Fitness Seller

Rechts gelukkiger dan links

Die hebben een zéér klein deel van hun lot in eigen handen... Ik zou ook zeker niet willen beweren dat financiële steun dé pleister is op de wonden. In veel gevallen denk ik dat de financiële steun de problemen groter maakt.

Ik denk overigens ook dat jouw lot door slechts een handjevol mensen is bepaald, in vergelijking met de immense groep mensen die erdoor beïnvloedt is (de invloed is dan welvaart in bijv het westen)

Ik heb ondertussen genoeg over Afrika geleerd (en dat is niet veel) dat ik durf te beweren dat het land de komende tijd flink reddeloos is. (ik heb niet de indruk de situatie daar in mijn leven drastisch te zien verbeteren, in tegendeel)
De situaties op veel plekken zijn zo'n schrijnend voorbeeld van de afwezigheid van zo'n beetje alles wat zo'n gebied uit het slop kan trekken, dat je er moedeloos van wordt. Persoonlijk denk ik dat fatsoenlijk onderwijs een van de eerste vereisten is om hier verandering in aan te brengen.
In Europa hebben we ooit in dezelfde shit gezeten, oorlog, verrotte economie, hoge werkloosheid. Toch hebben we ons hier er wel uitgetrokken. We zijn ook ooit van 0 begonnen en wij hebben hier geen grondstoffen, Afrika wél. Dus eigenlijk zit het geld daar gewoon in de grond. De bevolking daar heeft buiten slecht bestuur ook gewoon nooit voor elkaar gekregen om een stabiele economie op te bouwen. Het Westen heeft Afrika laatst nog miljarden dollar schulden kwijtgescholden. Denk je dat dat zal helpen? Nu is er helemaal geen reden meer voor hen om te werken, schulden zijn toch afgelost. Hulp van buitenaf kan dat land niet redden, dat moeten ze toch echt zelf doen. Net als Wallonië: leren een goed bestuur op te bouwen en een stabiele economie. Dat kan alleen de Afrikaan zelf, zij hebben grotendeels hun eigen land in handen. Ik weet dat voor velen dit heel hard klinkt, maar als je heel eerlijk bent dan kan je toch haast niet ontkennen dat het vanuit de bevolking zelf moet komen. En als het echt oorlog is wat hen tegenwerkt, dan moeten we hen daar in steunen. Maar niet geld sturen en voor de rest niet afvragen wat er mee gebeurd he, dat is zinloos.

Rechts : = [Afbeelding niet meer beschikbaar]
en links is dus ? : [Afbeelding niet meer beschikbaar]

t*ring kikkers hé, wat ben ik toch weer WREED BREED :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

In Europa hebben we ooit in dezelfde shit gezeten, oorlog, verrotte economie, hoge werkloosheid. Toch hebben we ons hier er wel uitgetrokken. We zijn ook ooit van 0 begonnen en wij hebben hier geen grondstoffen, Afrika wél. Dus eigenlijk zit het geld daar gewoon in de grond. De bevolking daar heeft buiten slecht bestuur ook gewoon nooit voor elkaar gekregen om een stabiele economie op te bouwen. Het Westen heeft Afrika laatst nog miljarden dollar schulden kwijtgescholden. Denk je dat dat zal helpen? Nu is er helemaal geen reden meer voor hen om te werken, schulden zijn toch afgelost. Hulp van buitenaf kan dat land niet redden, dat moeten ze toch echt zelf doen. Net als Wallonië: leren een goed bestuur op te bouwen en een stabiele economie. Dat kan alleen de Afrikaan zelf, zij hebben grotendeels hun eigen land in handen. Ik weet dat voor velen dit heel hard klinkt, maar als je heel eerlijk bent dan kan je toch haast niet ontkennen dat het vanuit de bevolking zelf moet komen. En als het echt oorlog is wat hen tegenwerkt, dan moeten we hen daar in steunen. Maar niet geld sturen en voor de rest niet afvragen wat er mee gebeurd he, dat is zinloos.

stuur dat geld dan maar naar mij als je het daar niet heen wilt sturen, ik doe er wel wat leuks mee [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ontwikkeling van cultuur is deels klimaat gebonden, deels ligging gebonden. Als het een beetje had tegengezeten was Europa nog een achtergestelde provincie van een paar Mongoolse krijgers.

Dat er in Afrika geen gelijke tred is geweest qua ontwikkeling kent vele oorzaken. De onherbergzaamheid van vele gebieden gepaard met extreme warmte maakt het nou niet echt tot de meest aantrekkelijke gebieden op aarde om te wonen. Daar waar in Europa en Azie de ligging en het klimaat wel er voor gezorgd heeft dat volkeren kennis konden uitwisselen door de eeuwen heen. Daarbij heeft het machtscentrum op deze wereld zich meerdere malen verschoven. Dan weer was Azie machtiger en ontwikkelder, dan weer Europa.

Tegelijkertijd waren er ook in Zuid Amerika nog volkeren waarvan de ontwikkeling een grote vlucht nam. Helaas hebben wij Europeanen de meeste van die volkeren volledig vernietigd. We hadden net even meer ontwikkeling op het gebied van wapens.

Van Afrika valt best iets te maken alleen heeft dat gewoon tijd nodig. Veel tijd. China pakt zeer waarschijnlijk de rol over van Europa op het gebied van ontwikkeling van Afrika. Alleen zal er qua leegroven van bodemschatten weinig veranderen. Handelsverdragen met Afrikaanse landen worden natuurlijk niet gesloten omdat China de bevolking zo aardig vind maar meer omdat China er beter van kan worden.

Afrika hadden we het beste met rust kunnen laten, maar dat is in een tijd van globalisering een utopie. Die globalisering begon al bij het halen van slaven uit Afrika. Daarna hebben we verwacht dat Afrika in enkele honderden jaren dezelfde ontwikkeling zou doormaken als wij in duizenden jaren hebben gedaan. Iets wat zeer onwaarschijnlijk is natuurlijk, zeker in landen waar de infrastructuur soms nog slechter is dan wij al kenden ten tijde van de Romeinen.

Overigens zal Europa als het niet oppast over enkele honderden jaren misschien ook geen factor van belang meer zijn. Tegen die tijd zullen de miljarden Aziaten wel eens de dienst kunenn uitmaken. Wij hebben nu nog de kennis maar zij hebben de aantallen. Zolang er ontwikkeling plaatsvind in Azie zullen ze naderbij komen, tot het punt dat ze ons voorbij gaan.

Haha en dan zijn we dus allemaal ****ed door azie beweer je ericR?

Nee, dat ****ed gedeelte komt van jouw broeders af. Je weet tog. :D

Als de olie op is in die zandbakken hebben wij een probleem maar dan hebben die landen waar olie het belangrijkste exportartikel is een nog groter probleem. Scheelt weer een hoop Salafisten die gesponsord worden met oliegeld.

Geschoond, dit is niet het gare hanenhok.

Ontwikkeling van cultuur is deels klimaat gebonden, deels ligging gebonden. Als het een beetje had tegengezeten was Europa nog een achtergestelde provincie van een paar Mongoolse krijgers.

Dat er in Afrika geen gelijke tred is geweest qua ontwikkeling kent vele oorzaken. De onherbergzaamheid van vele gebieden gepaard met extreme warmte maakt het nou niet echt tot de meest aantrekkelijke gebieden op aarde om te wonen. Daar waar in Europa en Azie de ligging en het klimaat wel er voor gezorgd heeft dat volkeren kennis konden uitwisselen door de eeuwen heen. Daarbij heeft het machtscentrum op deze wereld zich meerdere malen verschoven. Dan weer was Azie machtiger en ontwikkelder, dan weer Europa.

Tegelijkertijd waren er ook in Zuid Amerika nog volkeren waarvan de ontwikkeling een grote vlucht nam. Helaas hebben wij Europeanen de meeste van die volkeren volledig vernietigd. We hadden net even meer ontwikkeling op het gebied van wapens.

Van Afrika valt best iets te maken alleen heeft dat gewoon tijd nodig. Veel tijd. China pakt zeer waarschijnlijk de rol over van Europa op het gebied van ontwikkeling van Afrika. Alleen zal er qua leegroven van bodemschatten weinig veranderen. Handelsverdragen met Afrikaanse landen worden natuurlijk niet gesloten omdat China de bevolking zo aardig vind maar meer omdat China er beter van kan worden.

Afrika hadden we het beste met rust kunnen laten, maar dat is in een tijd van globalisering een utopie. Die globalisering begon al bij het halen van slaven uit Afrika. Daarna hebben we verwacht dat Afrika in enkele honderden jaren dezelfde ontwikkeling zou doormaken als wij in duizenden jaren hebben gedaan. Iets wat zeer onwaarschijnlijk is natuurlijk, zeker in landen waar de infrastructuur soms nog slechter is dan wij al kenden ten tijde van de Romeinen.

Overigens zal Europa als het niet oppast over enkele honderden jaren misschien ook geen factor van belang meer zijn. Tegen die tijd zullen de miljarden Aziaten wel eens de dienst kunenn uitmaken. Wij hebben nu nog de kennis maar zij hebben de aantallen. Zolang er ontwikkeling plaatsvind in Azie zullen ze naderbij komen, tot het punt dat ze ons voorbij gaan.
Er zijn natuurlijk ook heel wat warme, en/of onherbergzame landen die er blijkbaar wél in slagen om stabiliteit en goed bestuur te verwezenlijken. Maar ik geef je gelijk in je uitleg dat Afrika vrij complex is en een grote achterstand heeft, die niet zomaar van de ene op de andere dag op te lossen valt.

Je geeft idd het voorbeeld van China, maar dat onderstreept mijn punt dat het toch heel veel te maken heeft met de aard van de bevolking zelf; je bent een harde werker of je bent het niet. De werkloosheid in China is bijna 0% indien ik me niet vergis. China en de rest van Azië kunnen idd een bedreiging zijn voor het Westen, maar dit hoeft niet. Uiteindelijk kan een goede samenwerking zelfs een 1+1=3 resultaat bieden imho. Reeds nu al zijn er vele Westerse bedrijven waaronder Britse verhuist naar China, dit verminderd wel de werkgelegenheid voor een bepaalde groep in eigen land, maar het vormt aan de andere kant ook een goede samenwerking tussen deze landen, wat beiden ten goede komt.

Er zijn natuurlijk ook heel wat warme, en/of onherbergzame landen die er blijkbaar wél in slagen om stabiliteit en goed bestuur te verwezenlijken. Maar ik geef je gelijk in je uitleg dat Afrika vrij complex is en een grote achterstand heeft, die niet zomaar van de ene op de andere dag op te lossen valt.

Je geeft idd het voorbeeld van China, maar dat onderstreept mijn punt dat het toch heel veel te maken heeft met de aard van de bevolking zelf; je bent een harde werker of je bent het niet. De werkloosheid in China is bijna 0% indien ik me niet vergis. China en de rest van Azië kunnen idd een bedreiging zijn voor het Westen, maar dit hoeft niet. Uiteindelijk kan een goede samenwerking zelfs een 1+1=3 resultaat bieden imho. Reeds nu al zijn er vele Westerse bedrijven waaronder Britse verhuist naar China, dit verminderd wel de werkgelegenheid voor een bepaalde groep in eigen land, maar het vormt aan de andere kant ook een goede samenwerking tussen deze landen, wat beiden ten goede komt.

dus waar ligt volgens jou het verschil? metaliteit? en hoe is die mentaliteit dan gevormd denk je.

Mwah, of Europa ooit echt in gevaar is geweest om een permanente provincie van het rijk van Gengis Khan te worden betwijfel ik, maar grotendeels ben ik het wel met je eens Eric. In Zuid Amerika was er best een aardige beschaving, maar die was op wel wat meer vlakken in het nadeel dan een paar wapens. Ik wil de Europese suprioriteit niet verheelrlijken hoor, want zoals je zegt had het balletje net zo goed anders kunnen rollen, maar de laatste vijfhonderd jaar was wel de tijd van het westen. De komende vijfhonderd jaar zullen wel Aziatisch zijn, en Afrika (zo ongeveer het vruchtbaarste, mooiste continent op aarde) zal nog heeeeel veel tijd nodig hebben om een tijdperk te krijgen vrees ik.

linkse mensen zijn oneerlijk en vals en verdraaien de waarheid altijd voorbeeld: Al Gore met zijn leugenachtige film of een job cohen die zichzelf en vrienden aan baantjes helpt. Helaas is de media, scholen en overheids instellingen bezet door communistische mensen die geld stelen van de vaak rijke rechtse mensen en het geeft aan tokkie's of alochtonen zodat die op partijen als pvda of sp stemmen. maar ik ben het zat om te werken voor deze landveraders en stem op GEERT WILDERS en fok diegene die mij ongelijk geeft die mensen hebben oogkleppen op en zijn ter prooi gevallen van de linkse media.

Mwah, of Europa ooit echt in gevaar is geweest om een permanente provincie van het rijk van Gengis Khan te worden betwijfel ik, maar grotendeels ben ik het wel met je eens Eric. In Zuid Amerika was er best een aardige beschaving, maar die was op wel wat meer vlakken in het nadeel dan een paar wapens. Ik wil de Europese suprioriteit niet verheelrlijken hoor, want zoals je zegt had het balletje net zo goed anders kunnen rollen, maar de laatste vijfhonderd jaar was wel de tijd van het westen. De komende vijfhonderd jaar zullen wel Aziatisch zijn, en Afrika (zo ongeveer het vruchtbaarste, mooiste continent op aarde) zal nog heeeeel veel tijd nodig hebben om een tijdperk te krijgen vrees ik.

Met het grote verschil dat het klimatologisch nou niet echt het mooiste contintent is en er al een heel groot gedeelte van Afrika gewoon een zandbak is. Dat ze genoeg bodemschatten hebben klopt, maar tot voor kort (150 jaar terug) wist niemand dat die bodemschatten bestonden.

Van amper ontwikkelde stammenvolken kan je niet verwachten dat ze binnen enkele honderden jaren op het niveau zitten wat in Europa voor lief wordt genomen. Buiten enkele gebieden heeft Afrika nooit een echte beschaving gekend tot de Europeanen er op rooftocht gingen.

De enige graad van beschaving was te vinden in de kuststreken of aan rivierbeddingen. Het donkere Afrika heeft duizenden jaren geleefd in vrij grote afzondering van de rest van de wereld.

Vergelijk het met Papua Nieuw Guinea of een Amazone stam die pas ontdekt is. Bijna alle volkeren die in grote afzondering hebben geleefd hebben ook een achterstand in ontwikkeling, zeker als er ook nog eens voorheen onontginbare bodemschatten aanwezig zijn en niet zoals in veel andere landen vruchtbaar land waar niet eerst een half oerwijd voor hoefde te verdwijnen.

Een rijst of graanveldje bouwen is wel iets anders dan eerst een halve jungle omkappen om tot een vruchtbaar veld te komen. Zelfs wij Europeanen hebben pas sinds de industriele revolutie de mogelijkheid om relatief lastig te bewerken land ook goed te bewerken.

Zoals Afrika er nu bij ligt en zoals de verhoudingen nu liggen zal Afrika nooit zijn achterstand inhalen. Ze hebben de aantallen niet, de samenhorigheid niet, de middelen niet etc.

@ ericr je overdrijft, ze kiezen er zelf voor om zo te leven. hier was het ook achtelijk en 1 grote modderpool. afrikanen pakken wapens terwijl er armoede heerst afrikanen maken er kinderen bij terwijl er honger heerst, en ze weigeren comdooms te gebruiken of enige vorm van voorbehoedsmiddelen en dan zouden wij het rijke westen aan hun problemen verantwoordelijk zijn? en dan heb je nog een grote groep mensen die vinden dat we 300jaar nadat slavenhandel is afgeschaft nog steeds moeten boeten voor het aan-gedane leed terwijl de arabieren de eerste waren en de afrikanen zelf ook slaven hadden en verhandelden en ja ik weet waarover ik praat want ik heb dieverse boeken over dit onderwerp gelezen. Je bent misschien wel moderator maar dat betekend niet dat je automatisch gelijk hebt. Nog een prettige dag verder en ik hoop dat je nou iets hebt geleerd.

Als er 1 persoon overdrijft ben jij het, Turo. Maar goed gelet op je eerdere postings is dat aan dovemansoren gericht.

Hier was het geen achterlijke modderpoel zo'n 2000 jaar geleden en we hadden in Europa al meerdere beschavingen die een grote vlucht hadden genomen. Dat er tussen barbaarse stammen leefden klopt maar de invloed van goed ontwikkelde volkeren heeft ons wel verder geleid in de loop der eeuwen. Het is geen toeval dat bijna alle goed ontwikkelde volkeren uit het gebied rond Middelandse zee kwamen. Een gebied dat en zeer vruchtbaar is en redelijk goed te ontwikkelen op het gebied van huisvesting. Mocht er in zo'n gebied een oerbos hebben gestaan van het kaliber Amazone of vergelijkbare wouden in onhergbergzame gebieden had de situatie er echt heel anders uitgezien.

Waarschijnlijk denk jij dat er gewoon superieure volkeren zijn en inferieure volkeren. Althans veel meer kan ik van je betoog niet maken. Als je misschien de juiste boeken had gelezen had je ook geweten dat veel van ontwikkeling van volkeren afhankelijk is van omstandigheden en daarnaast nog een groot aandeel toeval.

Afrika is in de wereld het kindje met een groeiachterstand dat deze achterstand waarschijnlijk nooit zal inhalen omdat de andere kinderen beter krachtvoer hebben.

Laat niet onverlet, ook Afrikanen moeten er het beste van maken en hebben een eigen verantwoordelijkheid. Hun pamperen heeft geen zin, maar verwachten dat ze binnen 150 jaar hun achterstand van duizenden jaren inhalen heeft net zomin zin. Ze leefden tot voor kort nog in het stadium van foerageerders of pastoralisme en we verwachten dat ze binnen no time een industriele agriculturele samenleving hebben. Daarbij sla je al 1 stadium over minimaal, om nog maar niet te spreken over de diverse ontwikkelingen binnen zo'n stadium.

Laatst bewerkt:
en dat geloof jezelf??!! hahaha you make my day. als jij er gelukkig van word om dat te denken ga je gang, maar denk maar niet omdat je sterk bent ook wijzer te zijn want er zijn mensen van 75 die dommer zijn dan een kind van 15 en met alle respect moet ik helaas concluderen dat dat hier ook het geval is jou discussie punten zijn uitermate zwak omdat je begint over bepaalde grond types, terwijl dit een heel klein onderdeel is van de werkelijke discussie. Je zou beter moeten weten en dat betreur ik. De werkelijke reden waarom het continent Afrika een achterstand heeft licht puur aan het feit dat de motivatie van de mensen daarzo anders is, wie wat wil bereiken zal daar wat voor moeten doen. Kinderen maken of wapens pakken kan iedereen. Hopelijk lees je mijn post eerst even goed door voordat je een coclusie maakt. Veel succes

en dat geloof jezelf??!! hahaha you make my day. als jij er gelukkig van word om dat te denken ga je gang, maar denk maar niet omdat je sterk bent ook wijzer te zijn want er zijn mensen van 75 die dommer zijn dan een kind van 15 en met alle respect moet ik helaas concluderen dat dat hier ook het geval is jou discussie punten zijn uitermate zwak omdat je begint over bepaalde grond types, terwijl dit een heel klein onderdeel is van de werkelijke discussie. Je zou beter moeten weten en dat betreur ik. De werkelijke reden waarom het continent Afrika een achterstand heeft licht puur aan het feit dat de motivatie van de mensen daarzo anders is, wie wat wil bereiken zal daar wat voor moeten doen. Kinderen maken of wapens pakken kan iedereen. Hopelijk lees je mijn post eerst even goed door voordat je een coclusie maakt. Veel succes

Ten eerste, leer typen. Ten tweede, doe niet zo neerbuigend als je zelf niet eens aankomt met argumenten. Ten derde, jouw idee van superieure volkeren komt vrij eng over.

Ik betreur niet eens dat je zo denkt maar je laat in ieder geval weinig zien van de vermeende superieuriteit van de Westerse beschaving.

Kom met argumenten of voer geen discussie, wat je nu doet is alleen mijn argumenten afkraken met loze kreten.

Terug
Naar boven