AndroidHealthClinic

Proteine voor of na het trainen

edgarj

Novice
Waardering
0
Beste bbers.

Ik train nu al een tijdje 4 keer per week 3 uur full body een vriend van mij zij dat met behulp van proteine de spieropbouw sneller gaat.

mijn vraag is of het echt helpt en of ik het voor of na het trainen moet gebruiken. en moet ik ook nog een een speciaal voedselschema nemen

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten Edgar

Proteïne vlak voor de training nemen.
Snelle koolhydraten direkt na het trainen! (bijv. 1/2liter chocomel).
Daarna +/- 3kwartier na je koolhydraatjes een proteïne-rijke maaltijd.

4 keer per week 3 uur fullbody:O Ik zou toch echt eens je schema aanpassen, want dat is veels te lang, lees eens de sticky's in de verschillende secties;)

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt voor je Hulp En is er ook nog veel verschil tussen een protein shake of een reep of maakt het niet zo veel uit wat ik neem

ik heb hem altijd na de training :D.

Neem anders zowel voor als na de training. :p
Werkt allebei goed, volgens mij waren hier al eerder VEEL topics over geweest en is er nog steeds geen echte conclusie over wat het beste is. :)

Ja ik daar dacht ik dus ook aan om er een voor de training te nemen en een er na maar als ik hem erna neem dan wordt dat toch als vet opgeslagen in me lichaam ???

juist niet.
alles wat je tot een uur na de training eet / drinkt,
is fataal en word door je lichaam opgenomen als bouwmiddel.
dus neem jij een eiwit shake (de bouwstenen van je spieren),
word het opgenomen door je lichaam en verwerkt.
dus het is juist beter, en misschien na de training met de proteine shake ook
nog even een vitamine pil.

1u Voor de KT een goede maaltijd met vetten,eiwitten en koolhydraten.Na de training DIRECT toevoer van glycogeen vuller, vb dextrose met bcaa's dan na 15min gevolgd door een whey shake, dan terug binnen de 2u een stevige maaltijd.

Afhankelijk van wanneer ik train, neem ik soms geen pre-workout.
Vanochtend had ik bijv net ontbeten (300 gram kwark met klein beetje honing, 500 ml melk met 100 gram brinta en klein beetje basterd suiker) en ging ik direct daarna trainen. Met mijn ontbijt heb je ongeveer 50 gram eiwitten door je systeem drijven dus een pre-workout is dan niet nodig.

Als post-workout (naar mijn mening nog belangrijker dan een pre-workout) neem ik altijd een shake van 500 ml melk, 5 grote eetlepels oploschocomelk en 15 gram whey poeder. (In deze tijd ook je creatine of wat je dan ook nog meer neemt)

Uurtje na die shake een flinke maaltijd.

Oke dan neem ik er een voor de training en een erna maar maakt het uit of ik een proteine shake of reep neem ???

Oke dan neem ik er een voor de training en een erna maar maakt het uit of ik een proteine shake of reep neem ???

Shake na de training, tenminste als het whey is!Ipv een reep, eet gewoon een bruine boterham met kip beleg een uurtje voor de training, is goedkoper en voedzamer

juist niet.
alles wat je tot een uur na de training eet / drinkt,
is fataal en word door je lichaam opgenomen als bouwmiddel.
dus neem jij een eiwit shake (de bouwstenen van je spieren),
word het opgenomen door je lichaam en verwerkt.
dus het is juist beter, en misschien na de training met de proteine shake ook
nog even een vitamine pil.

Cruciaal bedoel je neem ik aan ?

voor. eiwit heeft tijd nodig om naar je spieren vervoerd te worden. als je hem ~15 min vor je training neemt kan je profiteren van de whey tijdens en na je training.

voor. eiwit heeft tijd nodig om naar je spieren vervoerd te worden. als je hem ~15 min vor je training neemt kan je profiteren van de whey tijdens en na je training.

Maar is het dan niet zo dat je die als eerste verbrandt tijdens kracht/cardio?

Ik heb tot nu toe altijd een whey shake na de training genomen. Dan merk ik ook dat m'n lichaam daar echt behoefte aan heeft.

maar als je hem voor die tijd neemt.. komt ie bijna weer boven tijdens de buikspier oefeningen :roflol:

Maar is het dan niet zo dat je die als eerste verbrandt tijdens kracht/cardio?

Ik heb tot nu toe altijd een whey shake na de training genomen. Dan merk ik ook dat m'n lichaam daar echt behoefte aan heeft.

het lijkt me niet zo logisch dat het lichaam eiwit gaat verbranden inplaats van koolhydraten. om van eiwitten koolhydraten te maken kost heel veel energie.

Terug
Naar boven