XXL Nutrition

Rare jongens, die moslims

Hoe kan het komen dat de 1 one million march van Louis Farakhan wel goed afliep in washington omdat het goed georganiseerd was.

Ze moeten het gewoon beter organiseren als het elk jaar fout gaat.

tjah geloof...ik word er zooo moe van...
Als je dood bent en er is gewoon helemaal niks...dan zou je je genaaid "voelen"haha...de wereld is een groot sprookje met zijn geloven. 70maagden in de hemel,branden in de hel,reincarnatie,adam en eva,de ark van noah,het open gaan van de nijl,het offeren.....hoop voor de toekomst dat er over 200 jaar niemand is die er nog in gelooft, zal de wereld een stuk vrediger maken. wie gelooft moet het zelf weten,maar val er een ander niet mee lastig

PreludE zei:
tjah geloof...ik word er zooo moe van...
Als je dood bent en er is gewoon helemaal niks...dan zou je je genaaid "voelen"haha...de wereld is een groot sprookje met zijn geloven. 70maagden in de hemel,branden in de hel,reincarnatie,adam en eva,de ark van noah,het open gaan van de nijl,het offeren.....hoop voor de toekomst dat er over 200 jaar niemand is die er nog in gelooft, zal de wereld een stuk vrediger maken. wie gelooft moet het zelf weten,maar val er een ander niet mee lastig

Of juist niet? denk eens logisch na. Je hebt bijv de 10 geboden van god. Als je je daar aan houdt, gast dan is alles nog vrediger dan dat jij je nu kan voorstellen. Maar dat is ALS, en dat zal dus nooit gebeuren.

SageFrancis zei:
Of juist niet? denk eens logisch na. Je hebt bijv de 10 geboden van god. Als je je daar aan houdt, gast dan is alles nog vrediger dan dat jij je nu kan voorstellen. Maar dat is ALS, en dat zal dus nooit gebeuren.

UUHUUUUUUUUUUMMMM

dr zit er toch ook 1 tussen die zegt dat je niet mag doden?

ik zeg oorlog en ik zeg christendom... need I say more?

Peppino zei:
UUHUUUUUUUUUUMMMM

dr zit er toch ook 1 tussen die zegt dat je niet mag doden?

ik zeg oorlog en ik zeg christendom... need I say more?

Dus? is het geloof dan fout, dan is het toch de persoon die het predikt fout. Bijbel is bijbel, koran is koran. Elke aap kan er wat anders van maken.

Hoef je geen islamiet of christen voor te zijn. It's all the same.

Peppino zei:
ja ach... er worden ook westerlingen vertrapt als de mediamarkt/H&M weer een uitverkoop heeft :)

ja daarom...maar dat waren ook voornamelijk moslims ....bij de H&M in Roosendaal zocht ik een tanktoppie :D nadat H&M flinke rookschade had opgelopen net als een paar andere winkels (perry o.a.) door dat blokker afgebrand was. de moslimvrouwen sloegen elkaar met de tas..was linke soep

SageFrancis zei:
Dus? is het geloof dan fout, dan is het toch de persoon die het predikt fout. Bijbel is bijbel, koran is koran. Elke aap kan er wat anders van maken.

Hoef je geen islamiet of christen voor te zijn. It's all the same.

of elke aap kan m maken?

de persoon die het predikt is de persoon die het geloof maakt(e). (staatshoofden, kerk, vaticaan)

Peppino zei:
of elke aap kan m maken?

de persoon die het predikt is de persoon die het geloof maakt(e). (staatshoofden, kerk, vaticaan)

Pak de bijbel eens. Lees eens wat er staat. 10 geboden van god. Dat een ander dan zich aan een jongetje vergrijpt heeft niks met de invloed van de bijbel te maken.

Dat een ander iemand vermoord vanwege zijn geloof heeft niks met geloof te maken. Dat heeft met fundamentalisme/nationalisme te maken.

Er staat net wat je zei: gij zult niet doden. Wat zou het een perfecte wereld zijn als IEDEREEN zich er aan hield. Hypothetisch gezien.

als iedereen zich eraan zou houden zou er onderhand wel een stuk of 30 andere geboden bijbedacht zijn ;)

Ach maja, wat moet je hier nou allemaal mee. We zijn allemaal hypocriet. Je hoeft deze shit niet te wijten aan een geloof. Het is meer de organisatie er om heen. Dit eindigt weer met een discussie die nergens toe leidt.

ik weet niet of moslims ook die 10 geboden hebben maar...als je in die landen homo bent overleef je het meestal niet...oh shit ik maak een foutje, daar wonen natuurlijk geen homo's.
en dan is het bij die 10 geboden al vroeg fout gegaan want adam en eva hadden 2 zonen waarvan de een de ander vermoorde...
maarja al die verhalen zitten zo krom in elkaar, dat ik er gewoon niet in geloof.
maar ook in het westen hebben ze toch wel rare rituelen hoor, neem nou een doop...of dat ze allemaal in een rijtje lopen om een hosti in ontvangst te nemen...is precies hetzelfde als bijv.indianen die als ritueel om een kampvuur lopen te dansen om de boze goden te verjagen...komt allemaal op het zelfde neer

SageFrancis zei:
Pak de bijbel eens. Lees eens wat er staat. 10 geboden van god. Dat een ander dan zich aan een jongetje vergrijpt heeft niks met de invloed van de bijbel te maken.

Dat een ander iemand vermoord vanwege zijn geloof heeft niks met geloof te maken. Dat heeft met fundamentalisme/nationalisme te maken.

Er staat net wat je zei: gij zult niet doden. Wat zou het een perfecte wereld zijn als IEDEREEN zich er aan hield. Hypothetisch gezien.
Mooi verhaal, er staat kortsamengevat in die tien geboden; doe een ander niet aan, wat je niet zelf aangedaan wilt worden. Respect voor je ouders, kinderen, het niet toegeven aan begeerte etc. is allemaal te herleiden tot deze éne wet. Dan is er 1 die daar niet onder valt dat is het geloven in en eren van god. (allah, jhwh or whatsoever).
Natúúrlijk is dat een perfecte wereld, maar dat is inderdaad alleen HYPOTHETISCH, mensen zitten nu eenmaal niet zo in elkaar en zelfs met de complexe rechtssystemen van tegenwoordig gaan er nog steeds mensen de fout in.
Bottomline is, wanneer mensen zich aan de tien geboden houden heb je een perfecte wereld, ieder geloof staat hier echter los van, het is een soort instinciteve moraal, een basaal normen- en waardengevoel van goed en slecht dat jou heel snel deze regels doet maken voor jezelf en voor je medemens. Dat wil nog niet zeggen dat god bestaat, dat er een juist geloof is, dat er sowieso enig nut schuilt in het aanhangen, profeteren of belijden van welk geloof dan ook. Nee, je moet goed doen en niet slecht. That's it.

Silva zei:
Hoe kan het komen dat de 1 one million march van Louis Farakhan wel goed afliep in washington omdat het goed georganiseerd was.

Ze moeten het gewoon beter organiseren als het elk jaar fout gaat.

Je kan organiseren wat je wilt, tegen een horde losgeslagen pelgrims valt niet op te boksen. Het gaat ieder jaar fout daar, je kan de klok er op gelijk zetten.

PreludE zei:
ik weet niet of moslims ook die 10 geboden hebben maar...als je in die landen homo bent overleef je het meestal niet...oh shit ik maak een foutje, daar wonen natuurlijk geen homo's.
en dan is het bij die 10 geboden al vroeg fout gegaan want adam en eva hadden 2 zonen waarvan de een de ander vermoorde...
maarja al die verhalen zitten zo krom in elkaar, dat ik er gewoon niet in geloof.
maar ook in het westen hebben ze toch wel rare rituelen hoor, neem nou een doop...of dat ze allemaal in een rijtje lopen om een hosti in ontvangst te nemen...is precies hetzelfde als bijv.indianen die als ritueel om een kampvuur lopen te dansen om de boze goden te verjagen...komt allemaal op het zelfde neer

Christendom is ook anti gay, alleen bij ons is de staatshoofd geen zieke moordenaar.
Kan je onderscheid maken tussen fundamentalisme en de echte islam? Dat wat jij ziet is het beeld wat je NIET moet zien, want dat is allemaal pure fundamentalisme.

Maar dan nog, inprincipe sluit het allemaal op elkaar aan. Dat mensen geloven, i don't care. Je kan er van uitgaan dat elk normaal geloof moorden veroordeeld. Dat doet de islam ook. tis maar net welke aap zegt dat het mag. **** die aap zou ik zeggen.. :D

Al eens op lowlands in een uberdruk publiek gestaan?

die Hadj is a day out in the park. :D

Tja die lui zullen het wel weten, toch doen ze het. Kan me weinig deren. Mensen worden altijd leip als 'ze' zichzelf opblazen en anderen meenemen in de dood. Nu doen 'ze' het zodat ze alleen zelf exit zijn, is het nog niet goed.

klempic zei:
omdat jij niet in god gelooft.
Maar zelfs de grootsten uit de westerse wereld, pllato, aquino, valla, descartes enz. vinden dat de mens de waarheid kan vinden door het geloof en de gegeven rede die elk mens bezit. geloof en rede zijn uitgangspunten bij alles wat een mens doet. kijk maar ook naar topuni's zoals oxford, harvard en cambridge. oxford heeft als motto: Lord is my light.
sinds de mens bestaat, heeft de mens altijd in god(en) geloofd of andere spiritualiteit beleden. Dat zal toch niet toeval zijn? ondanks de verlichting van de 18 e eeuw en de opkomst van de rede als enig inzicht tot de waarheid, valt elk mens, elk land terug op geloof of andere spiritualiteit of geestelijkheid. amerikaanse grondwet begint met ' the Lord (...)'
derhalve mn beste vriend, als het geloof in god sterk is, dan is het niet moeilijk om te begrijpen dat een gelovig iemand ook het slechte toewijdt aan God
Dominus Illuminatio Mea

Rede en geloof zijn twee denkwijze die elkaar tegenspreken, een puur wetenschappelijk-filosofische denkwijze is ALTIJD in strijd met blind geloof. Neem nu die nieuwe felomstreden theorie van Intelligent Design, zelfs enkele vooraanstaande wetenschappers en intellectuelen zien veel interessants in deze denkwijze, niet omdat ze logisch klinkt, ikzelf vind het gewoon de goedkoopste bullshit die er is, maar omdat het heel aantrekkelijk klinkt dat er een groot, machtig vaderfiguur die in vloed kan hebben op ons bestaan en onze natuurwetten en deze zelfs voor even opzij kan zetten. Veel aantrekkelijker dan een koud,materialisch universum met enkel oorzaak en gevolg zonder enig doel en het leven dat gevormd wordt onder de wet van de sterkste, waar dood en verderf dagelijkse kost is. een universum waar de mens geen apart statuut krijgt voor zijn zogenaamde unieke identiteit, maar gewoon een nietszeggend deel is van een geheel zonder normenbesef, een gewoon "zijn". ik begrijp echt niet dat mensen nog altijd in het fabeltje van "goed" en "slecht" geloven, als vastgelegde wetten met een hoger doel en niet willen aannemen dat het gewoon een handig instrument is om een geordende maatschappij onder controle te houden.
Ben in ongelukkiger zonder religieuze feeling of gevoel voor spiritualiteit? nee ik voel mij zelfs hondermaal sterker wetende dat er niets boven mij staat om een oordeel te vellen. ga ik daarom straks kindjes verkrachten in het bos? nee want ik heb een immens respect voor mijn medemens omdat ik in staat ben om te weten dat zij net als mij pijn, geluk, liefde en haat kennen. Daar heb ik God niet voor nodig. niet God is mijn licht, maar gewoon de mensheid rondom mij, ook al zijn ze niet perfect, meestal lomp in hun doen en falen ze vaker dan dat ze iets presteren, maar het is het enige dat zich bewust is vanzichzelf en wonderschone zaken als geluk kan ervaren ondanks al de pijn die ze rondom zich moeten aanschouwen en verdragen, hun tragiek maakt ze zoveel mooier dan een uberperfecte godsillusie die mijn handje moet vasthouden.

te lange tekst voor dit tijdstip, maar ik lees het morgen wel ok :p Ben het grotendeels wel eens voor wat ik er zo snel uit kan opmake ;)

Het is anders een supertekst. Chapeau, Blackadder!

• Topic Starter Topic Starter
Blackadder zei:
Rede en geloof zijn twee denkwijze die elkaar tegenspreken, een puur wetenschappelijk-filosofische denkwijze is ALTIJD in strijd met blind geloof. Neem nu die nieuwe felomstreden theorie van Intelligent Design, zelfs enkele vooraanstaande wetenschappers en intellectuelen zien veel interessants in deze denkwijze, niet omdat ze logisch klinkt, ikzelf vind het gewoon de goedkoopste bullshit die er is, maar omdat het heel aantrekkelijk klinkt dat er een groot, machtig vaderfiguur die in vloed kan hebben op ons bestaan en onze natuurwetten en deze zelfs voor even opzij kan zetten. Veel aantrekkelijker dan een koud,materialisch universum met enkel oorzaak en gevolg zonder enig doel en het leven dat gevormd wordt onder de wet van de sterkste, waar dood en verderf dagelijkse kost is. een universum waar de mens geen apart statuut krijgt voor zijn zogenaamde unieke identiteit, maar gewoon een nietszeggend deel is van een geheel zonder normenbesef, een gewoon "zijn". ik begrijp echt niet dat mensen nog altijd in het fabeltje van "goed" en "slecht" geloven, als vastgelegde wetten met een hoger doel en niet willen aannemen dat het gewoon een handig instrument is om een geordende maatschappij onder controle te houden.
Ben in ongelukkiger zonder religieuze feeling of gevoel voor spiritualiteit? nee ik voel mij zelfs hondermaal sterker wetende dat er niets boven mij staat om een oordeel te vellen. ga ik daarom straks kindjes verkrachten in het bos? nee want ik heb een immens respect voor mijn medemens omdat ik in staat ben om te weten dat zij net als mij pijn, geluk, liefde en haat kennen. Daar heb ik God niet voor nodig. niet God is mijn licht, maar gewoon de mensheid rondom mij, ook al zijn ze niet perfect, meestal lomp in hun doen en falen ze vaker dan dat ze iets presteren, maar het is het enige dat zich bewust is vanzichzelf en wonderschone zaken als geluk kan ervaren ondanks al de pijn die ze rondom zich moeten aanschouwen en verdragen, hun tragiek maakt ze zoveel mooier dan een uberperfecte godsillusie die mijn handje moet vasthouden.

Wereldpost.

Ik weet niet zeker dat god niet bestaat, maar alleen een dwaas gelooft in zoiets ingrijpends met zo weinig bewijs. Het zou best kunnen dat ik er na mijn dood opeens achter kom dat er toch een god was, maar ik hoop dat hij dan zo redelijk is mij alsnog toegang te geven tot de hemelpoorten. De goede man zal in al zijn wijsheid toch wel inzien dat ik geen enkele reden had aan te nemen dat hij bestond.

Terug
Naar boven