AndroidHealthClinic

Push-ups vs. Externe gewichten!

Tintin1988

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
57kg
Hi,

ik vroeg mij af of het voldoende is als men de borstspieren trainen door enkel push-ups te doen?

Met andere woorden, kan men progressie boeken, voldoende resultaat bereiken door enkel push-ups te doen om stevige, sterke en mooie borstspieren te hebben?

Zijn er (veel) verschillen tussen push-ups en oefeningen met gewichten? Zo ja, wie legt mij dat eens goed uit?:)

Oneens, Volgens mij was het Wazzup die een tijdje terug een artikel neer had gezet over dat borstspieren ongevoelig zijn voor verschil in manier van aanpak, en dat je net zulk goeie progressie kan krijgen zolang je maar een goede mind muscle connection maakt en er een uitdaging van maakt.{correct me if i'm wrong}

De reden dat mensen die alleens flies doen ook een prima borst kunnen hebben in vergelijken met mensen die benchen.

Dus, ik denk dat je wel degelijk resultaat kan krijgen door alleen pushups te doen, zolang je ze maar zwaar genoeg maakt voor de borst, en niet zwaarder maakt door meer accent op de triceps te leggen. Bijvoorbeeld met een rugzak op pushups doen ofso.

Oneens, Volgens mij was het Wazzup die een tijdje terug een artikel neer had gezet over dat borstspieren ongevoelig zijn voor verschil in manier van aanpak, en dat je net zulk goeie progressie kan krijgen zolang je maar een goede mind muscle connection maakt en er een uitdaging van maakt.{correct me if i'm wrong}

De reden dat mensen die alleens flies doen ook een prima borst kunnen hebben in vergelijken met mensen die benchen.

Dus, ik denk dat je wel degelijk resultaat kan krijgen door alleen pushups te doen, zolang je ze maar zwaar genoeg maakt voor de borst, en niet zwaarder maakt door meer accent op de triceps te leggen. Bijvoorbeeld met een rugzak op pushups doen ofso.

Kan je mij iemand met een fatsoendelijke borst aanwijzen die het bereikt heeft met push ups? Sinds Jay Cutler alleen nog push ups doet maakt hij.... ach w/e.

Kan je mij iemand met een fatsoendelijke borst aanwijzen die het bereikt heeft met push ups? Sinds Jay Cutler alleen nog push ups doet maakt hij.... ach w/e.

Niet op het niveau van Jay Cutler natuurlijk, maar ik heb het ook niet zo'n vergevorderde borst.. Maar gewoon een redelijke borst, zou best kunnen met pushups. Als jij 5 pushups kan met + XX kilo op je rug kan,

Niet op het niveau van Jay Cutler natuurlijk, maar ik heb het ook niet zo'n vergevorderde borst.. Maar gewoon een redelijke borst, zou best kunnen met pushups. Als jij 5 pushups kan met + XX kilo op je rug kan,
Het ligt er maar net aan wat jij onder een redelijke borst verstaat. Tuurlijk groei je, maar het is zeker niet optimaal.

Laatst bewerkt:
Hi,

ik vroeg mij af of het voldoende is als men de borstspieren trainen door enkel push-ups te doen?

Als je de PU uit verschillende hoeken benaderd en naarmate je sterker wordt kan verzwaren kan je een heel eind komen.

Vooral dat laatste is belangrijk, naarmate je sterker wordt verzwaren. Kan je dit niet dan moet je het zoeken in meer reps. Prima voor spierconditie, maar niet echt de manier om meer massa te krijgen of sterker te worden (in de zin van meer gewicht kunnen verplaatsen)

Je kan ook pushups op alleen je handen en verzwaard doen, ja dus.

Alleen push ups denk ik niet, maar i.c.m. andere oefeningen zeker wel. Ik doe ook push ups tijdens mijn borsttraining, wel verzwaard natuurlijk zodat ik rond de 8-10 reps blijf. Ik moet zeggen dat ik mijn borst dan behoorlijk goed voel. Alleen naar mate je sterker word, word het onpraktisch omdat je met enorme gewichten op je rug moet gaan werken dan bied benchpress een betere uitkomst. Maar als beginner kan het zeker.

Terug
Naar boven