XXL Nutrition

PVV: een Zuid-Europese euro

Maar gelukkig met een economie en moderniteit die synchroon loopt met de British en Americans.
Het is overal zware crisis, ook in GB en VS.

Waalse economie is wel k*t hier, Vlaamse is vrij goed ondanks de crisis. Dus om nu te gaan differentiëren op dat vlak gaat me wat ver.

Wij zijn een exportland, voornamelijk naar Duitsland en die economie trekt juist weer sterk aan.

---------- Toegevoegd om 04:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 04:10 ----------

En het is zelfs zo dat de noodmaatregelen die de Duitse overheid heeft genomen ons beter hebben geholpen dan de stimulerings pakketten uit Den Haag.

Dankzij de Ooster buren is onze export verre van stil komen te vallen.

Is hier in Vl. ook zo... Zoals ik zei alleen zuidelijke deel loopt achter.

De euro werd ons gewoon door de strot geduwd, recentelijk het verdrag van Lissabon ook weer. Wanneer komen we in actie? Maakt niet uit of je links of rechts bent, wanneer zeggen we gewoon dit pikken we niet langer?

De euro werd ons gewoon door de strot geduwd, recentelijk het verdrag van Lissabon ook weer. Wanneer komen we in actie? Maakt niet uit of je links of rechts bent, wanneer zeggen we gewoon dit pikken we niet langer?

Wie zijn 'we', ik hoor daar in ieder geval niet bij vermoed ik. Klinkt als 'het volk wil', net zo 'doordacht'.

Europa is the way to go. Kom terug zodra je jezelf iets meer hebt verdiept in geo-politiek en economie op globaal niveau, bij voorbaat dank.

Wie zijn 'we', ik hoor daar in ieder geval niet bij vermoed ik. Klinkt als 'het volk wil', net zo 'doordacht'.

Europa is the way to go. Kom terug zodra je jezelf iets meer hebt verdiept in geo-politiek en economie op globaal niveau, bij voorbaat dank.

Ik heb me daar zeker in verdiept, maar omdat ik het niet met jou eens ben heb ik het bij voorbaat fout?
Beetje kortzichtig en ook wel een beetje jammer.
Overigens zeg ik niet eens dat ik tegen ''Europa'' ben, maar dat het een schandalige vertoning is dat het verdrag van Lissabon (welke inhoudelijk hetzelfde is als de grondwet, waar Nederland massaal NEE tegen zei) er gewoon door heen komt.

Laatst bewerkt:
Directe democratie is dan ook een onzinnig concept.

Want?
(stam je van de adel af?:D)

Want?
(stam je van de adel af?:D)

Omdat ik denk dat de gemiddelde Nederlander, waaronder ik mezelf ook schaar, niet in staat is om dergelijke zaken gedegen af te wegen. Ik ben een groot voorstander van een indirecte democratie, zoals we die nu hebben zonder onzinnige referenda omdat ik niet graag zie dat de grote massa gevoed door emotionele sentimenten en korte termijnsvizie beslist over zaken waarvoor we juist 'volksvertegenwoordigers' voor hebben aangesteld. Schoenmaker blijf bij je leest, zeg maar.

Zet een aantal kapiteins aan het stuur en laat ze de lange termijn belangen van ons land afwegen en daarop participeren. Uiteraard gadeslagen door gezonde argusogen en bovenal naar voren geschoven als resultaat van democratische besluitvorming. Het is niet feilloos, maar wel verruit de beste wijze van landsbestuur als je het mij vraagt.

Oke, hier kan ik redelijk mee inkomen. Alleen, zoals je zelf als zegt, moeten deze landbestuurders wel zeer goed in de gaten gehouden worden.

Ik vind dat goud verhaal maar overrated. Willem Middelkoop verkondigt het ook overal, maar waarom is goud zo geweldig?

Wat kan je er mee? Niets. Je kan het niet opeten, je kan het niet gebruiken. Goud is in principe hetzelfde als geld. De waarde die er aan vast zit wordt gecreëerd door de mens. Dat is natuurlijk bijvoorbeeld met olie en een blik bonen ook zo, maar geef mij maar een blik bonen in een echte crisis/oorlog. :)

Jim Rogers :roflol: Zeker geen domme kerel verder maar zijn doomverhalen gaan nergens over.

Ik vind dat goud verhaal maar overrated. Willem Middelkoop verkondigt het ook overal, maar waarom is goud zo geweldig?

Wat kan je er mee? Niets. Je kan het niet opeten, je kan het niet gebruiken. Goud is in principe hetzelfde als geld. De waarde die er aan vast zit wordt gecreëerd door de mens. Dat is natuurlijk bijvoorbeeld met olie en een blik bonen ook zo, maar geef mij maar een blik bonen in een echte crisis/oorlog. :)
Goud kan je niet maken, daar zit 'm de waarde. Zelfs diamant kan men al maken, maar goud moet je echt gaan zoeken en de voorraad is beperkt. En mensen willen altijd goud, de vraag is onbeperkt. Ik denk dat dat de redenen zijn?

Het heeft inderdaad te maken met de schaarsheid van het materiaal, die hele run op edelmetalen overigens. Maar het blijft vooral geld pompen in iets wat intrinsiek veel minder waard is en hoe hoger de prijs des te groter de bubble wordt. De goudvoorraad is te beperkt en de consumptie is te hoog om iedere 'belegger' te kunnen voorzien van een voorraadje goud. De hele voorraad goud is circa 6 biljoen dollar waard (6.000 miljard) en de hele wereldeconomie per jaar is al meer dan 60 biljoen dollar. Goud als vluchtmiddel is dus meer een noodsprong die zorgt voor een onhoudbare bubble. Een groot gedeelte van het goud wordt gebruikt voor consumptie en niet als belegging en daar valt dus al niet in te investeren.

Jim Rogers :roflol: Zeker geen domme kerel verder maar zijn doomverhalen gaan nergens over.

Natuurlijk gaan die wel ergens over. Rogers zei twee jaar terug dat de overheid de banken failliet moest laten gaan. Wie zat er short op? Rogers. Zo werkt dat Eric, hij verdient hier geld mee. Zijn doomverhalen gaan dus over geld verdienen voor hemzelf. Daarnaast zit er ook wel een visie achter, want in beginsel heeft hij natuurlijk gelijk.

De pond gaat straks door het putje en de euro zorgt met een marginaal land als Griekenland al voor verdeeldheid binnen de EU. Je hoeft geen professor te zijn om te zien dan dit op den duur misgaat.

---------- Toegevoegd om 16:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:01 ----------

De China vastgoed bubble is trouwens ook juist. In China worden complete complexen gebouwd, waar niets mee gebeurt, puur en alleen als speculatie voor hogere prijzen. Een prachtige bubble.

Die Amerikaanse staatsobligaties weet ik niet. Het zou mij inderdaad niets verbazen als de VS ze straks niet meer kan terugbetalen.

Laatst bewerkt:
En dan was ik een beer, Bascross je bent teveel gaan geloven in de doemverhalen. Ik ben zeker niet optimistisch over de komende jaren qua economische ontwikkelingen maar er zijn nu minder obstakels op de weg dan 1 1/2 a 2 jaar terug. Saneren zoals nu gebeurt is alleen maar goed en bevordert het herstel, omvallen banken had een veel grotere puinhoop opgeleverd. Was eerder ook van mening dat bepaalde banken beter niet gered hadden kunnen worden maar de rol van sommige als systeembank was verre van duidelijk. Systeembanken laat je nooit klappen, dan ben je 30 jaar later nog aan het puinruimen.

En dan was ik een beer, Bascross je bent teveel gaan geloven in de doemverhalen. Ik ben zeker niet optimistisch over de komende jaren qua economische ontwikkelingen maar er zijn nu minder obstakels op de weg dan 1 1/2 a 2 jaar terug. Saneren zoals nu gebeurt is alleen maar goed en bevordert het herstel, omvallen banken had een veel grotere puinhoop opgeleverd. Was eerder ook van mening dat bepaalde banken beter niet gered hadden kunnen worden maar de rol van sommige als systeembank was verre van duidelijk. Systeembanken laat je nooit klappen, dan ben je 30 jaar later nog aan het puinruimen.

Geloof je dat echt? Ik mag dan een beer zijn, maar ik weet gewoon zeker dat de ergste klap nog komt. Die banken zijn gewoon weer bezig met speculeren in alles wat los en vast zit. Logisch ook, het is tegenwoordig bijna gratis! De rente is super laag.

Dezelfde fouten worden gewoon weer gemaakt.

http://www.eurobench.com/beursnieuws/8056671/Forse-bonussen-ondanks-miljardenverlies-UBS.aspx

Wat dacht je hier van? Het morele besef in die wereld is gewoon niet aanwezig.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven