Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat Afrika vooral mist is een goed bestuur, een heel belangrijk begrip in de ontwikkeling van elk land. Dat en goed onderwijs. Het is natuurlijk ook wel zo dat er relatief weinig migratie is in Afrika, hierdoor missen ze ook buitenlandse invloeden, bijv. nieuwe bedrijven die zich daar vestigen wat de beschaving en economie daar zou helpen. Momenteel is het een beetje een vicieuze circel, die kan dus alleen gebroken worden als er daar een leider opstaat die het zaakje op een eerlijke manier gaat besturen.dus waar ligt volgens jou het verschil? metaliteit? en hoe is die mentaliteit dan gevormd denk je.
In Europa hebben we ooit in dezelfde shit gezeten, oorlog, verrotte economie, hoge werkloosheid. Toch hebben we ons hier er wel uitgetrokken. We zijn ook ooit van 0 begonnen en wij hebben hier geen grondstoffen, Afrika wél. Dus eigenlijk zit het geld daar gewoon in de grond. De bevolking daar heeft buiten slecht bestuur ook gewoon nooit voor elkaar gekregen om een stabiele economie op te bouwen. Het Westen heeft Afrika laatst nog miljarden dollar schulden kwijtgescholden. Denk je dat dat zal helpen? Nu is er helemaal geen reden meer voor hen om te werken, schulden zijn toch afgelost. Hulp van buitenaf kan dat land niet redden, dat moeten ze toch echt zelf doen. Net als Wallonië: leren een goed bestuur op te bouwen en een stabiele economie. Dat kan alleen de Afrikaan zelf, zij hebben grotendeels hun eigen land in handen. Ik weet dat voor velen dit heel hard klinkt, maar als je heel eerlijk bent dan kan je toch haast niet ontkennen dat het vanuit de bevolking zelf moet komen. En als het echt oorlog is wat hen tegenwerkt, dan moeten we hen daar in steunen. Maar niet geld sturen en voor de rest niet afvragen wat er mee gebeurd he, dat is zinloos.
en dat geloof jezelf??!! hahaha you make my day. als jij er gelukkig van word om dat te denken ga je gang, maar denk maar niet omdat je sterk bent ook wijzer te zijn want er zijn mensen van 75 die dommer zijn dan een kind van 15 en met alle respect moet ik helaas concluderen dat dat hier ook het geval is jou discussie punten zijn uitermate zwak omdat je begint over bepaalde grond types, terwijl dit een heel klein onderdeel is van de werkelijke discussie. Je zou beter moeten weten en dat betreur ik. De werkelijke reden waarom het continent Afrika een achterstand heeft licht puur aan het feit dat de motivatie van de mensen daarzo anders is, wie wat wil bereiken zal daar wat voor moeten doen. Kinderen maken of wapens pakken kan iedereen. Hopelijk lees je mijn post eerst even goed door voordat je een coclusie maakt. Veel succes

Als ik zeg 'we zaten in dezelfde shit' dan bedoel ik niets anders dan het land, de economie, de beschaving, van die tijd. Dit moet je dus niet letterlijk nemen, uiteraard.'We' hebben niet in die shit gezeten. Ik iig niet. En jij bent er denk ik ook niet oud genoeg voor. Dat ten eerste. Dat wij er hier zo warmpjes bijzitten heeft weinig met jou of mij te maken.
Nu is er helemaal geen reden meer om te werken.... Kom op Big-T...
Zij hebben die honderden jaren ook meegemaakt hoor, of is bij hun de tijd blijven stilstaan misschienAfrika wordt geacht in een paar jaar te doen waar de westerse beschaving vele honderden jaren over heeft gedaan, met als grote verschil de omstandigheden waarin dat dient te gebeuren... Afrika is verrot en niet zo'n klein beetje ook. Alles wat kapot gemaakt kan worden aan landen is daar kapot gemaakt. Maar om te stellen dat de Afrikanen dat nu helemaal zelf in handen hebben is ABSURD in mijn ogen. Zwaar absurd.
Maar goed, idd is Afrika nu echt eindeloos achter op de rest van de wereld, een achterstand die ze wel kunnen inhalen, maar dan moeten ze er ook zelf wat aan willen doen. Maar ergens geloof ik dat er altijd wel ergens een land achterop zal blijven, ik vraag me verder af of het wel zo'n goede zaak is om de hele wereld te 'verwesteren', de aarde kan het nu al amper aan (klimaat). Laat hen maar hun eigen cultuur ontwikkelen, op een wat lager tempo. Het enige wat vermeden moet worden is natuurlijk hongersnood en oorlog.Vlaanderen bijv. staat erom bekend een zeer hoge productiviteit gehad te hebben en nog steeds heeft. Dit is één van de belangrijkste redenen van de huidige welvaart. China kent nu die hoge productiviteit en zal binnen pakweg 50 jaar tot de rijkste landen in de wereld behoren. Maar het grote verschil is idd die paar mensen die de leiding nemen en de economie/politiek gemaakt hebben tot wat het nu is. In Afrika zaten en zitten teveel corrupte leiders, zowel blanken als zwarten.Het moet zéker vanuit het volk komen. En dat is het probleem. De invloed van buitenaf is vernietigend. (olie, diamanten, wapens, religieuze invloed (wat die bisschoppen daar verkondigen over condooms en AIDS-remmers is walgelijk), corruptie etc etc)
Zoals ik eerder zei: ik ben van mening dat ons 'lot' hier ook beslecht is door een relatief kleine groep van vooruitstrevende denkers. De massa is dom en blind.
komop zeg volgens mij heb jij je hoofd in een berg stront gestoken ga toch douche en was vooral achter en in je oren goed wassen met zeep en spoel je mond gelijk mee, want de geschiedenis leert dat de eerste mensen in Afrika voor kwamen maar dat was je zeker even vergeten. Om nog maar even een voorbeeld te noemen en Big-t legt het best duidelijk uitAfrika wordt geacht in een paar jaar te doen waar de westerse beschaving vele honderden jaren over heeft gedaan
linkse mensen zijn oneerlijk en vals en verdraaien de waarheid altijd voorbeeld: Al Gore met zijn leugenachtige film of een job cohen die zichzelf en vrienden aan baantjes helpt. Helaas is de media, scholen en overheids instellingen bezet door communistische mensen die geld stelen van de vaak rijke rechtse mensen en het geeft aan tokkie's of alochtonen zodat die op partijen als pvda of sp stemmen. maar ik ben het zat om te werken voor deze landveraders en stem op GEERT WILDERS en fok diegene die mij ongelijk geeft die mensen hebben oogkleppen op en zijn ter prooi gevallen van de linkse media.
builderb fijn voor jou, maar mensen zoals jij zorgen dat ik een taal foutje maak, waarom ga je je linkse hippie onzin niet ergens anders vertellen zodat niemand er last van heeft. Je denkt gelijk te hebben vooral deze zin vond ik erg lachwekkend
komop zeg volgens mij heb jij je hoofd in een berg stront gestoken ga toch douche en was vooral achter en in je oren goed wassen met zeep en spoel je mond gelijk mee, want de geschiedenis leert dat de eerste mensen in Afrika voor kwamen maar dat was je zeker even vergeten. Om nog maar even een voorbeeld te noemen en Big-t legt het best duidelijk uit
neem de situatie in Zimbabwe: blanke boeren verjaagt en weldra ontstond er hongers nood of was je dat ook vergeten?
Waarom word toch altijd de blanke slechte man genoemd terwijl wij europeanen socialer en ontwikkelder zijn dan de rest van de wereld en dat blijkt uit het feit dat hier rijkdom welvaart sociale voorzieningen zijn schoon drinkwater etc. etc. etc. Hoeveel triljard steken we wlniet in ontwikkelingshulp, ik denk dat ik dat antwoord niet eens wil weten want het grootste deel is weggegooid geld. Nou mag jij weer met je ''goede'' argumenten komen.
triest...
ik ruik communistische mensen die zich superieur voelen omdat ze vinden dat mensen met een andere mening dom en onnozel zijn. weet je dat soort mensen zouden ten tijde van de 2de wereldoorlog joden veraden hoe kan je met jezelf leven? Een discussie voeren is blijkbaar moeilijk want een lap tekst met goede argumenten af doen met een zinnetje triest...
Man je hebt 0,0 goede argumenten aangedragen. Enige wat je doet is overgaan tot persoonlijke aanvallen en als je dan tegengas krijgt ga je gelijk vergelijkingen maken WO2. Wie is hier nou triest?In Europa hebben we ooit in dezelfde shit gezeten, oorlog, verrotte economie, hoge werkloosheid. Toch hebben we ons hier er wel uitgetrokken. We zijn ook ooit van 0 begonnen en wij hebben hier geen grondstoffen, Afrika wél. Dus eigenlijk zit het geld daar gewoon in de grond. De bevolking daar heeft buiten slecht bestuur ook gewoon nooit voor elkaar gekregen om een stabiele economie op te bouwen. Het Westen heeft Afrika laatst nog miljarden dollar schulden kwijtgescholden. Denk je dat dat zal helpen? Nu is er helemaal geen reden meer voor hen om te werken, schulden zijn toch afgelost. Hulp van buitenaf kan dat land niet redden, dat moeten ze toch echt zelf doen.
Hier wil ik nog wel op reageren, want T heeft hier wat dat betreft schaakmat.
In Europa hebben wij ook vanuit de wildernis uiteindelijk het zover weten te schoppen dat we een schip konden bouwen waarmee we de oceaan konden oversteken. Vanuit dezelfde oorspronkelijke positie liepen ze op dat moment in Amerika en Afrika nog met bladeren voor hun lul.
Feitelijk is dat het verschil tussen de knop doorhakken en ondernemen/incasseren, en blijven zitten en 'het samen zijn' als waarde centraal stellen.
Ethische kwesties kun je nooit uitsluiten, want... het gewicht van de hersenen van een blanke man is ietsjes zwaarder dan dat van een gekleurde man. Daar is wetenschappelijk naar gezocht en kun je niet omheen. Ofschoon dit geen vrijbrief mag zijn voor welke vorm van rankschikking dan ook.
Maar als je nu bijvoorbeeld ziet in Nigeria wat er gebeurd sinds er olie ontdekt is, zo zijn wij eeuwen terug nooit met onze landsrijkdommen omgegaan.
Het punt is helaas, dat heel veel links georienteerde die aanvankelijk kapitalisme afwezen. Alsmede bijvoorbeeld Afrika waar sommige kozen voor de beleving van een primitieve gemeenschap. Uiteindelijk toch schreeuwen om de welvarende rijkdom wanneer het ze in het oog valt.
En daar ligt nou juist het probleem, met het kwijtschelden van schulden voelen ze geen kolen onder hun kont ter aansporing voor het zelf verkrijgen van de gewenste welvaart.
Je bent echt gelukkig als 'linkse', wanneer rijkdom je ten beurt zou vallen en je alsnog je oorspronkelijke levensvorming handhaaft. En je bij wijze van spreken miljoenen ter zijde kunt schuiven en 'arm' blijft.

eum ja veel mensen gebruiken een zogenaamde depressie om een uitkering te kunnen trekken en ik bent het met je eens dat ze die antidepressiva beter aan kind soldaatjes kunnen geven zodat ze op houden met moordenAls geluk zo gebonden is aan een bepaald soort samenleving dan is het toch verbazend hoeveel personen er in de Westerse samenleving rondlopen met een psychische stoornis of hoeveel personen er rondlopen in onze samenleving die afhankelijk zijn van anti depressiva