AndroidHealthClinic

Psychisch

Bezoekers in dit topic

Patrickjuh21

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
23 jul 2004
Berichten
67
Waardering
0
Ik weet niet waar ik dit bericht moest plaatsen dus ik d8 gezondheid-psychisch...

hebben jullie last van dat tussen je oren gedoe? dat je een minderwaardigheids complex heb? ik wel, en ik baal er ontzettend van... :(


:D
 
soms ja, but then again, wie kan zeggen dat em dat nooit eens heeft ?
 
Patrickjuh21 zei:
Ik weet niet waar ik dit bericht moest plaatsen dus ik d8 gezondheid-psychisch...

hebben jullie last van dat tussen je oren gedoe? dat je een minderwaardigheids complex heb? ik wel, en ik baal er ontzettend van... :(


:D


Zou misschien kunnen komen omdat we zo ontzettend met ons lichaam bezig zijn.
Nooit tevreden...zoals het hoort.
 
ik ben nooit tevreden met mijn lichaam, zal dat ook wel nooit zijn. Het kan gewoon niet groot genoeg zijn.......... maar neej eerlijk gezegd heb ik daarom nog niet last van een minderwaardigheidscomplex. Misschien ben je ooit gepest en heb je er daarom last van, zelf ben ik nooit gepest ofzo maar misschien dat t daaraan ligt.
 
nee ben nooit gepest...kweet nie...heel raar...
 
Ben je ooit echt dik geweest? (en dan niet door het bulken ;) )

Daar kan het iig wel aan liggen, ik heb daar zelf nogal last van omdat ik 2 jaar geleden nog een dikke papzak was.
Het rare is dat het per dag verschillend is, de ene dag kijk ik in de spiegel en voel ik me heel goed, de andere dag kijk ik in de spiegel en ben ik weer niet tevreden...

De een zal er meer last van hebben dan de ander, maar zoals SideShow al zegt: iedereen heeft 't wel eens :)
 
Minderwaardigheidsgevoel, tja, iedereen heeft er wel eens last van. Een probleem gaat het wel worden wanneer het te lang aanhoudt en of je sociaal leven en werk gaat beïnvloeden. Vraag die je je moet proberen te stellen is op welk vlak je je minderwaardig voelt. Fysiek, IQ, sociabiliteit enz.
Veel mensen hebben dan te neiging om ergens compensatie te gaan zoeken voor het 'deel' of 'delen' waar ze zich minderwaardig over voelen. Een compensatie zou bijvoorbeeld bodybuilding kunnen zijn. En dat is dan een fysieke compensatie.
Een antwoord vinden op de vraag waarom je minderwaardigheidsgevoelens hebt is best moeilijk omdat die op veel vlakken kunnen zitten. Verwijzen naar je kindertijd kan maar hoeft niet. Misschien is het ook eens goed naar je denkpatroon te kijken en de stappen te volgen die leiden tot je minderwaardigheidsgevoelens om dan tenslotte te gaan kijken of deze gegrond zijn. Al je weet dat ze niet gegrond zijn en als je toch last hebt raad ik je aan er met iemand over te praten die je goed je vertrouwt.
Eens je dit vaak verkeerd 'schema' van misplaatste en verkeerde zelfinterpretaties kan doorbreken zal je trouwens merken dat je geest heel wat lichter aanvoelt.
Minderwaardigheidsgevoelens gaan btw samen met heel wat andere gevoelens. Angst is daar een belangrijke vorm van.
Je hoeft natuurlijk helemaal niet te vertellen op het board waar je denkt dat het probleem zit. Praten met iemand die je nauw aan het hart ligt kan ook helpen.
 
Moontribe zei:
Ben je ooit echt dik geweest? (en dan niet door het bulken ;) )

Daar kan het iig wel aan liggen, ik heb daar zelf nogal last van omdat ik 2 jaar geleden nog een dikke papzak was.
Het rare is dat het per dag verschillend is, de ene dag kijk ik in de spiegel en voel ik me heel goed, de andere dag kijk ik in de spiegel en ben ik weer niet tevreden...

De een zal er meer last van hebben dan de ander, maar zoals SideShow al zegt: iedereen heeft 't wel eens :)

heb precies hetzelfde als jou ligt gewoon aan de dag :p
 
vroeger wel dik geweest van 96 kilo vet naar 67 kilo zonder sportschool afgetraind om zo maar te zeggen door alleen te gaan fietsen en me eten te lkaten staan...nu weeg ik 105 maar dan door 3 jaar hard te trainen (spiermassa)...maar dat verleden lig ik nie wakker van, tis miss omdat ja...ik nooit uitga en dus niet zoveel vriendinnetjes heb:s want ik leef voor deze sport...tja...
 
Vince zei:
Minderwaardigheidsgevoel, tja, iedereen heeft er wel eens last van. Een probleem gaat het wel worden wanneer het te lang aanhoudt en of je sociaal leven en werk gaat beïnvloeden. Vraag die je je moet proberen te stellen is op welk vlak je je minderwaardig voelt. Fysiek, IQ, sociabiliteit enz.
Veel mensen hebben dan te neiging om ergens compensatie te gaan zoeken voor het 'deel' of 'delen' waar ze zich minderwaardig over voelen. Een compensatie zou bijvoorbeeld bodybuilding kunnen zijn. En dat is dan een fysieke compensatie.
Een antwoord vinden op de vraag waarom je minderwaardigheidsgevoelens hebt is best moeilijk omdat die op veel vlakken kunnen zitten. Verwijzen naar je kindertijd kan maar hoeft niet. Misschien is het ook eens goed naar je denkpatroon te kijken en de stappen te volgen die leiden tot je minderwaardigheidsgevoelens om dan tenslotte te gaan kijken of deze gegrond zijn. Al je weet dat ze niet gegrond zijn en als je toch last hebt raad ik je aan er met iemand over te praten die je goed je vertrouwt.
Eens je dit vaak verkeerd 'schema' van misplaatste en verkeerde zelfinterpretaties kan doorbreken zal je trouwens merken dat je geest heel wat lichter aanvoelt.
Minderwaardigheidsgevoelens gaan btw samen met heel wat andere gevoelens. Angst is daar een belangrijke vorm van.
Je hoeft natuurlijk helemaal niet te vertellen op het board waar je denkt dat het probleem zit. Praten met iemand die je nauw aan het hart ligt kan ook helpen.

hehe, ben jij toevallig ook een psycholoog in spe :D??

Anyway, tis iig een kwestie van mentaliteit.. met betrekking tot de mentaliteit bij bodybuilden: VERGELIJK JEZELF VERDOMME NIET MET ANDEREN MAAR ALLEEN MET JEZELF EN KIJK EENS WAT JE AL BEREIKT HEBT!!

p.s.
Irrealistische doelen leiden tot somberheid.

(dit geldt voor alles in het leven, perfectie & vooruitgang zijn nobel, maar houdt het reeel)
 
DumphuiZ zei:
hehe, ben jij toevallig ook een psycholoog in spe :D??

Ehm ja :D Hoe weet jij dat :D Hoe langer je psychologie studeert hoe gekker je wordt :p
 
Vince zei:
Ehm ja :D Hoe weet jij dat :D Hoe langer je psychologie studeert hoe gekker je wordt :p

(mannen van de radio):"Het valt me op dat hoe gekker ik doe, hoe meer de mensen geneigd zijn mij te geloven". :D
 
Dan doet een mens eens moeite om serieus te antwoorden :headbang:
 
ik heb er verschrikkelijk veel last van. Vooral nu ik net terug ben van vakantie. Slecht gegeten, veel gedronken, weinig slaap en niet trainen. Heb het gevoel alsof ik alles kwijt ben. Maar gek genoeg weeg ik vandaag weer ongeveer net zoveel als toen ik vertrok. Mijn omgeving ziet het verschil ook niet eens.
 
Ik moet zeggen dat het feit dat ik aan BB deed er wel iets mee te maken had. Het kan geen oplossing zijn voor een overdreven erg minderwaardigheidsgevoel, maar als het minder dramatisch is kan het wel een positieve uitwerking hebben :) . Da's ook een rede dat ik me de laatste maanden iets minder goed in m'n vel voel, enerzijds omdat ik door m'n blessure al m'n gewonnen spiermassa (was ook niet enorm veel) weer kwijt ben, anderzijds omdat gewichten heffen nu eenmaal verslavend is en ik de kick ervan mis. Plus natuurlijk de dagelijkse gewrichtspijn die ook niet zo goed is voor het humeur. Ik heb het ondertussen wat van me af kunnen zetten, maar alleen vanuit de hoop dat ik er binnen enkele maanden weer in kan vliegen.
 
Als je recht door het leven gaat, doet wat je moet doen en af en toe es je medemens helpt... dan heeft niemand het recht om daar anders over te spreken..

Dan ben je een mooi mens :cool:
 
Ik denk wel dat iedereen dat een beetje heeft .
Ik verafschuw mij dan ook aan de boekjes zoals Mens Health enz .
Het is niet voor niets dat het aantal depressies toenemen .
En dit is gewoon te danken aan de media die telkens weer afkomen met het ideale figuur enz.
Je moet zwart haar hebben , goed gebouwd , blauwe ogen , mooie tanden , groter zijn dan 1.78m en een donkere huidskleur hebben .
Ik walg er gewoon van .
In de tijd van Hitler waren ze zoo ook bezig .
Hitler moest zijn mooi ras ook hebben .
de Ariër .

Trek het je niet aan hoor.
Is soms moeilijk ik weet het .
Ik ben ook niet groot (1.73 m ) en heb er soms ook wel complexen van .
Maarja .

Ga gewoon door het leven en doe waar je zelf zin in hebt , en beloon je lichaam , met goed trainen en goede voeding .
Kortom zoek een streefdoel in je leven en denk vandaag de dag gewoon aan je eigen toekomst .
Denk zeker niet na over wat anderen van je denken .
 
Back
Naar boven