MuscleMeat

Puistloos de zomer in... Vit B5

qwertyyy

Novice
Waardering
0
Nu ik aan het cutten worden puitjes erger :o Denk dat meer mensen hier last van hebben. Nu heb ik al wat zitten zoeken en de volgende dingen lijken te helpen:

* Zonnen (help slechts voor korte periode, want door uitdrogen van huid komen ze er even snel weer terug)

* Vit B5 ... 2 keer per dag 500 mg (halen bij bijv de tuinen) Sommige mensen nemen zelfs 10 gram per dag :eek: Het schijnt totaal niet goed te werken als je maar 1 gram per dag neemt.

* Zink tabletten. Ik neem al ZMA. Is dit niet dubblop of kan ik die er ook gewoon bij nemen.

* Je hoort soms dat mensen vit E nemen. Heb geen idee of dit werkt....

Heeft iemand nog tips of laat even weten wat jullie gebruiken. Spieren zijn leuk maar je wilt er niet als een nerd uitzien in de zomer lijkt mij :p

Alvast bedankt !

Waar haal je dat van die B5? Lijkt me onmogelijk. Was vandaag bij dermatoloog die mij afraadde om nog proteineshakes te zitten met vitamine B in. Hoe je der dan je puisten mee wil wegkrijgen door veel te nemen lijkt me wel héél bizar :D

qwertyyy zei:
Nu ik aan het cutten worden puitjes erger :o Denk dat meer mensen hier last van hebben. Nu heb ik al wat zitten zoeken en de volgende dingen lijken te helpen:

* Zonnen (help slechts voor korte periode, want door uitdrogen van huid komen ze er even snel weer terug)

* Vit B5 ... 2 keer per dag 500 mg (halen bij bijv de tuinen) Sommige mensen nemen zelfs 10 gram per dag :eek: Het schijnt totaal niet goed te werken als je maar 1 gram per dag neemt.

* Zink tabletten. Ik neem al ZMA. Is dit niet dubblop of kan ik die er ook gewoon bij nemen.

Heeft iemand nog tips of laat even weten wat jullie gebruiken. Spieren zijn leuk maar je wilt er niet als een nerd uitzien in de zomer lijkt mij :p

Alvast bedankt !

Bij sommige werkt b5 super bij de ander weer helemaal niet.

Maar ik begrijp niet dat tijdens het cutten je puistjes erger worden, ze worden toch juist minder. ?

Ik heb even de zoekfunctie gebruikt en zie echter dat B5 idd nog puistjes zou tegengaan.. Geen idee waarom, mijn dermatoloog raadde mij alle B's af ???

• Topic Starter Topic Starter
hahah ja idd.... daar zit wat in. :D Toch heb ik nu al een aantal keer gehoord dat een hoge dosis Vit B echt de allerbeste manier is. Hier heb je een link. Heb een al een keer voorbij zien komen op dit forum dacht ik. Hij is wel een beetje rooskleurig over B5 maar toch even de moeite waard om te lezen.

[Link niet meer beschikbaar]

qwertyyy zei:

Alvast bedankt !

Zink tabletten werken niet mega eerlijk gezegt. Vit B5 word door alle artsen en dermatologen afgeraden (waarom weet ik zo niet, ik meende dat als je veel b5 neemt dat je meer behoefte hebt aan andere b vitamines en dat daardoor een tekort onstaat), Vitamine E is niet tegen acne maar wel voor een mooie huid. Met zonnen word het inderdaad vaak slechter.

wat ik aanraad:

- Chlorophyl, mooi je lichaam even reinigen incl je huid.
- skin2moro, www.skin2moro.nl echt wondermiddeltje als je het mij vraagt, gebruik het nu 1 week en 't is nu al weg, zit nog 1 klein puistje op mn voorhoofd.
- Veel water drinken
- Veel groente eten
- op je vetinname passen
- probiotica en GLA, bij veel mensen onstaat er een infectie in de darm door de eiwitten waardoor je acne krijgt.

qwertyyy zei:
hahah ja idd.... daar zit wat in. :D Toch heb ik nu al een aantal keer gehoord dat een hoge dosis Vit B echt de allerbeste manier is. Hier heb je een link. Heb een al een keer voorbij zien komen op dit forum dacht ik. Hij is wel een beetje rooskleurig over B5 maar toch even de moeite waard om te lezen.

dit schijnt echt crap te zijn, was 't wel op fora's tegengekomen.

Ok thx martie ... Zoiets dacht ik al, te mooi om waar te zijn. Altijd zelfde verhaal. :rolleyes:

Ik heb net skin2moro besteld. Nog nooit van gehoord maar als het werkt zal ik de resultaten even posten. Nog meer tips???

qwertyyy zei:
Ok thx martie ... Zoiets dacht ik al, te mooi om waar te zijn. Altijd zelfde verhaal. :rolleyes:

Ik heb net skin2moro besteld. Nog nooit van gehoord maar als het werkt zal ik de resultaten even posten. Nog meer tips???

Skin2moro kon je ook bij "De tuinen" kopen :) hebben ze net nieuw. Echt goed product want ik hoorde van iemand anders al dat het heel goed werkte, ik geloofde hem eigenlijk niet en heb 't zelf maar is aangeschaft, het werkt echt goed ben eindelijk tevreden met mijn huid.

Ehm meer tips, je kan er Omega 7 bijnemen, maar dat is GLA volgens mij ook die ik je aanraadde.

ps. je huid schoonmaken zou ik niet doen, word het vaak alleen maar erger van omdat je zo alsmaar aan je huid zit en de talgkliertjes beetje treiterd, tenminste ... dat is bij mij zo. Ik was mn huid dus nooit.

OJa roccutane als je 't echt erg hebt, moet je maar even in de AS sectie beetje rondvragen of er mensen zijn die eraan kunnen komen. En misschien anti biotica, kan je bij je huisarts opvragen.

Laatst bewerkt:
Ja ik was beetje entousiast en had gelijk online besteld, + 5 euro koste ...slimme ik... :p

Roccutane is totaal niet nodig ...heb alleen net als de meeste hier en daar een puistje. Op mn schouders en rug ook soms.

Omega 7 ga ik eerst wat meer over lezen, maar bedankt voor de tip! ;) Ben trouwens wel heel erg benieuwd naar de resultaten van dat 2moro... Op die site van hun staan ook van die gefotosoepte voor en na foto's, vind ik zo grappig he. Doet me beetje denken aan een telcell reclame.

Maar goed bedankt voor reply. :D

Martie, wat is jouw mening over zink trouwens? Ik neem al ZMA om de maand.

Werkzame stof in skin2moro is Natural Colostrum concentraat

Iemand enig idee waar ik dat stofje nog meer uit kan halen? Want ik vind 20 euro's nog best veel, daar heb ik ook 600gram B5 voor :).

Handelt er iemand nog in de grondstof van skin2moro, ik heb dus weinig behoefte aan zo'n commercieel product...

Als t goed is worden je puisten juist minder in de cut omdat je lichaam door het mindere eten minder hoeft uit te scheiden? Of je moet je eiwitinname drastisch hebben verhoogd.

Ik vind vitamine B5 prima werken. Neem er wel een B-complex bij, net als wanneer ik vitamine B12 supplementeer om zo risico van te korten in te dammen.
Neem er vaak zink bij, mede vanwege de algehele positieve eigenschappen. En uiteraard altijd veel water drinken.

half jaar geleden kwamen er 3 soort gelijke producten als skin2moro op de markt, skin2moro, face2face en nog eentje. daarvan is Skin2moro het meest bekende en verkochte, zijn alle 3 colostrum concentraat, dat er opeens 3 soortgelijke producten op de markt komen met dezelfde grondstof zegt al een hele hoop. Maar goed, laten we naar de praktijk kijken, werkt bij mij heel goed andere verklaring dat ik nu nauwelijks meer puisten heb weet ik niet. Oja, chlorophyl maar ben ik al een tijdje mee gestopt om skin2moro is te testen.

Grijpwijk zei:
Als t goed is worden je puisten juist minder in de cut omdat je lichaam door het mindere eten minder hoeft uit te scheiden? Of je moet je eiwitinname drastisch hebben verhoogd.

Ik vind vitamine B5 prima werken. Neem er wel een B-complex bij, net als wanneer ik vitamine B12 supplementeer om zo risico van te korten in te dammen.
Neem er vaak zink bij, mede vanwege de algehele positieve eigenschappen. En uiteraard altijd veel water drinken.

Dat het bij de meeste werkt geloof ik best, bij mij deed het 't trouwens niet. Maar er zijn wel heel veel gevaren las ik op internet, en hoor het ook van artsen en dermatologen. Hoe hoger de dosis B5, hoe meer behoefte je aan de andere B vitamines hebt! en die slik je niet zo 1, 2, 3 bij met een B complex, kijk even om wat voor een dosis B5 we praten, als je B5 3x over de dag verdeeld zou je er ook 3x een hoog gedoseerde B complex bij moeten nemen, maar zoals iedereen weet zijn er B vitamines die in hoge dosis schadelijk voor je zijn.

Heel goed voorbeeld vind ik B12 inname, door de hoge dosis B12 die mensen nemen voor eetlust en energie bevordering onstaat er een B5 tekort, als je kijkt bij de bijwerkingen van b12 zie je Acne Vulgaris staan, dit verklaard meteen waarom mensen Acne krijgen, omdat ze een B5 tekort hebben die weer omgezet word in een CoEnzym!

zo martie, je hebt flink wat over vit B zitten lezen zie ik :D Idd, de bijeffecten van B5 wegen niet echt op.

Heb me idd al scheel lopen zoeken naar die stof Natural Colostrum concentraat. Skin2moro is idd behoorlijk duur. Vooral als je misschien maar een maandje met een potje doet. :o Toch alles beter dan nerd zijn :rolleyes:

qwertyyy zei:
zo martie, je hebt flink wat over vit B zitten lezen zie ik :D Idd, de bijeffecten van B5 wegen niet echt op.

Heb me idd al scheel lopen zoeken naar die stof Natural Colostrum concentraat. Skin2moro is idd behoorlijk duur. Vooral als je misschien maar een maandje met een potje doet. :o Toch alles beter dan nerd zijn :rolleyes:

Hier vind je het in bulk:

110% groene thee helpt echt

qwertyyy zei:

Vind het eerlijk gezegt wel meevallen, 20 euro. Zie het als een supplement, hoeveel supplementen zijn er wel niet op de markt die >50 euro kosten en net een maandje mee kan doen? En dan werkt het meestal ook nauwelijks terwijl skin2moro perfect werkt (bij mij althans)

deurklink zei:

Oja daar heb je de colostrum, maar geen concentraat en zonder de hulpstoffen die skin2moro heeft.

Waar je ook is naar kan kijken is "Gotu Kola" van NOW, dat raadde iemand mij aan (toen ik nog acne had). Ik weet echt niet of het werkt.

EDIT:

Oke, heb dus even lopen zoeken op Internet over Gotu Kola. We weten allemaal dat de hoofdoorzaak van Acne Hormoonwisselingen zijn, en stress als 2e. Wat ik dus las van Gotu Kola is, dat het zorgt voor een goede hormoonbalans, ook heeft het een gunstige werking op het zenuwstelsel en hersenen. Het helpt je stress weg te nemen.

Dus als ik het goed begrijp, neem je hiermee 2 oorzaken van Acne weg, en eigenlijk de belangrijkste 2.

Weet absoluut niet of het werkt maar zijn wel onderzoeken naar geweest die positief waren!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven