XXL Nutrition

[Question] Pre-Workout & Post-Workout

Enzy

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m86
Massa
86kg
Ik ben van plan mijn Maaltijden / Supplementen rondom mijn Workout als volgt in te plannen:

MAANDAG – WOENSDAG – VRIJDAG:

17:00 Maaltijd #5 (Avondeten)
18:45 30 Gram Unleash V3
19:15 – 20:30 Workout
19:15 - 20:30 20 Gram Dextrojuice (Tijdens Workout)
20:30 20 Gram Dextrojuice
20:45 Maaltijd #6 (Post-Workout)

DINSDAG – DONDERDAG:
17:45 Maaltijd #5 (Avondeten)
19:00 5 Gram Creatine
19:15 – 20:30 Workout
19:15 - 20:30 20 Gram Dextrojuice (Tijdens Workout)
20:30 20 Gram Dextrojuice

NIET-TRAININGSDAGEN:
07:00 5 Gram Creatine
17:45 Maaltijd #5 (Avondeten)

(De reden overigens dat ik Unleash V3 slechts 3 van de 5 dagen gebruik is vanwege het feit dat ik de werking graag optimaal wil houden, de Creatine gebruik ik slechts op dagen dat ik geen Unleash V3 gebruik.

Ik heb enkele vragen met betrekking op dit schema:

1) Zijn de tijden optimaal ingepland zodat de werking van elk Supplement optimaal is?

2) Ik zit te twijfelen hoe dat ik Maaltijd #6 samen zal stellen, zou beter zijn om deze maaltijd te laten bestaan uit: 30 Gram Whey Isolate / 60 Gram Brinta / 250 ML Melk / 1 Banaan, of is het beter om hiervoor een Maaltijdvervangende Shake te pakken?

3) In het geval van de Maaltijdvervangende Shake, het zou dan een Shake moeten betreffen die ik alleen als Post-Workout Maaltijd gebruik, wat zou hiervoor een goede keuze zijn?

Momenteel ben ik aan het Bulken maar ik heb na een maand strikt volgens mijn voedingsschema nog geen problemen gehad met het gainen van kilo’s.

Alvast bedankt voor de eventuele hulp!

Laatst bewerkt:
laat maar

Laatst bewerkt:
Vraag 1: niet echt:
Creatine is meer voor herstel dan om de gebruiken als een pre workout shake.
En eigenlijke moet in je creatine periode creatine elke dag gebruiken voor een echt effect.

In unleash zit ook creatine ;)! Creatine helpt herstellen sneller gaan, maar is daar eigenlijk niet voor bedoeld. Door creatine kan je meer gewicht pakken en verzuren je spieren minder snel. gevolg: meer spieren. Dat is eigenlijk de gedachte achter creatine.

1. 20-30 min. voor de training
0,4 g/kg whey HEB JE ER NIET INZITTEN, MAAR ALS JE UNLEASH GEBRUIKT ZITTEN ZE IN JE SHAKE. GEBRUIK JE UNLEASH NIET, DAN EIWIT NEMEN.

Direct voor de training IS DE UNLEASH.
0,4 g/kg snelle suikers (wanneer je gevoelig reageert op snelle suikers, neem je in totaal (voor + na training) 0,4 g/kg en consumeer je deze uitgespreid over de gehele trainingsperiode)

Direct na de training
0,2 g/kg whey HEB JE NIET
0,4 g/kg snelle suikers HEB JE WEL

2. Probeer zoveel mogelijk uit normale voeding te halen ;)! Dus de shake die je nu maakt is prima.

3. Geen. Als je het uit je voeding kan halen, zou ik dat zeker doen ;)!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt Marten! :)

Ik heb de Dextrojuice in het schema nu aangepast, nu neem ik tijdens de training 20gram en na de training nog eens 20 gram.

De Wheyshake heb ik voorheen altijd genomen na de training maar ik wil nu mijn Post-Workout maaltijd verbeteren. Wanneer ik namelijk als Post-Workout Maaltijd 60 Gram Brinta / 250 ML Melk / 1 Banaan pak moet ik dit namelijk gewoon blenden met 30 Gram Banaan Whey (gewoon Brinta met Melk krijg ik niet weg ^^).

Ik zou dan dus 30 Gram Whey voor de training moeten nemen en nog eens 30 Gram Whey na de training en dit lijkt mij iets te veel van het goede. Zou een Whey shake 1 uur voor de training en een Maaltijdvervangende Shake na de training i.p.v. de Brinta eventueel kunnen?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb nog een vraagje over de Post-Workout Maaltijd / Shake,

Is het beter om voor een zelfgemaakte shake te gaan met:
- 30 gram Whey
- Banaantje
- 60 gram Brinta
- 250 ml Melk

Of voor een Post-Workout shake om de broodnodige carbs binnen te krijgen? :)

- 30 gram Whey
- Banaantje
- 60 gram Brinta
- 250 ml Melk

Ik zou het zo laten. Lekker goedkoop en werkt prima. Doe ik zelf ook zo. Een halve schep whey heb je trouwens ook genoeg aan ;)

- 30 gram Whey
- Banaantje
- 60 gram Brinta
- 250 ml Melk

Doe er nog een eetlepel olijfolie bij en je hebt een uitstekende meal replacement shake met alle macro's. En een betere samenstelling dan de meeste dure weightgainers.

Terug
Naar boven