XXL Nutrition

PVV/ers de nieuwe Moslim fundamentalisten?

• Topic Starter Topic Starter
Klaas, je weet toch dit nooit gaat werken. Hitler bv is met zo'n overmacht aan stemmen bondskanselier geworden dat ook de intelligentia op hem gestemd moeten hebben. Het hoeft maar scheef genoeg te zitten in een samenleving en je krijgt de poppen aan het dansen.

Goed voorbeeld...want Hitler heeft voorafgaande aan de verkiezingen middels intimidatie en Sa-knokploegen mensen geronseld. Is een vrij bekend gegeven.

---------- Toegevoegd om 13:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:13 ----------

Snap wel waarom hij het zegt, maar niet ethisch verdedigbaar, of je moet het hele begrip democratie weer gaan herdefiniëren en dat zie ik niet gebeuren (als het al gewenst is).

Het lijkt me zo dat je niet naar een elitaire samenleving moet gaan....links om of rechts om niet. Iedereen die niet handelinsgonbekwaam is, en de ationaliteit heeft; heeft gewoon het recht om zijn of haar stem te laten horen.

Waar je wel naar toe moet is een samenleving waarin informatie beter bereikbaar is en beter wordt gegeven. Politiek beslaat nu te veel achterkamertjes geneuzel en er wordt van politici te veel getolereerd. Ik denk eerder dat er strengere regels moeten komen voor politici.

Als je beweringen doet dan moet je ze kunnen onderbouwen met duidelijke gegevens. Kan je dat niet dan moet je gewoon vertrekken. Onschendbaarheid voor parlementariers zou grenzen moeten kennen.

Hoe dat precies vormgegeven zou kunnen worden weet ik niet, maar het lijkt me bijvoorbeeld een ontzettend goed plan om een 6,4,2 principe te hanteren bij kamerleden. Om de twee jaar een derde van de kamer opnieuw kiezen. Hiermee geef je mensen de kans om tussentijds partijen af te straffen/te belonen, de politiek meer naar de maatschappij te vormen en politici meer geneigd te laten zijn om zich aan hun woord te houden.

In dit principe is het minder mogelijk om een politieke revolutie te ontketenen die de maatschappij laat wankelen, en is er geen probleem van tusssentijds ervaringsverlies...het systeem werkt dan veel stabieler en geleidelijker.

goed voor de kijkcijfers

Extreem is sowieso nooit goed, of het nu links of rechts is maakt niet uit.

Iedereen kraakt hier wel extreem links af maar dat heeft helemaal geen zin, natuurlijk zijn ze geweldadig vandaar ook het woord 'extreem'.

Kom dan is met goede argumenten tegen de normale linkse stemmer, inplaats van naar de extremisten te wijzen.

weet jij uberhaubt wel waar de termen extreem rechts/links vandaan komen?
ik betwijfel t.

Daar heb je wel een aardig punt, IQ zegt mij persoonlijk ook niet zo heel veel. Alhoewel, als je op een iq test altijd heel laag scoort dan zegt het wel iets over je denk ik.

Er zijn vast andere manieren om dat soort vaardigheden te kunnen meten. Wat voor vaardigheden en op welke manier is weer een andere vraagstuk maar laat ik het erop houden dat mentale capaciteiten, de capaciteiten om zaken helder te kunnen beoordelen en analyseren een vereiste zou moeten zijn om het recht om te stemmen te verkrijgen.

Ik weet dat zaken voor jou al snel ingewikkeld worden maar ik zeg net dat je geen onderscheid moet maken op basis van o.a. (sociale) afkomst, vervolgens kom jij met voorbeelden die daar wel op gebasseerd zouden zijn. Ben je nu echt zo dom of haal je hier een soort van plezier uit of zo?

Simpelweg de dommen geen stemrecht geven. Wie en hoe dat is weer een andere vraag. Een andere discussiepunt zou kunnen zijn dat een goed functionerende democratie zijn bevolking dusdanig opleidt dat een iedere volwassen in staat zou moeten zijn om een enigszins gedegen politiek oordeel te kunnen fellen maar helaas is dat een nogal utopisch uitgangspunt.

Als je alleen al inziet wat voor een sterke correlatie er bestaat tussen iq scores en de sociaal minder bevoordeelden, is dit misschien nog het meest verderfelijke en elitaire standpunt dat een mens zich kan inbeelden.

Rechtse extremisten die links gematigden wijzen op links extremistische excessen en linkse extremisten die rechtsdenkenen wijzen op rechts extremisme en fascisme. Wat is nieuw in deze discussie die door en over veel te veel halve garen gevoerd wordt.
Daar komt het altijd weer op neer ja :roflol:

Wilders met Kamer naar Turkije
Uitgegeven: 14 november 2009 10:09
Laatst gewijzigd: 14 november 2009 10:10

DEN HAAG - PVV-voorman Geert Wilders gaat begin januari met een delegatie van de Tweede Kamer naar Turkije. Het is de eerste keer dat Wilders een islamitisch land bezoekt sinds de verschijning van zijn film Fitna.
© ANPWilders was in 1983 voor het laatst in Turkije. Wilders bevestigde zaterdag een bericht in De Telegraaf over de reis.

In Turkije wil hij duidelijk maken dat het land nooit lid mag worden van de Europese Unie. De PVV'er vindt dat er in de EU geen plaats is voor moslimlanden.

http://www.nu.nl/politiek/2122927/wilders-met-kamer-turkije.html

Die Geert! :D

Terug
Naar boven