AndroidHealthClinic

pushups en crunches

Cornflakes

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
61kg
Hallo allemaal,

ik ben ongeveer drie maanden geleden begonnen met bodyweight oefeningen, vooral pushups, situps, crunches, pullups en chinups. Ik doe om de dag armen/chest of buikspier oefeningen. Ik heb gevarieerd qua aantal reps en sets en de intensiteit van mijn oefeningen, nu ben ik begonnen met:
zoveel mogelijk reps pushups
1 min pauze
zoveel mogelijk reps
1 min pauze
zoveel mogelijk reps
1 min pauze
zoveel mogelijk reps

Meestal zijn mijn resultaten 50-40-30-20 reps, ik ben hier best tevreden over. Ik vroeg mij alleen af of deze methode goed voor mijn spieren is en goed voor spierontwikkeling, of is langere pauze en meer reps beter? Ik lees vaak dat 8-12 reps het beste is om spiermassa te ontwikkelen, en dit is de enige manier waarop ik niet een half uur bezig ben om eindelijk de juiste aantal reps te bereiken. Ik heb ook decline pushups gedaan, alleen prefereer ik normale.

Graag jullie reactie,

Daan.

hey,

Jou vraag is vooral om hoe je jouw pushup kan verbeteren?

8-12 reps om spieren te kweeken is cliche, je moet gewoon vinden what voor jouw werkt ....

je kan groeien door lighte 100 reps te doen en je kan groeien met 1 zwaaren rep en alles daartussen. Het gaat meer om progressieve overbelasting, of te well altijd/iedere X weeken meer te doen.

Je lichaam zal alleen zoveel spieren groeien als het nodig heeft, als je altijd hetzelfde doet dan raakt je lichaam daar aan gewent en zal je progressie langzaam stoppen. Probeer wat nieuwe dingen, (bijvoorbeeld) draag een rugtas met zware objecten er in en kijk hoeveel pushups je dan kan doen en probeer volgende week een paar meer reps te doen dan de week daarvoor enzovoort

Je kan vershilend gewichten in de rugtas doen (kleinbeete erbij of een hoop boeken), je kan vershilende push ups doen met je handen dichtbij elkaar of verder van mekaar af, hindu pushups, plank pushups etc (als je er heel goed in word, probeer maar een planche pushup)

Fijne dag verder!

PS: je kan op youtube barstars, streetworkout of bodyweight workout zoeken en dan zijn er een hoop mensen die heel creatiefe manieren hebben gevonden om te trainen

Hey man , is het niet beter om je hele lichaam te trainen aangezien je alleen maar arm/borst&buikspier oefeningen doet?
Sportschool bv ,

Groetjes

heb zelf 1 jaar eerst ook bodyweight oef gedaan, laat je niet zeggen dat je geen gains kan maken met bodyweight!
Dat is perfect mogelijk, je moet gwn veel experimenteren wat voor jou werkt met bodyweight

Aldus de vijftienjarige met flink wat ervaring en bijbehorende spiermassa.

Of je gaat voor twee tientjes in de maand naar de gym en gaat daar goed trainen

beste is inderdaad sportschool.

en je vergeet voeding ook in dit hele verhaal, ook al train je thuis moet je voeding wel tip top in orde zijn om gains te maken.

Aldus de vijftienjarige met flink wat ervaring en bijbehorende spiermassa.

ja ik ben een skinny fgt, weet ik wel.
Ik zeg gwn dat ik wel vooruitgang zag, ik wou gwn zeggen dat je niet in een gym moet zitten om gains te maken, kijk naar bar brothers.

ja ik ben een skinny fgt, weet ik wel.
Ik zeg gwn dat ik wel vooruitgang zag, ik wou gwn zeggen dat je niet in een gym moet zitten om gains te maken, kijk naar bar brothers.

Fgt?

Referentie naar topsporters is geen valide argument.

Als ik jou was, zou ik toch naar een sportschool gaan.
Ik heb ook een tijdje dat soort oefeningen gedaan, maar na een tijdje kan je zo veel reps dat je enkel nog uithouding traint.

Je kan wel weighted chinups doen voor je rug. Die zijn super. Gewoon gewicht in een rugzak steken en optrekken maar.
Maar dat gaat ook maar tot 20kg, want dan wordt het nogal onhandig.
Weighted push-ups zijn niet zo leuk. Maar probeer zeker eens diamond pushups.
Situps en crunches kun je al vlug veel reps van doen. Probeer eens hanging leg raises.

Hey man , is het niet beter om je hele lichaam te trainen aangezien je alleen maar arm/borst&buikspier oefeningen doet?
Sportschool bv ,

Groetjes

ryune heeft gelijk, als je alleen spieren aan de voorkant van je lichaam traind worden je shouders ungebalanceerd en "rollen ze naar vooren" (kyfose noemen ze dat denk ik) of te well een hoop kans op blesures en shouder pijn

Terug
Naar boven