Mensen,
Eerst en vooral
Ik ben een beginner in bodybuilding, ik ben 1m85 en 76 kg. Ik heb een zittende job. Ik doe enkel fitness als sport. Nu dat ik vet gemerkt heb rond mijn onderbuik wil ik toch iets aan mijn lichaam doen want het lijkt ongezond.
Ik heb van nature brede schouders en borstspieren ten opzichte van mijn onderlichaam. En daarom vind ik altijd onnodig om borstspieren, schouders, rug, vleugels te trainen. Ik doe het natuurlijk wel (ik moet ergens beginnen toch he
) maar ik wil altijd meer andacht geven aan andere spiergroepen. Ik ben voorlopig nog content van mijn benen ook (in verhouding met mijn bovenlichaam).
Mijn doel
Ik wil meer een atletische lichaam zoals lazar angelov maar niet de overdreven kant zoals bvb arnold schwarzenegger. Ik wil ook niet magerder worden/uitzien dan hoe ik nu ben.
Mijn vragen
Zeer bedankt met jullie hulp
EDIT: Mensen ik heb gelezen dat squat heel belangrijk is, is het ook goed als ik squat als beginner? Met hoeveel kg zou ik dan best beginnen? En is het ook even goed als ik squat aan zo een vastgemaakte toestel om te voorkomen dat ik het laat vallen.
Eerst en vooral
Ik ben een beginner in bodybuilding, ik ben 1m85 en 76 kg. Ik heb een zittende job. Ik doe enkel fitness als sport. Nu dat ik vet gemerkt heb rond mijn onderbuik wil ik toch iets aan mijn lichaam doen want het lijkt ongezond.
Ik heb van nature brede schouders en borstspieren ten opzichte van mijn onderlichaam. En daarom vind ik altijd onnodig om borstspieren, schouders, rug, vleugels te trainen. Ik doe het natuurlijk wel (ik moet ergens beginnen toch he
) maar ik wil altijd meer andacht geven aan andere spiergroepen. Ik ben voorlopig nog content van mijn benen ook (in verhouding met mijn bovenlichaam).Mijn doel
Ik wil meer een atletische lichaam zoals lazar angelov maar niet de overdreven kant zoals bvb arnold schwarzenegger. Ik wil ook niet magerder worden/uitzien dan hoe ik nu ben.
Mijn vragen