MuscleMeat

Prolactine te hoog

Ik dien om de 3 weken 250mg sustanon depot te injecteren. Ergens middenin 2 injecties moet ik bloed laten prikken.

Vraag: gaat E3W prikken niet zorgen voor belachelijk schommelende bloedwaardes?

Oplossing zou zijn om E10D 125mg te injecteren, neem ik aan? Maar hoe regel ik dat dan, want het zijn ampoules (éénmaal open = direct te gebruiken)

Je hebt de standaard crap-trt voorgeschreven gekregen. Je test waarden gaan die derde week ondr de ref waarden gaan.

Ik zou 250mg per 2 weken zetten en zeggen dat je wat ampules gebroken hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt de standaard crap-trt voorgeschreven gekregen. Je test waarden gaan die derde week ondr de ref waarden gaan.

Ik zou 250mg per 2 weken zetten en zeggen dat je wat ampules gebroken hebt.

Nja, hij gaf wel toe dat 't niet ideaal is, en dat het beter is om E2W een halve ampoule te injecteren... maar dan moet je de helft weggooien...
Omdat m'n test-waardes tussen de klinische grenzen liggen, krijg ik niks terugbetaald, dus komt 'de helft weggooien' een stukje duurder uit.

Enneuh, gebroken ampoules? Ik heb maar voorschriften voor 4 ampoules :o (= 10-12 weken)

Nja, hij gaf wel toe dat 't niet ideaal is, en dat het beter is om E2W een halve ampoule te injecteren... maar dan moet je de helft weggooien...
Omdat m'n test-waardes tussen de klinische grenzen liggen, krijg ik niks terugbetaald, dus komt 'de helft weggooien' een stukje duurder uit.

Enneuh, gebroken ampoules? Ik heb maar voorschriften voor 4 ampoules :o (= 10-12 weken)

Problem solved toch? Je zet gewoon e2w een volledige en zegt tegen je doc dat je de helft weggooid. ;)

Wat moelijk... oplossingen
- Je pakt een lege steriele vial en stopt daar de inhoud van de ampullen in.
Of) De halve inhoud die je overhoud neem je alvast op in een spuit en capt die voor de komende 2 weken.
En) Je zegt tegen je doc dat je de helft weggooit en verkoopt 1 ampul per maand, er zijn genoeg mensen die HG ampullen willen hebben.
Ook al betaal je ze zelf, je verkoopt ze met winst. :)

Of) De halve inhoud die je overhoud neem je alvast op in een spuit en capt die voor de komende 2 weken.
En) Je zegt tegen je doc dat je de helft weggooit en verkoopt 1 ampul per maand, er zijn genoeg mensen die HG ampullen willen hebben.

Yep, de helft optrekken en 1 spuit in de frigo bewaren was ook m'n idee. Wist niet zeker of dit wel zo veilig was, vandaar...

Spuit alvast klaarmaken is niet een goede oplossing voor zover ik weet. Spul in de olie kan iets in de spuit aantasten enzovoorts. Weet het niet helemaal precies meer maar zoiets was het.

of ik kijk gewoon voor ug test e en spuit elke week 125mg...

Met een halfwaardetijd van 5 dagen (test e) zou om de 10 dagen het beste zijn. Dagen nadien is er een stuk minder actieve stof beschibaar.

125mg om de 10 dagen is voldoende dan.

Zo voorkom je volgens mij sterke pieken en dalen. Om de week zou gezien de halfwaardetijd een sterke piek geven op dag van injectie en paar dagen nadien.

Om de 14 dagen zou ook wel kunnen. 250mg is wat teveel voor trt misschien.

Om de 3 weken is niet aan te raden.

Laatst bewerkt:
Goed, 2 opties dus.

125mg test e E10D prikken

of

de 4 ampoules sust in een steriele vial spuiten, en 0,7ml (= 175mg) E2W prikken.

Goed, 2 opties dus.

125mg test e E10D prikken

of

de 4 ampoules sust in een steriele vial spuiten, en 0,7ml (= 175mg) E2W prikken.

Zou het eens moeten uitrekenen, maar sustanon zou 125mg om de 14dagen wel kunnen gezien de decanoaat ester (actief leven/active life 14-15 dagen).

Per 250mg zit er 100mg decanoate in. Dus bij 125mg is dat 50mg.

En 15mg propionaat (3 dagen actief), 30 mg isohexanoaat (9), 30 mg fenylpropionaat (4,5) per 125mg sustanon.

Hoe korter de ester, hoe minder deze weegt en hoe meer actieve stof per mg dus.

Nu de decanoaat ester heeft dat weer iets minder actieve stof per mg, 65%. Dus uiteindelijk heeft sustanon minder actieve stof per mg tov test e.

Bij sustanon is er een totaal van 84mg per 125mg aan actieve stof.

Bij enanthaat is er 90mg per 125mg aan actieve stof.

Om uit te rekenen hoeveel mg je per dag hebt is iets moeilijker. Gezien je de eerste dagen meer mg hebt per dag en dit zakt geleidelijk aan.

Maar gezien de esters van sustanon zie ik toch niet meteen stabiele bloedwaardes. Je hebt de eerste dagen stukken meer actieve stof door de korte esters.

Testosteron enanthaat zou een betere keuze zijn voor TRT. Hierbij heb je een verdeling over 10 dagen. Met nog wel de eerste dagen wat meer actieve stof, maar minder sterk verschillend tov sustanon.

Daarom sustanon om de 14 dagen en test e om de 10 dagen.

Deze zijn handig hierbij:

testosteron ester - % testosteron
propionaat - 83,7%
iso-caproaat - 74,6%
fenyl-propionaat - 68,5%
decanoaat - 65%
enanthaat - 72%

Steroid esters active-life (helft hiervan is half life ongeveer, maar kunnen beter active life/actief leven gebruiken, dus hoe lang het werkzaam is)
Formate 1.5 days
Acetate 2 days
Propionate 3 days
Phenylpropionate 4.5 days
Butyrate 6 days
Valerate 7.5 days
Hexanoate 9 days
Caproate 9 days
Isocaproate 9 days
Heptanoate 10.5 days
Enanthate 10.5 days
Octanoate 12 days
Cypionate 12 days
Nonanoate 13.5 days
Decanoate 15 days
Undecanoate 16.5 days

Laatst bewerkt:
Ik heb besloten om E10D een halve ampoule sust te injecteren.

Net eerste inject gedaan in rechter dijbeen met 0,6x30... helemaal niks van gevoeld! Nu wat stram natuurlijk (vooral bij stilzitten), maar met wat beweging gaat 't al stukken beter.

Edit:
moet ik iets verwachtende zijn ofzo? Zijnde test flu bvb., of ergere spierpijn (over)morgen?

Prop korter dan acetate ??? Dit kan niet kloppen.

Daar zit een foutje inderdaad. Even eens uitzoeken.

Acetate is 2 dagen actief en propionate 3 dagen ;) Half life acetate is dus 1 dag ongeveer en prop 1,5.

---------- Toegevoegd om 02:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:31 ----------

Ik heb besloten om E10D een halve ampoule sust te injecteren.

Net eerste inject gedaan in rechter dijbeen met 0,6x30... helemaal niks van gevoeld! Nu wat stram natuurlijk (vooral bij stilzitten), maar met wat beweging gaat 't al stukken beter.

Edit:
moet ik iets verwachtende zijn ofzo? Zijnde test flu bvb., of ergere spierpijn (over)morgen?

Op 125mg moet je niet al teveel verwachten. Buiten dat je mood wat kan verbeteren binnen paar dagen (dit als er een negatief effect was hierop door tekort).

Energie kan ook verhogen.

Test flu en spierpijn ga je zeker niet krijgen op TRT.

---------- Toegevoegd om 14:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:44 ----------

Yep, de helft optrekken en 1 spuit in de frigo bewaren was ook m'n idee. Wist niet zeker of dit wel zo veilig was, vandaar...

Is zeker geen goed idee. Ten eerste moet aas op kamertemperatuur bewaard worden (te koud kan voor kristallisatie van de stof zorgen).

En is een spuit is er geen sprake van steriliteit. Dus alleen in steriele flacons is een oplossing en op kamertemperatuur bewaren dus.

Laatst bewerkt:
Nu 2 weken aan de sustanon... en ik voel me als herboren!!! Had ik 't geweten, ik ging meteen aan de TRT! Maar nee, eerst moet je een paar jaar dokters op- en aflopen die je klachten banaliseren of geen oplossing te bieden hebben. :mad:

Mooi dat het beter gaat, hoe gaat het met je gyno?

Mooi dat het beter gaat, hoe gaat het met je gyno?

Er zit nog wat stug weefsel onder m'n rechter tepel, maar dat is praktisch niks meer. Dat is beetje per beetje verdwenen met die 3 maanden Tamoxifen. Ik ben nu aan 't cutten tot 8% en je ziet het alleszins niet...

---------- Toegevoegd om 17:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:55 ----------

Net 2de injectie gezet. In m'n linker dijbeen deze keer. Dit verliep iets minder vlot dan de vorige keer. Bij het doorduwen een pijnscheutje en na terugtrekken van de naald wat bloed uit de prikwonde. Ergens onderweg een bloedvatje geraakt dus...
Heb erna een kleine wandeling gemaakt. Dat schijnt bevorderlijk te zijn voor de opname, klopt dat?

Terug
Naar boven