MuscleMeat

Putain: VS zijn erger dan Stalin

roxxe

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
14
Niemand heeft het recht de Russen een schuldgevoel aan te praten voor tijdens de Sovjetunie begane misdaden. Dat heeft president Vladimir Poetin gezegd tijdens een op de Russische televisie uitgezonden ontmoeting met docenten maatschappijleer. Poetin zei dat de Russische geschiedenis inderdaad zwarte bladzijden kent. "Maar in andere landen was het erger." Communistische wantoestanden mogen desalniettemin nooit in de vergetelheid raken, aldus de president.

Stalin
Het is dit jaar zeventig jaar geleden dat onder dictator Jozef Stalin dodelijke repressie hoogtij vierde. Dit is bekend geworden als de Grote Zuivering. Honderdduizenden Russen werden om vaak onduidelijke redenen geëxecuteerd en miljoenen verdwenen in goelags. Al in 1934 werd begonnen met het arresteren en vermoorden van talloze ambtenaren, militairen en partijfunctionarissen, maar de zuiveringen bereikten in de jaren 1936-'37 een hoogtepunt.

Kernbom en Vietnam
Poetin zei dat de Russen in tegenstelling tot de Amerikanen nooit atoomwapens hebben gebruikt tegen burgers. De inzet van atoomwapens tegen de Japanse burgerbevolking aan het eind van de Tweede Wereldoorlog was volgens Poetin erger dan de misdaden die zijn begaan onder het bewind van Stalin. En hetzelfde geldt volgens de president voor het Amerikaanse optreden in Vietnam in de jaren '60 en '70. "Wij hebben nooit duizenden kilometers met chemicaliën besproeid, of zevenmaal zoveel bommen op een klein land gegooid als tijdens de hele Grote Patriottische Oorlog zijn ingezet", aldus Poetin, verwijzend naar de Tweede Wereldoorlog en het grootschalige gebruik van het ontbladermiddel Agent Orange door de Amerikanen. (novum/hln)

HLN.be: buitenland - Poetin: "Amerikanen waren erger dan Stalin" (501204)

he's got a point there

Bush = Poetin.

Kan beter Roxxe.

Iets met een pot en een ketel........... hmmmm :rolleyes:

Weet je wat het erge is van Rusland, het is een bananenrepubliek en dat kan je van de VS niet zeggen.

Daarentegen val ik liever onder de VS dan onder die leipe mafkezen uit het oostblok.

wat is het nut van zijn uitspraken vraag je je dan af.

Doel van zijn uitspraken is afleiding, denk ik.

Poetin is Afghanistan vergeten denk ik...

Nee, Poetin is goed bezig, als een klein kind andere landen gaan bekritiseren/vergelijken en het verleden erbij sleuren. Alsof het huidige VS of het huidige Duitsland nog verantwoordelijk is voor daden van een eerdere generatie. Wat een onzin, wat een totaal zinloze uitspraak. Waar wil die man eigenlijk op aansturen? Wil hij vriendjes worden met het Midden Oosten ofzo?

who gives a **** ? :p

wat een dork.

jezus. Een koffievlek zou een beter staatshoofd zijn.

Putain= toch h**r op z'n Frans?

*Roxxe anti-Amerika threads, binnenkort bij ekaar verzameld en uit in paperback. ;)

Het westen probeert hem een onder druk te zetten en daar reageert hij op.

Balkenende geeft bv een hand aan bush alsof ie zijn hondje is, putin bekritiseerd hem waar hij kan/wil;)

Je kan verder alles zeggen over dat hij niet goed bezig is, maar dat hij een goede/slimme leider is staat gewoon als een paal boven water.Komt imo een stuk intelligenter over dan bush.

En verder tja, grote landen maken grote fouten.Ze hebben beide bloed aan hun handen.

Mijn conclusie is eerder dat als je landen gaat verwijten wat eerdere leiders hebben gedaan en ze dan met je eigen land gaat vergelijken, je compleet achterlijk bent.

Je gaat een huidig land met huidige bevolking en leiders niet verwijten wat een eerdere generatie heeft gedaan. Dictators, gekken, slechte presidenten duiken overal wel eens op. Nee, wat een grap die man, niet slim, wel sluw en héél erg achterbaks. Het ene moment geeft hij Bush een hand en lacht ermee, de volgende moment steekt hij een mes in zijn rug. Onstabiel land met een onbetrouwbare president is het.

Als Poetin echt kritiek wil geven op Bush zijn er genoeg andere goede argumenten.

Trouwens boekje open over deze man:

ladimir Vladimirovitsj Poetin (Russisch: Владимир Владимирович Путин ( Sound uitspraak (info·uitleg)); geboren 7 oktober 1952) is een Russische politicus en de huidige president van Rusland. De afkorting van zijn naam (VVP) wordt wel gebruikt als zijn bijnaam en komt overeen met de Russische afkorting voor "Bruto Binnenlands Product" (VVP). Poetin wordt door zijn politieke tegenstanders als dictator gezien, bijvoorbeeld vanwege zijn harde optreden tegen betogingen en opstanden tegen het regeringsbeleid.
Als je betogingen of meningen over het regeringsbeleid gaat bestrijden kan je dan nog spreken over een democratie? Net zo grote , zoniet grotere dictator dan Bush.

Mijn conclusie is eerder dat als je landen gaat verwijten wat eerdere leiders hebben gedaan en ze dan met je eigen land gaat vergelijken, je compleet achterlijk bent.

Je gaat een huidig land met huidige bevolking en leiders niet verwijten wat een eerdere generatie heeft gedaan. Dictators, gekken, slechte presidenten duiken overal wel eens op. Nee, wat een grap die man, niet slim, wel sluw en héél erg achterbaks. Het ene moment geeft hij Bush een hand en lacht ermee, de volgende moment steekt hij een mes in zijn rug. Onstabiel land met een onbetrouwbare president is het.

Als Poetin echt kritiek wil geven op Bush zijn er genoeg andere goede argumenten.

Trouwens boekje open over deze man:

Als je betogingen of meningen over het regeringsbeleid gaat bestrijden kan je dan nog spreken over een democratie? Net zo grote , zoniet grotere dictator dan Bush.

Dat jij anti-poetin bent was me al duidelijk, maar om hem "een grap te noemen" gaat me te ver.
Als hij een grap is, dan zijn de europese leiders stelletje kakkerlakken die je zo wegblaast.

En hoe komen de mensen in de topic erbij dat Rusland instabiel/banenenrepubliek is, je moet niet altijd de media geloven of wat je op wikipedia leest.

Het feit is dat Europa voor een groot deel afhankelijk is van Russische energie en dat Rusland zoveel macht heeft dat ze grote bedrijven zoals Shell(Sakhalin project) enorm onder druk kan zetten.

En bovendien, president van Rusland zijn is geen 9 tot 5 baantje er komt veel meer bij kijken waar jij en ik totaal geen weet van hebben.
Verder heeft hij ook veel corrupte oligarchen opgepakt/vervolgd/weggejaagd, daar waar presidenten zoals Jeltsin zich lieten omkopen.

Voor wereldleiders zijn het wel twee uitermate agressieve en kinderachtige mannen, he?

Dat jij anti-poetin bent was me al duidelijk, maar om hem "een grap te noemen" gaat me te ver.
Als hij een grap is, dan zijn de europese leiders stelletje kakkerlakken die je zo wegblaast.

En hoe komen de mensen in de topic erbij dat Rusland instabiel/banenenrepubliek is, je moet niet altijd de media geloven of wat je op wikipedia leest.
Anti poetin? Ik constateer gewoon de feiten, en maak mijn conclusies. Dat jij die anders maakt dan ik kan best, ik zie alleen niet goed in hoe je erbij komt. Met uitspraken als deze is hij idd een grap. Mijn argument blijft staan: zijn redenering slaat nergens op en hoor je andere, Westerse leiders niet zeggen.

Het feit is dat Europa voor een groot deel afhankelijk is van Russische energie en dat Rusland zoveel macht heeft dat ze grote bedrijven zoals Shell(Sakhalin project) enorm onder druk kan zetten.
Dat is juist de instabiliteit. Geen enkel land wil er investeren. Ze vrezen allemaal dat de instabiliteit later roet in het eten gooit. Moest het een betrouwbare partner zijn dan waren er al veel meer investeringen geweest.

En bovendien, president van Rusland zijn is geen 9 tot 5 baantje er komt veel meer bij kijken waar jij en ik totaal geen weet van hebben.
Ja, haha , dat denk ik ook. Mensen vergiftigen, omkoperij, machtsspelletjes etc..

Verder heeft hij ook veel corrupte oligarchen opgepakt/vervolgd/weggejaagd, daar waar presidenten zoals Jeltsin zich lieten omkopen.
Waarom verdedig je hem? Puur omdat je anti-vs bent of vind je het wel een geschikte president?

Voor wereldleiders zijn het wel twee uitermate agressieve en kinderachtige mannen, he?
Idd, talk about the wrong man for the job.

Waarom verdedig je hem? Puur omdat je anti-vs bent of vind je het wel een geschikte president?

Ik ben absoluut niet anti vs, zeker niet!

Ik ben een "beetje" anti bush, maar dat is bijna iedereen buiten VS.Ik heb niks tegen de "amerikaaanse maatschappij", ik heb eerder bewondering voor bepaalde dingen die ze bereikt hebben.

Over Poetin, tja wat moet ik zeggen?Wat hij de laatste tijd doet ben ik ook geen voorstander van.Maar je moet weten dat vrije woord altijd moeilijk geweest is in Rusland.
En ik denk persoonlijk dat iemand anders het zeker niet beter zou doen.Hij is wel een controle freak en probeert alles naar zijn hand te zetten, maar hij weet wat ie doet.
Hij pakt de corrupte mensen aan, waar iedereen zich laat omkopen in rusland.Komt internationaal op voor zijn land etc etc.

Dat jij hem corrupt/machtsgeil vindt, dat kan, ik respecteer je mening.Maar je moet weten dat het geen Europese leider is, zoals we die in Europa kennen.Dus je moet hem daarmee ook niet gaan vergelijken.

Maarja wie weet, poetins termijn loopt volgend jaar af.Hij gaat weg en stelt zich niet meer verkiesbaar.

Wat een kinderachtig ventje is die Poetin zeg, tuurlijk heeft de VS veel misdaden begaan maar ze halen het bij lange na niet bij Rusland, dat miljoenen eigen burgers executeerde, een dozijn landen 50 jaar lang bezette, van de laatste 100 jaar er hooguit 10 jaar democratisch was. Give me a ****ING break, als één land geen recht van spreken heeft is het wel de banenrepubliek Rusland.

Terug
Naar boven