AndroidHealthClinic

Redelijke bloeding na uittrekken naald!!!

jos1982

Cool Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik ben nu iets meer dan 4 weken bezig en wilde deze keer zelf zetten, omdat een maat dat ook altijd zelf doet. Hij was erbij toen ik dat deed ( 30 min geleden) Toen de naalt er bijna helemaal in zat wilde ik, gaan injecteren.

Maar omdat het best moeilijk is drukte ik de naalt er nog verder in. Het groene van mijn 0.8 naalt drukte tegen mijn kont en deukte hem nog iets is. ( dus ging er flink in ) Het wilde niet lukken en toen heeft mijn maat de naalt iets terug getrokken en hem gezet. Toen hij de naalt eruit haalde bloeide het best erg, hielt het met mijn hand tegen maar mijn hele hand zat onder bloed, ook een paar druppels op de grond. Ik moet wel zeggen dat het bloeden wel snel stopte.

Nu is mijn vraag wat kunnen hier de gevolligen van zijn? En kan het nu zo zijn dat mijn test en deca er weer mee uit zijn gekomen ? Toen ik er daarna op drukte voelde ik wel een knobbel en denk dat dat de tst en deca was.

Ik zet nu test 500 2 ml golden gear en deca 200 1 ml goldengear om de 5 dagen.

Ik voel me wel goed en heb nog nergens last van, maar ben wel bang dat er nog wat kan komen.

Alvast iedereen bedankt, zit toch wel met een kleine spanning :p

Groetjes

De gevolgen van test en deca verliezen weet ik zo niet, kan de rest wel op antwoorden neem ik aan.. maar het kan zijnd at je een adertje geraakt hebt. Ben je niet vergeten te aspireren? Meestal zie je dan gelijk bloed in de naald terecht komen, dan weet je hoelaat het is.
Niet veel nuttige info maar let iig op het aspireren

Kan in principe niet zoveel kwaad, zoals ook gezegd door Sage, kan je een adertje hebben geraakt en daardoor kwam er bloed uit.
Heb ik ook wel een paar keer gehad.
Maar let wel goed op het aspireren, dus nadat je de naald erin hebt gestoken, trek de zuiger een stukje terug om te kijken of er geen bloed bij zit.
Zit er bloed bij, naald eruit halen, nieuwe erop en opnieuw injecteren.
Het gevaar zit hem namelijk in het volgende, als je lucht/ luchtbellen in je bloed terecht komt, kan dit levensgevaarlijk zijn.
Volgens mij is dit 10cc, maar als ik het verkeerd hebt, corrigeren de jongens mij wel.

Kan in principe niet zoveel kwaad, zoals ook gezegd door Sage, kan je een adertje hebben geraakt en daardoor kwam er bloed uit.
Heb ik ook wel een paar keer gehad.
Maar let wel goed op het aspireren, dus nadat je de naald erin hebt gestoken, trek de zuiger een stukje terug om te kijken of er geen bloed bij zit.
Zit er bloed bij, naald eruit halen, nieuwe erop en opnieuw injecteren.
Het gevaar zit hem namelijk in het volgende, als je lucht/ luchtbellen in je bloed terecht komt, kan dit levensgevaarlijk zijn.
Volgens mij is dit 10cc, maar als ik het verkeerd hebt, corrigeren de jongens mij wel.

Dat bloed wat je dan in de naald hebt zitten, kan je dat gewoon weer in je lichaamspuiten + het goedje wat je al in de spuit hebt zitten(wel met nieuwe naald)? Of eerst dat bloed er zoveel mogelijk uit de naald spuiten?

Ach ja, je kan altijd wel eens goed een adertje geraakt hebben. No big deal.

Heb er ooit zelfs een fonteintje uitgekregen tegen de kast aan. Zag er wel cool uit. :o

Ik krijg er altijd een harde van als het eruit spuit....das toch hardcore of niet?

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt mannen,

Tjha we trekken de naalt altijd wel iets terug voor het injecten. Wij dachten mocht je een ader geraakt hebben, dan komt het langs de naalt eruit.

Maatje van me had het me ook al gezegt dat je aan de (druk/trekker) moest trekken om te kijken of je geen bloed trok. Hij vertelde mij ook dat er dan lucht in je spuit moet komen en dat trek je uit je spieren, dan weet je dat je goed zit.

Maar hoe kan je nou lucht uit je spieren trekken dat zit er toch helemaal niet. Ik denk dat hij lucht langs de naalt van buiten in zijn spuit trekt. Ik denk dat dat ook slecht is omdat je dan vuil van de buitenlucht naar binnen zuigt!

Maar misschien zit er er helemaal naast:cool:

Greetz

Aspireren is wanneer hij erin zit de zuiger iets terughalen. Dus zoals ik als zei, niet de spuit terugtrekken! Gelukkig werkt die maat van je niet in het ziekenhuis ;) Als je luchtbelletjes ziet weet je dat je goed zit. Denk dat je dan de vloeistof in de cilinder gewoon vacuum trekt en er zo luchtbelletjes ontstaan.

Bedankt mannen,

Tjha we trekken de naalt altijd wel iets terug voor het injecten. Wij dachten mocht je een ader geraakt hebben, dan komt het langs de naalt eruit.

Maatje van me had het me ook al gezegt dat je aan de (druk/trekker) moest trekken om te kijken of je geen bloed trok. Hij vertelde mij ook dat er dan lucht in je spuit moet komen en dat trek je uit je spieren, dan weet je dat je goed zit.

Maar hoe kan je nou lucht uit je spieren trekken dat zit er toch helemaal niet. Ik denk dat hij lucht langs de naalt van buiten in zijn spuit trekt. Ik denk dat dat ook slecht is omdat je dan vuil van de buitenlucht naar binnen zuigt!

Maar misschien zit er er helemaal naast:cool:

Greetz

yeps.....

Het is je al heel duidelijk vertelt hoe je het moet doen.

Mijn eenigste opmerking is die naalt.

waarom 0,8 is ook nog 50mm lang zeker.

0,7x28 is meer als zat kerel

ja jongens ik heb tot nu toe nog altijd goed geprikt haha nog geen bloed gezien maar.. ik heb wel eens gehad tijdens het aspireren dat er een beetje vocht op kwam maar dat komt toch ook gewoon uit je spieren???

hahaha is niets om je druk over te maken kan gebeuren heb het zelf ook al enkele keren gehad en dat terwijl ik altijd aspireer de eerste keer is we schrikken de volgende keren is het lachen .succes verder.Oja als er tijdens het aspireren bloed bij zit zet ik er wel altijd een andere naald op.

Om advocaat van de duivel te spelen: aspireren is goed als nutteloos op de meest gebruikelijke prikplekken.

In 't ziekenhuis wel 's een prik in je bovenbeen of kont gehad?

Om advocaat van de duivel te spelen: aspireren is goed als nutteloos op de meest gebruikelijke prikplekken.

In 't ziekenhuis wel 's een prik in je bovenbeen of kont gehad?

Ik heb toch welles gehad dat er bloed meekwam tijdens het aspireren op de meest gebruikelijke prikplek. Dus het was toen toch niet geheel nutteloos om te aspireren denk ik.

Wel bedankt voor je nutteloze opmerking! Hopelijk neemt niemand dit van je aan!

En om antwoord te geven op je vraag: Ja, ik heb welles een prik in mijn kont gehad in het ziekenhuis!?

Laatst bewerkt:
Ach subcutaan in vet hoe je niet te aspireren hoor

Niks aan de hand, kan gebeuren gebeurt een ieder...

Ik heb toch welles gehad dat er bloed meekwam tijdens het aspireren op de meest gebruikelijke prikplek. Dus het was toen toch niet geheel nutteloos om te aspireren denk ik.

Wel bedankt voor je nutteloze opmerking! Hopelijk neemt niemand dit van je aan!

En om antwoord te geven op je vraag: Ja, ik heb welles een prik in mijn kont gehad in het ziekenhuis!?

Nou nou wat een opgewonden standje..

Op de plekken waar je normaliter injecteert lopen enkel hele dunne vaatjes. Deze vaatjes kunnen niets wat je injecteert transporteren, die spuit je gewoon kapot.

Na het aspireren hou je de naald ook nooit exact op dezelfde plek ook al denk je dat.

Ach ja, je kan altijd wel eens goed een adertje geraakt hebben. No big deal.

Heb er ooit zelfs een fonteintje uitgekregen tegen de kast aan. Zag er wel cool uit. :o

Dit welbekende fonteintje kwam bij mij precies terecht op de lichtkleurige bekleding van mijn slaapbank. Zit nog steeds een mooie vlek van vele tientallen kleine bloedspetters. :o

Nou nou wat een opgewonden standje..

Op de plekken waar je normaliter injecteert lopen enkel hele dunne vaatjes. Deze vaatjes kunnen niets wat je injecteert transporteren, die spuit je gewoon kapot.

Na het aspireren hou je de naald ook nooit exact op dezelfde plek ook al denk je dat.

Hier heb ik dus ook al mijn twijfels bij gehad ja.

Maar wat jij zegt is dus dat aspireren niet hoeft/geen zin heeft en je ook geen risico loopt in je quads/glutes?

Dit welbekende fonteintje kwam bij mij precies terecht op de lichtkleurige bekleding van mijn slaapbank. Zit nog steeds een mooie vlek van vele tientallen kleine bloedspetters. :o

Hier heb ik dus ook al mijn twijfels bij gehad ja.

Maar wat jij zegt is dus dat aspireren niet hoeft/geen zin heeft en je ook geen risico loopt in je quads/glutes?

Ik doe 't nog altijd wel maar logischerwijs heeft 't niet zoveel nut.

Terug
Naar boven