XXL Nutrition

Raad voor beginneling

ozkanb

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
76kg
Mensen,

Eerst en vooral
Ik ben een beginner in bodybuilding, ik ben 1m85 en 76 kg. Ik heb een zittende job. Ik doe enkel fitness als sport. Nu dat ik vet gemerkt heb rond mijn onderbuik wil ik toch iets aan mijn lichaam doen want het lijkt ongezond.

Ik heb van nature brede schouders en borstspieren ten opzichte van mijn onderlichaam. En daarom vind ik altijd onnodig om borstspieren, schouders, rug, vleugels te trainen. Ik doe het natuurlijk wel (ik moet ergens beginnen toch he :)) maar ik wil altijd meer andacht geven aan andere spiergroepen. Ik ben voorlopig nog content van mijn benen ook (in verhouding met mijn bovenlichaam).

Mijn doel
Ik wil meer een atletische lichaam zoals lazar angelov maar niet de overdreven kant zoals bvb arnold schwarzenegger. Ik wil ook niet magerder worden/uitzien dan hoe ik nu ben.

Mijn vragen

• Ik dacht om een mass gainer shake (proteinen) uit te proberen (welke raden jullie aan?). En kan ik vet verbranden als ik zo een shake gebruik? Kan ik bvb die shake opdrinken en dan cardio doen? Niet dat ik cardio ga doen want ik wil niet magerder worden. Maar ik wil gewoon dat vet rond mijn onderbuik wegwerken.
  • Welke spiergroepen raden jullie mij aan om prioriteit te geven? Gewoon full body workout blijven doen elke keer? Is het bijvoorbeeld goed als ik elke keer dat ik ga mijn onderbuik/buik train? (ik ga 3 of 4 keer per week trainen met telkens een dag ertussen)
  • Is er een programma die past bij mijn voorkeuren die ik kan volgen?

Zeer bedankt met jullie hulp

EDIT: Mensen ik heb gelezen dat squat heel belangrijk is, is het ook goed als ik squat als beginner? Met hoeveel kg zou ik dan best beginnen? En is het ook even goed als ik squat aan zo een vastgemaakte toestel om te voorkomen dat ik het laat vallen.

Laatst bewerkt:
Mensen,

Eerst en vooral
Ik ben een beginner in bodybuilding, ik ben 1m85 en 76 kg. Ik heb een zittende job. Ik doe enkel fitness als sport. Nu dat ik vet gemerkt heb rond mijn onderbuik wil ik toch iets aan mijn lichaam doen want het lijkt ongezond.

Ik heb van nature brede schouders en borstspieren ten opzichte van mijn onderlichaam. En daarom vind ik altijd onnodig om borstspieren, schouders, rug, vleugels te trainen. Ik doe het natuurlijk wel (ik moet ergens beginnen toch he :)) maar ik wil altijd meer andacht geven aan andere spiergroepen. Ik ben voorlopig nog content van mijn benen ook (in verhouding met mijn bovenlichaam).

Mijn doel
Ik wil meer een atletische lichaam zoals lazar angelov maar niet de overdreven kant zoals bvb arnold schwarzenegger. Ik wil ook niet magerder worden/uitzien dan hoe ik nu ben.

Mijn vragen

• Ik dacht om een mass gainer shake (proteinen) uit te proberen (welke raden jullie aan?). En kan ik vet verbranden als ik zo een shake gebruik? Kan ik bvb die shake opdrinken en dan cardio doen? Niet dat ik cardio ga doen want ik wil niet magerder worden. Maar ik wil gewoon dat vet rond mijn onderbuik wegwerken.
  • Welke spiergroepen raden jullie mij aan om prioriteit te geven? Gewoon full body workout blijven doen elke keer? Is het bijvoorbeeld goed als ik elke keer dat ik ga mijn onderbuik/buik train? (ik ga 3 of 4 keer per week trainen met telkens een dag ertussen)
  • Is er een programma die past bij mijn voorkeuren die ik kan volgen?

Zeer bedankt met jullie hulp

EDIT: Mensen ik heb gelezen dat squat heel belangrijk is, is het ook goed als ik squat als beginner? Met hoeveel kg zou ik dan best beginnen? En is het ook even goed als ik squat aan zo een vastgemaakte toestel om te voorkomen dat ik het laat vallen.

in iedere alinea staan een of een aantal dingen waarvan ik denk,

:yarly:

squat is een heel goede oefening, qua gewicht zul je zelf moeten uitzoeken want voor iedereen is dit anders, niet iedereen is even sterk, ook als beginner. begin licht en steek wat bij tot je voelt dat je goed zit.
ikzelf ben beginnen squatten met een vast toestel om de beweging te leren en daarna overgegaan naar de losse baar, deze uitvoering is veel beter en train je meer spieren en stabiliteit ook mee.
full body schema is zeker goed voor een beginner, maar zou dan niet meer als 3x per week trainen.
mass gainer wordt meestal enkel bij bulk (groeien) gebruikt denk ik maar hangt vooral af van de rest van je voedingsschema.

---------- Toegevoegd om 20:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:56 ----------

als je vet wil wegwerken, moet je wel in kcal tekort gaan, buikspieroefeningen alleen gaan geen buikvet verbranden.

Ik zou me niet te veel aantrekken van spiergroepen die voorlopen tegenover andere of niet...
Blijf alle spiergroepen deftig trainen...
Als je inderdaad een fysiek wilt gelijkaardig aan dat van Lazar zal je nog heel wat spiermassa gaan moeten kweken.
Voor het buikvet: Als je spieren wilt gaan bouwen zal je tijdens je bulk regelmatig je vetpercentage terug wat zien toenemen waardoor je je buikspieren minder of misschien zelfs helemaal niet meer zult gaan zien..

Een mass gainer kan je gebruiken, indien je dat zelf wil...
zelf haal ik dat aantal kilocalorieën liever uit echt voedsel.
Maar ik zou deze niet drinken om daarna dan cardio te gaan doen...
Als je echt vet wil kwijt geraken.. Neem dan geen mass gainer, maar maak een voedingsschema om te cutten... eet op onderhoud, neem een eiwitshake met water, na de training (om koolhydraten te vermijden). En ga dan wat cardio doen, of ga met je kilocalorieën onder onderhoud zitten.

Ik zou zeggen lees je eens even in in de sticky's.. En veel succes nog!

Laatst bewerkt:
Zoek eens bij oefeningen op een topic "Squatten", heb net een heleboel video's gelinked met squat info.

Beginnen zonder gewicht, dan met een gewicht (kettlebell of dumbbell), daarna barbell...
Vorm onder de knie krijgen is belangrijker

• Topic Starter Topic Starter
in iedere alinea staan een of een aantal dingen waarvan ik denk,

:yarly:

Ik snap niet wat dat je juist bedoeld? Er is toch niets mis met wat dat ik heb geschreven?

---------- Toegevoegd om 09:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:16 ----------

Als je inderdaad een fysiek wilt gelijkaardig aan dat van Lazar zal je nog heel wat spiermassa gaan moeten kweken.

Maar gaat het dan enkel om spiermassa kweken? Is er geen 'manier van trainen' die meer gepast is hiervoor. Want Lazar heeft een atletisch lichaam dus ik moet meer failures doen met minder gewicht bijvoorbeeld denk ik toch?

Voor het buikvet: Als je spieren wilt gaan bouwen zal je tijdens je bulk regelmatig je vetpercentage terug wat zien toenemen waardoor je je buikspieren minder of misschien zelfs helemaal niet meer zult gaan zien..
Kan je hier uitleggen wat bulk is aub en hoe lang duurt dat periode?

de vorm van je lichaam heeft veel te maken met je bouw. ecto meso of endo.

voor je ook maar in de buurt van lazar komt ben je heel wat jaren verder ;)

• Topic Starter Topic Starter
full body schema is zeker goed voor een beginner, maar zou dan niet meer als 3x per week trainen.

Na hoeveel weken ben ik geen beginner meer? En hoeveel keer per week kan ik dan gaan oefenen nadat ik meer ervaring heb?

---------- Toegevoegd om 09:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:27 ----------

de vorm van je lichaam heeft veel te maken met je bouw. ecto meso of endo.

voor je ook maar in de buurt van lazar komt ben je heel wat jaren verder ;)

Dat weet ik natuurlijk snoeren89 :) Het zal niet opeens gebeuren na een hokus pokus, ik weet dat ik heeel veeeel moet trainen (en dat motivatie heb ik ook) maar ik heb gebrek aan een correcte programma + dieet om meer de kant op te gaan van Lazar.

+ ik hou ook heel veel van failures doen. Dat brandend gevoel wil ik altijd hebben, dan pas heb ik voldoening van mijn training. Maar soms wordt er gezegd dat ik bijvoorbeeld 2 minuten moet rusten tussen sets, dan zweet ik niet eens... Ik wil eigenlijk een zeer hardcore programma maar vind het nergens. ik heb Lazar bvb soms zien spurten enz. dus het is niet enkel gewichten opheffen dat hij doet.

PS van wat ik op de site zie heb ik een mesomorph
http://www.muscleandstrength.com/articles/body-types-ectomorph-mesomorph-endomorph.html

A mesomorph has a large bone structure, large muscles and a naturally athletic physique. Mesomorphs are the best body type for bodybuilding. They find it quite easy to gain and lose weight. They are naturally strong which is the perfect platform for building muscle.

Ik ben zo opgelucht nu ik dit gelezen heb ^^

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven