Ik dacht dat je het door had dat ik niet serieus was

(trollface express erachter).
Maar ik begrijp inderdaad wat je bedoelt, maar tegenwoordig is het juist tegenstrijdig met wat je zei. Men kan natuurlijk heel tevreden zijn in het westen met de basis, want je kan immers jezelf (net) voldoen aan de basis behoeften en meer heb je ook niet nodig inpricipe. En omdat voor elkaar te krijgen hoef je niet een geweldige HBO/WO studie te volgen. Want wie wilt nou zoveel tijd in een studie stoppen terwijl je ook genoegen kan nemen met een opleiding op lager niveau maar wel veel meer tijd om plezier te maken(chillen stappen etc).
Maar uiteindelijk pakt het systeem jou op langere termijn terug. Want als jij als simpele vakkenvuller bijvoorbeeld je hele leven werkt, bouw je lang niet genoeg geld op om eerder te stoppen met werken je gaat door tot je 65 moeten gaan tegenwoordig zelfs 67 en daar wordt niemand gelukkig van. Ik vat het ff samen want wil gaan pitte man.
En inderdaad je doet het niet alleen voor jezelf ook voor anderen.Als je later kinderen bijvoorbeeld wilt en je moet net rond komen met een minimum salaris dan denk je wel ff samen voordat je 1 maakt. Later wil ik mijn kinderen ook de garantie kunnen geven dat ze zich kunnen ontwikkelen door bijvoorbeeld te studeren.
En daar komen we eigenlijk op jou punt gelukkig terecht. gelukkig zijn is een emotioneel ding. Als jij later met tegenzin moet werken en niet vrij kan nemen omdat jij je dat niet kan veroorloven en als de kans groter is dat je kind geen goed toekomst op gaat kunnen bouwen door financieel te kort, voel jij je ook niet zo gelukkig denk ik.
Mijn doelstelling is natuurlijk niet 30 miljoen hebben voor mijn 30e maar wel dat je financieel zekerheid hebt voor de toekomst en daarvoor moet ik mezelf soms pushen idd want hoe verleidelijk is het wel niet om op donderdag avond te gaan stappen i.p.v. te leren voor je tentamens en dat is nog wel in een periode wanneer studeren moet. Wat zelfs moeilijker is,is om door te studeren nu je volgende tentamen week pas 2 maanden is.
Mrja eigenlijk waren die push quotes niet echt voor shcool bedoelt. Bij BB bijvoorbeeld is het ook noodzakelijk jezelf te pushen zonder zichzelf te pushen was Coleman niet de Coleman die hij is/was.
mrja im out men al maar 3 uurtjes gepit x