AndroidHealthClinic

rellen Australie

Wat een rascistische uitspraak dj_phreak! Tuig moet aangepakt worden, ongeacht hun afkomst.

• Topic Starter Topic Starter
Maar het feest is ook nog niet voorbij daar, afgelopen nacht zijn er weer rellen geweest. Dit keer gingen de Libanezen de straat op.

Dit is een logisch gevolg van botsende culturen. En zoals de regering van Australie aangeeft: de rellen zullen hard bestreden worden.

En alweer slaat men de plank dus volledig mis. In plaats van onder de oppervlakte naar de oorzaken van dit geweld te zoeken, gaat men weer het symptoom bestreiden.

Erg jammer...

Het lijkt Nederland wel.

Jordees zei:
Dit is een logisch gevolg van botsende culturen. En zoals de regering van Australie aangeeft: de rellen zullen hard bestreden worden.

En alweer slaat men de plank dus volledig mis. In plaats van onder de oppervlakte naar de oorzaken van dit geweld te zoeken, gaat men weer het symptoom bestreiden.

Zo is het overal in de westerse wereld, als er iets dergelijks gebeurt dan wordt er harde taal geproken en na verloop van tijd wordt er hard opgetreden en waarom? Omdat de meerderheid van onze westerse maatschappij nu eenmaal uit idioten bestaat die geloven dat je zoiets met harde hand moet oplossen. Diezelfde idioten hebben ook geen doorzicht en zien de fundamentele problemen ook niet in net zoals ze ook geen geduld of verstand hebben om die problemen op te lossen.

Ik heb hier nu al vele discussies/problemen voorbij zien komen, maar er is 1 goede oplossing voor alle problemen, dus voor milieuproblemen, oorlogen, armoede, etc., etc.. Die oplossing is simpel, maar ook niet haalbaar, vanwege onze (te) sociale aard en onze wens/zoektocht van de/naar de eeuwige jeugd.
De oorzaak is in bijna alle gevallen, direct of indirect, overbevolking. De oplossing= te moeilijk om uit te voeren. M.a.w. we zijn gedoemd! En met ons, deze planeet, etc..

Mighty zei:
Ik heb hier nu al vele discussies/problemen voorbij zien komen, maar er is 1 goede oplossing voor alle problemen, dus voor milieuproblemen, oorlogen, armoede, etc., etc.. Die oplossing is simpel, maar ook niet haalbaar, vanwege onze (te) sociale aard en onze wens/zoektocht van de/naar de eeuwige jeugd.
De oorzaak is in bijna alle gevallen, direct of indirect, overbevolking. De oplossing= te moeilijk om uit te voeren. M.a.w. we zijn gedoemd! En met ons, deze planeet, etc..

Overbevolking is niet het probleem.

Nederland is 1 van de dichtstbevolkste landen ter wereld, terwijl er maar 10% van ons land bebouwd is. Dat zegt toch voldoende? 70% is agrarisch en 20% natuurgebied.

Moet je nagaan dat we ook 1 van de kleinste landen zijn.

Dus overbevolking is onzin en propaganda van milieuactivisten en new-world-order mong*len.

Er zijn maar een klein aantal oorzaken wat de problemen veroorzaakt:

Geloof, Wereldheerschappij, geld en olie (is indirect geld).

Verdere oorzaken zijn er niet en zullen er nooit komen.

"werpen de eerste steen"

@ Mighty, ik ben bang dat er weer een zondvloed nodig is! Ik ga alvast me inschrijven voor een hoge flat ;)

Jordees zei:
Overbevolking is niet het probleem.

Nederland is 1 van de dichtstbevolkste landen ter wereld, terwijl er maar 10% van ons land bebouwd is. Dat zegt toch voldoende? 70% is agrarisch en 20% natuurgebied.

Moet je nagaan dat we ook 1 van de kleinste landen zijn.

Dus overbevolking is onzin en propaganda van milieuactivisten en new-world-order mong*len.

Er zijn maar een klein aantal oorzaken wat de problemen veroorzaakt:

Geloof, Wereldheerschappij, geld en olie (is indirect geld).

Verdere oorzaken zijn er niet en zullen er nooit komen.
Als jij dat wilt geloven, Prima! Maar:
Nederland is idd een van de dichtstbevolkte landen en hier zijn idd nooit problemen!:rolleyes:
De problemen, die geloof met zich meebrengen zijn idd de uitzonderingen, die de regel bevestigen (worden echter wel versterkt door de overbevolking)
Wereldheerschappij, geld, etc. zijn "problemen", die indirect/direct door de overbevolking worden vergroot.

Macht!

Daaronder valt geloof, geld en alle andere dingen.
Mensen willen zichzelf bewijzen t.o.v. anderen.
Iedereen heeft het en soms komt het eruit.

dj_phreak zei:
De problemen daar zijn heel anders dan hier, dus te snel een oordeel vellen is onverstandig. De situatie op straat is daar eigenlijk veel beter dan hier. Beduidend minder niet-westerse allochtonen die zich misdragen, weinig tot geen aanpassingen aan de "originele" (vertel dat de aboriginals maar) Australische cultuur. Alleen schijnt er daar wel een kleine, maar zeer harde kern van extremisme te zitten. Er is ook nog veel meer sprake van kliekvorming en onderlinge strijd (letterlijk) tussen verschillende nationaliteiten.

Van wat ik begrijp is het contrast voor immigranten daar erg groot: overdag moeten ze mee met de open Australische cultuur, als ze thuiskomen wordt het opeens extreem sectarisch en repressief. Schijnbaar is dat dus ook niet helemaal dè manier om mensen geïntegreerd te krijgen.

FYI: ik heb deze inzichten van een Libanese moslim BBer uit Melbourne. Volgens mij objectief genoeg, maar laat het me weten als het niet zo is.

Objectief zeg je?? Kerel, laat me niet lachen!:rolleyes:

dj_phreak zei:
Inderdaad. Ook vaak blank tuig, trouwens. Beter eerst die aanpakken, want als je eigen bevolking zich niet gedraagt heb je geen rechtvaardiging om anderen op hun tekortkomingen te wijzen.

slap gelul! Elk tuig dat zich niet kan gedragen moet worden aangepakt!
Ongeacht welke afkomst!

zeekip zei:
Wat een rascistische uitspraak dj_phreak! Tuig moet aangepakt worden, ongeacht hun afkomst.
[verzoeknummer! :D ]

Als men zichzelf de rol van "judge, jury and executioner" toekent, dan lijkt het me niet meer dan billijk te verwachten dat men zelf dus zonder zonden is. Een menigte dronken jongetjes die willekeurig mensen gaat aanvallen getuigt niet van enig zelfbesef. Zijn die jongeren ook maar een haar beter dan hetgene waartegen ze ageren? Nee. En dientengevolge hebben ze ook geen recht van spreken -- laat staan van handelen.

Mighty zei:
Als jij dat wilt geloven, Prima! Maar:
Nederland is idd een van de dichtstbevolkte landen en hier zijn idd nooit problemen!:rolleyes:
De problemen, die geloof met zich meebrengen zijn idd de uitzonderingen, die de regel bevestigen (worden echter wel versterkt door de overbevolking)
Wereldheerschappij, geld, etc. zijn "problemen", die indirect/direct door de overbevolking worden vergroot.

Snap niet waar je dat weghaalt, maar zo'n speculatieve opmerking heb ik nog nooit gehoord.

Als ik je nu eens vertel dat de hele wereldbevolking in South Carolina past. Het kleine gele staatje rechtsonder op de kaart (naast het roze, Georgia). Is er dan nog overbevolking?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

RubenSossa zei:
laat me door niemand de mond snoeren. Zeker niet door dat bevooroordeeld, subjectief gelul van je!
Bewijs. Redeneringen. Probeer ze eens op te zoeken. Kom dan terug en post een zinnig antwoord.

De Australische politie krijgt in Sydney extra bevoegdheden om te voorkomen dat de rassenrellen van zondag en maandag een vervolg krijgen. Zondag vielen horden blanke Australiërs iedereen met een Midden-Oosters uiterlijk bij Cronulla Beach aan. Gisteren togen inwoners van Libanese komaf met honkbalknuppels naar de rijke wijken bij het strand. Ze vernielden winkel en auto's, plunderden sommige zaken en vielen omstanders aan. Volgens de politie waren de rellen van gisteren een vergeldingsactie van jongens van Arabische herkomst.

De parlementariërs van de deelstaat New South Wales, waarvan Sydney de hoofdstad is, moeten vandaag in een spoedzitting een reeks wetten goedkeuren die de politie extra bevoegdheden geeft. Met die wetgeving krijgt de politie het recht drankwinkels te sluiten in tijden van sociale onrust. Verder kunnen auto's van relschoppers worden geconfisqueerd. Relschoppers riskeren met de nieuwe wetgeving tot maximaal 15 jaar celstraf.

Momenteel circuleren er volgens de politie zowel onder blanken als Arabieren SMS-berichten waarin wordt opgeroepen komend weekeinde opnieuw slag te leveren.

(bron:fok.nl)

dj_phreak zei:
FYI: ik heb deze inzichten van een Libanese moslim BBer uit Melbourne. Volgens mij objectief genoeg, maar laat het me weten als het niet zo is.

:rolleyes:

@Peoples: Thx kerel, precies wat ik bedoel!

Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je Peoples opnieuw punten kan geven.

Jordees zei:
Snap niet waar je dat weghaalt, maar zo'n speculatieve opmerking heb ik nog nooit gehoord.

Als ik je nu eens vertel dat de hele wereldbevolking in South Carolina past. Het kleine gele staatje rechtsonder op de kaart (naast het roze, Georgia). Is er dan nog overbevolking?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Je hebt gelijk!

Terug
Naar boven