Mensen,
Eerst en vooral
Ik ben een beginner in bodybuilding, ik ben 1m85 en 76 kg. Ik heb een zittende job. Ik doe enkel fitness als sport. Nu dat ik vet gemerkt heb rond mijn onderbuik wil ik toch iets aan mijn lichaam doen want het lijkt ongezond.
Ik heb van nature brede schouders en borstspieren ten opzichte van mijn onderlichaam. En daarom vind ik altijd onnodig om borstspieren, schouders, rug, vleugels te trainen. Ik doe het natuurlijk wel (ik moet ergens beginnen toch he
) maar ik wil altijd meer andacht geven aan andere spiergroepen. Ik ben voorlopig nog content van mijn benen ook (in verhouding met mijn bovenlichaam).
Mijn doel
Ik wil meer een atletische lichaam zoals lazar angelov maar niet de overdreven kant zoals bvb arnold schwarzenegger. Ik wil ook niet magerder worden/uitzien dan hoe ik nu ben.
Mijn vragen
Zeer bedankt met jullie hulp
EDIT: Mensen ik heb gelezen dat squat heel belangrijk is, is het ook goed als ik squat als beginner? Met hoeveel kg zou ik dan best beginnen? En is het ook even goed als ik squat aan zo een vastgemaakte toestel om te voorkomen dat ik het laat vallen.
Eerst en vooral
Ik ben een beginner in bodybuilding, ik ben 1m85 en 76 kg. Ik heb een zittende job. Ik doe enkel fitness als sport. Nu dat ik vet gemerkt heb rond mijn onderbuik wil ik toch iets aan mijn lichaam doen want het lijkt ongezond.
Ik heb van nature brede schouders en borstspieren ten opzichte van mijn onderlichaam. En daarom vind ik altijd onnodig om borstspieren, schouders, rug, vleugels te trainen. Ik doe het natuurlijk wel (ik moet ergens beginnen toch he
) maar ik wil altijd meer andacht geven aan andere spiergroepen. Ik ben voorlopig nog content van mijn benen ook (in verhouding met mijn bovenlichaam).Mijn doel
Ik wil meer een atletische lichaam zoals lazar angelov maar niet de overdreven kant zoals bvb arnold schwarzenegger. Ik wil ook niet magerder worden/uitzien dan hoe ik nu ben.
Mijn vragen
- Ik dacht om een mass gainer shake (proteinen) uit te proberen (welke raden jullie aan?). En kan ik vet verbranden als ik zo een shake gebruik? Kan ik bvb die shake opdrinken en dan cardio doen? Niet dat ik cardio ga doen want ik wil niet magerder worden. Maar ik wil gewoon dat vet rond mijn onderbuik wegwerken.
- Welke spiergroepen raden jullie mij aan om prioriteit te geven? Gewoon full body workout blijven doen elke keer? Is het bijvoorbeeld goed als ik elke keer dat ik ga mijn onderbuik/buik train? (ik ga 3 of 4 keer per week trainen met telkens een dag ertussen)
- Is er een programma die past bij mijn voorkeuren die ik kan volgen?
Zeer bedankt met jullie hulp
EDIT: Mensen ik heb gelezen dat squat heel belangrijk is, is het ook goed als ik squat als beginner? Met hoeveel kg zou ik dan best beginnen? En is het ook even goed als ik squat aan zo een vastgemaakte toestel om te voorkomen dat ik het laat vallen.
Laatst bewerkt: