zou kijken of je daar aan kan komen!

Update:

Afspraak gemaakt bij de endo, wel pas begin december een plaats vrij, dus nog even wachten. :(
Hopelijk kan ik dan aan de TRT, want ik ben dat belabberde gevoel kotsbeu!

Update:

Terug van de endo, conclusie:
Klinisch gezien is er niks aan de hand, wel is m'n testosteron laag-normaal. ---> proefperiode van 4 maanden TRT. Indien duidelijk beterschap van libido- en vermoeidheidsklachten, wordt TRT verder gezet.

Ik dien om de 3 weken 250mg sustanon depot te injecteren. Ergens middenin 2 injecties moet ik bloed laten prikken.

Vraag: gaat E3W prikken niet zorgen voor belachelijk schommelende bloedwaardes?

Oplossing zou zijn om E10D 125mg te injecteren, neem ik aan? Maar hoe regel ik dat dan, want het zijn ampoules (éénmaal open = direct te gebruiken)

Terug
Naar boven