Peppino
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 0
Blackadder zei:Rede en geloof zijn twee denkwijze die elkaar tegenspreken, een puur wetenschappelijk-filosofische denkwijze is ALTIJD in strijd met blind geloof. Neem nu die nieuwe felomstreden theorie van Intelligent Design, zelfs enkele vooraanstaande wetenschappers en intellectuelen zien veel interessants in deze denkwijze, niet omdat ze logisch klinkt, ikzelf vind het gewoon de goedkoopste bullshit die er is, maar omdat het heel aantrekkelijk klinkt dat er een groot, machtig vaderfiguur die in vloed kan hebben op ons bestaan en onze natuurwetten en deze zelfs voor even opzij kan zetten. Veel aantrekkelijker dan een koud,materialisch universum met enkel oorzaak en gevolg zonder enig doel en het leven dat gevormd wordt onder de wet van de sterkste, waar dood en verderf dagelijkse kost is. een universum waar de mens geen apart statuut krijgt voor zijn zogenaamde unieke identiteit, maar gewoon een nietszeggend deel is van een geheel zonder normenbesef, een gewoon "zijn". ik begrijp echt niet dat mensen nog altijd in het fabeltje van "goed" en "slecht" geloven, als vastgelegde wetten met een hoger doel en niet willen aannemen dat het gewoon een handig instrument is om een geordende maatschappij onder controle te houden.
Ben in ongelukkiger zonder religieuze feeling of gevoel voor spiritualiteit? nee ik voel mij zelfs hondermaal sterker wetende dat er niets boven mij staat om een oordeel te vellen. ga ik daarom straks kindjes verkrachten in het bos? nee want ik heb een immens respect voor mijn medemens omdat ik in staat ben om te weten dat zij net als mij pijn, geluk, liefde en haat kennen. Daar heb ik God niet voor nodig. niet God is mijn licht, maar gewoon de mensheid rondom mij, ook al zijn ze niet perfect, meestal lomp in hun doen en falen ze vaker dan dat ze iets presteren, maar het is het enige dat zich bewust is vanzichzelf en wonderschone zaken als geluk kan ervaren ondanks al de pijn die ze rondom zich moeten aanschouwen en verdragen, hun tragiek maakt ze zoveel mooier dan een uberperfecte godsillusie die mijn handje moet vasthouden.
You took the words out of my mouth

zelfde als ik wel eens met concerten etc meemaakte, iedereen gaat helemaal uit zijn/haar dak net zoals daar dus, ik las dat er bagage het terrein op was genomen en dergelijke zaken die niet mochten, dan vraag ik me af of er wel goede controle is ondanks 3000man extra beveiliging. tis jammer dat het weer zo moet lopen ondanks de steeds scherper wordende veiligheidsmaatregelen, maar ja eerlijk gezegd zie ik ook zo snel geen oplossing ervoor. maar dat zal wel komen omdat ik me er nog niet dusdanig in verdiept hebt
de eerste dag maakte hij dit

maar de mijne is juist