AndroidHealthClinic

Rare jongens, die moslims

D. zei:
Heeft het plebs geen hoop nodig dan? Of angst? Of iets anders waar ze kracht uit kunnen halen?

tja ik denk niet dat de maatschappij zo snel zal ontsporen zonder metafysische hoop, in een land zoals Belgie en Nederland waar het overgrote deel zowieso al een grotendeels atheistisch ingestelde visie heeft, loopt het bij mijn weten niet slechter dan in een landen waar homos en dergelijke worden gestenigd omdat ze de ultieme perversie van Satan voorstellen.

D. zei:
Maar weet je, mensen willen respect. Voor wat? Kinderachtige middeleeuwse bullshit.

Als ik nu ineens een keutel ga vereren en me daar drie keer per dag mee insmeer, moeten mensen dan ook ineens respect tonen, omdat dat mijn geloof is?

goed punt, de enige redenen waarom men gelovigen zou moeten "respecteren" is omdat er een eeuwenoude traditie aan voorafgaat en om de gemoederen te benaderen.
opzich is er geen fundamenteel verschil tussen je met stront inwrijven, 5 keer per dag bidden richting Mekka of een stuk voedsel als het lichaam van een heilige gaan interpreteren. Alledrie even absurd.

do as you please. Je zal zien dat je zo meer problemen creeert. Iedereen heeft toch het recht ergens in te geloven. Waar geloof jij in? Evolutie theorie?? pff, wie daarin gelooft is een lamzak. -> waarom zou ik dit zeggen? is geen reden toe. Je moet dus zelf weten waar je in gelooft, anderen vallen jou er ook niet mee lastig door te zeggen dat je een aap bent omdat je in de evolutietheorie ofzo gelooft. ieder z'n ding. Ik geloof ook niet in de islam, ik laat alle mogelijkheden open. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat die mensen mogen geloven waarin ze willen.. que si?

• Topic Starter Topic Starter
Geloof heeft door de eeuwen heen meer ellende dan geluk opgeleverd. In landen waar geloof slechts een kleine, of helemaal geen rol speelt (Japan, China, Rusland, Nederland) gaat het echt niet slechter dan elders.

Iederen mag geloven waar men in wil, maar dan moet gelovigen ook respecteren dat er een grote groep is die ergens anders in gelooft of helemaal nergens in gelooft. Daar gaat het meestal mis, de intolerantie komt toch vaak van de kant van de gelovigen.

EricR zei:
Iederen mag geloven waar men in wil, maar dan moet gelovigen ook respecteren dat er een grote groep is die ergens anders in gelooft of helemaal nergens in gelooft. Daar gaat het meestal mis, de intolerantie komt toch vaak van de kant van de gelovigen.
inderdaad! sluit ik mij volledig bij aan!:thumbup:

SageFrancis zei:
do as you please. Je zal zien dat je zo meer problemen creeert. Iedereen heeft toch het recht ergens in te geloven. Waar geloof jij in? Evolutie theorie?? pff, wie daarin gelooft is een lamzak. -> waarom zou ik dit zeggen? is geen reden toe. Je moet dus zelf weten waar je in gelooft, anderen vallen jou er ook niet mee lastig door te zeggen dat je een aap bent omdat je in de evolutietheorie ofzo gelooft. ieder z'n ding. Ik geloof ook niet in de islam, ik laat alle mogelijkheden open. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat die mensen mogen geloven waarin ze willen.. que si?

Evolutieleer is het ENIGSTE dat wetenschappelijk bewezen is en nog steeds word..
en mensen mogen geloven, geen probleem maar zoals het er nu aan toe gaat gaat de wereld kapot door het geloof, ze moorden elkaar uit..om dan te zeggen laat ze lekker doen:rolleyes:

Geloof is repect hebben voor anderen en minderbedeelden helpen, dat is mijn geloof en dat zoude ze beter allemaal overnemen, zou het hier veel prettiger zijn op de aardbol.

grtz;)

Bij grote samenscholingen kunnen doden vallen. Kijk maar naar het drama in het Heizel stadion in 1985: 39 doden bij een potje voetbal. Dat komt overal voor zuk soort dingen.

Bij grote samenscholingen kunnen doden vallen. Kijk maar naar het drama in het Heizel stadion in 1985: 39 doden bij een potje voetbal. Dat komt overal voor zuk soort dingen. Die Mekka-gangers daar zitten trouwens best toffe kerels tussen. Ik ken er eentje, die is gelukkig ongedeerd teruggekeerd twee weken geleden.

wimmeke26 zei:
Evolutieleer is het ENIGSTE dat wetenschappelijk bewezen is en nog steeds word..
en mensen mogen geloven, geen probleem maar zoals het er nu aan toe gaat gaat de wereld kapot door het geloof, ze moorden elkaar uit..om dan te zeggen laat ze lekker doen:rolleyes:

Geloof is repect hebben voor anderen en minderbedeelden helpen, dat is mijn geloof en dat zoude ze beter allemaal overnemen, zou het hier veel prettiger zijn op de aardbol.

grtz;)
Komt dus eigenlijk opneer dat dat de sterkste overleeft... hoef je dus niet voor gelovig te zijn om iemand uit te moorden, maar ik snap je punt wel.

SageFrancis zei:
Komt dus eigenlijk opneer dat dat de sterkste overleeft... hoef je dus niet voor gelovig te zijn om iemand uit te moorden, maar ik snap je punt wel.

Ge snapt het niet volledig denk ik...de sterkste moeten de zwakkere helpen in de maatschappij, dat is een deel van geloof;)

grtz

Blackadder zei:
neen laat ze lekker niet, De tijd dat God en filosofie nog raakvlakken met elkaar hadden ligt ver achter ons, elk zinnig en verlicht mens, op enkele uitzonderingen verwerpt het bestaan van een monotheistische trancendente God zoals beschreven in de Bijbel, Koran, Thora, ....
Over pantheisme e.d. kan nog gediscussierd worden, maar dan bevinden we ons meer op het vlak van de filosofie, en heeft totaal geen maatschappelijke raakvlakken. Dus waarom het plebs nog in hun waan laten ipv van ze met de neus op de harde feiten te drukken. Zoals Nietzche al zei: Gott ist tot, en iedereen zal het geweten moeten hebben, anders kunnen we gewoon in semi-middeleeuwse waanideeen blijven geloven en geraken we geen stap verder.

Hier zou ik het mee eens zijn als iedereen even verlicht was als jij Blackadder, helaas is dit niet het geval en zo zal het ook nooit zijn. Voor sommige mensen is onder andere geloof een goede uitkomst.

Beetje raar gezegd maar ik hoop dat mijn punt duidelijk is :D

Terug
Naar boven