AndroidHealthClinic

rellen Australie

@ Zelda Laat hem vollopen met water, ik pak mijn snorkel!!

Prima volk, die aussie's. Die laten bij het minste of geringste wel blijken dat ze niet van die middeleeuwse volkeren gediend zijn. Twee meisjes slachtoffer? "tand om tand".
Wat een heerlijke beelden. Het mogen dan "hillbillies" zijn, het is een gewéldig volkje dat genoeg heeft van het pacifisme en hopelijk op tijd is om het tij te keren,daar waar wij al tientallen jaren te laat zijn. Niet voor niks loopt ons land leeg, die kant op. Rel die gasten maar de pan uit, plat met kleermakerijen, moskees, schaaphuizen, shoarmatenten en ander laag-bij-de-grondse middenstand.
In 's naam gods, ik hoop toch écht dat de rest van de wereld door heeft dat wanneer nota bene AUSTRALIË begint te rellen, het hier tijd is voor de meest gruwelijke en op religie gebaseerde oorlog ooit? Dat het ijzer maar gesmeed moge worden wanneer het heet is, daar wil ik mijn handen wel aan branden.

Doe dat, ga maar kruistochten houden in Belgie.:rolleyes:

@ Silva, mensen hebben een aanleiding nodig voor excessief gedrag. Alles wat we kunnen aangrijpen om te kunnen knokken doen we.
De rel is onstaan door het in elkaar slaan van 2 strandwachten. Dit is de druppel geweest die de emmer deed overlopen.
Het probleem ligt echter in een andere hoek. Dit heeft weer met de verschillende rassen en culturen te maken die Australië rijk is. Mensen hebben niet meer de capaciteit om samen te kunnen werken en leven. Het aanpassingsvermogen is weg.

Peoples zei:
@ Silva, mensen hebben een aanleiding nodig voor excessief gedrag. Alles wat we kunnen aangrijpen om te kunnen knokken doen we.
De rel is onstaan door het in elkaar slaan van 2 strandwachten. Dit is de druppel geweest die de emmer deed overlopen.
Het probleem ligt echter in een andere hoek. Dit heeft weer met de verschillende rassen en culturen te maken die Australië rijk is. Mensen hebben niet meer de capaciteit om samen te kunnen werken en leven. Het aanpassingsvermogen is weg.
Aanpassingsvermogen is niet weg, maar er wordt te vaak een beroep op gedaan. Tevens is het de laatste decennia een beetje de omgekeerde wereld. De gasten verwachten, dat de gastheer zich aanpast aan hen.

Peoples zei:
Het probleem ligt echter in een andere hoek. Dit heeft weer met de verschillende rassen en culturen te maken die Australië rijk is. Mensen hebben niet meer de capaciteit om samen te kunnen werken en leven. Het aanpassingsvermogen is weg.[/quote]

wish i lived in the eigties:(
damn he coïtus drugs en rock n roll
leven was toen veeel chiller

al die australiers hebben zware criminelen als voorouders, australie was vroeger ene ballingsschapeiland voor zeer zware criminelen. en de genen kun je helaas niet vernaderen, eens een boef altijd een boef

Peoples zei:
Gelukkig, want ik hou van discussie!!:D

Vikingen waren overigens ook westers maar dat terzijde.
Ga eens na hoeveel koloniën er zijn op de wereld en hoeveel daarvan westers zijn.

Ligt eraan van welke kant je het bekijkt. Een huis dat op de noordpool staat, kijkt uit elk raam naar het zuiden...

Mighty zei:
Aanpassingsvermogen is niet weg, maar er wordt te vaak een beroep op gedaan. Tevens is het de laatste decennia een beetje de omgekeerde wereld. De gasten verwachten, dat de gastheer zich aanpast aan hen.

Daarin heb je gelijk. Daarover zal ik niet met je in discussie gaan.

klempic zei:
al die australiers hebben zware criminelen als voorouders, australie was vroeger ene ballingsschapeiland voor zeer zware criminelen. en de genen kun je helaas niet vernaderen, eens een boef altijd een boef

Ja dat klopt, net als dat een laag iq erfelijk is? :rolleyes:

Australië is inderdaad een land van immigranten. Zolang die immigranten geen moslims waren ging dat goed, ondanks alle cultuurverschillen enz. Toch opvallend dat blijkbaar alleen de moslim immigranten weer voor problemen zorgen.

Peoples zei:
Zal ik eens een hele radicale kreet neerzetten?

Ik denk dat het probleem komt door " de westerse (overwegend blanke) gemeenschap".

Kijkend naar de slavenhandel, de aboriginals, de roofreizen naar Azie en Amerika en de Indianen zijn dit allen voorbeelden van de Westerse gemeenschap. Wij hebben ons verrijkt en gevestigd op andersmans grond.

Ja, Europeanen hebben zich inderdaad gevestigd op andermans grond, als de Indianen/Aboriginals/Afrikanen degenen waren geweest met het technische overwicht hadden zij precies hetzelfde gedaan. Zo ging dat nou eenmaal in die tijd. En zo gaat dat nog steeds, uit landen die niet door ons Europeanen zijn omgevormd tot een welvaartsstaat, komen heden ten dagen miljoenen mensen die zich op onze grond willen vestigen.

Als je er tegen bent dat mensen zich op andermans grond vestigen moet je wel consequent zijn en alle immigranten die we nu hebben ook terugsturen. ;)

Zelda zei:
Australië is inderdaad een land van immigranten. Zolang die immigranten geen moslims waren ging dat goed, ondanks alle cultuurverschillen enz. Toch opvallend dat blijkbaar alleen de moslim immigranten weer voor problemen zorgen.

Heeft meer met armoede te maken dan met de islam, waar armoede is is criminaliteit. Voor Australie kan ik niet spreken, maar in Nederland zijn het heus niet alleen moslim immigranten die voor problemen zorgen.

Jordees zei:
Ik vind het jammer dat dit hier niet gebeurd.

Je zou anders praten als een bekende van je in elkaar werd geslagen door een grote groep als wraakaktie. :rolleyes:

Mensen die zoiets wensen hebben 0% inlevingsvermogen.

Corazon zei:
Heeft meer met armoede te maken dan met de islam, waar armoede is is criminaliteit. Voor Australie kan ik niet spreken, maar in Nederland zijn het heus niet alleen moslim immigranten die voor problemen zorgen.

Dat het met armoede te maken zou hebben is ook al een achterhaalde gedachtegang.

Er zijn zat mensen die arm zijn, maar die zich niet tot criminaliteit laten verleiden.

Het heeft vooral met opvoeding, moraal en met normen en waarden te maken.

Er was een tijdje nog geleden een docu over een Britse pyschiater, die verschillende boeken had geschreven, verdomd te interessant.

Hij verklaarde dat criminaliteit voorkomt uit luiheid, hebzucht, verveling en egoisme. Het had volgens hem niks met armoede te maken.

RubenSossa zei:
Dat het met armoede te maken zou hebben is ook al een achterhaalde gedachtegang.

Er zijn zat mensen die arm zijn, maar die zich niet tot criminaliteit laten verleiden.

Er was een tijdje nog geleden een docu over een Britse pyschiater, die verschillende boeken had geschreven, verdomd te interessant.

Hij verklaarde dat criminaliteit voorkomt uit luiheid, hebzucht, verveling en egoisme. Het had volgens hem niks met armoede te maken.

Ben ik zeker niet met hem eens... dingen als opvoeding en de andere dingen die jij noemt verwateren als je geen geld hebt en geen toekomst.

Dat er zat arme mensen zijn die zich niet laten verleiden door criminaliteit ontkracht mijn opmerking totaal niet vind ik. Ik zei waar armoede is is criminaliteit en niet dat elke arme persoon ook perse crimineel wordt.

Maar 1 ding weet ik zeker Rubensossa wij zullen het nooit eens zijn met elkaar, wij zijn namelijk elkaars tegenpolen op het gebied van politiek :D maar ik respecteer je mening.

Zelda zei:
Als je er tegen bent dat mensen zich op andermans grond vestigen moet je wel consequent zijn en alle immigranten die we nu hebben ook terugsturen. ;)

Nee, je haalt 2 dingen door elkaar. De huidige immigranten willen niet het land overnemen zoals wij dat wel hebben gedaan. Daar zit het verschil :D

RubenSossa zei:

En in Nederland ook grotendeels met sociale milieu, denk ik. Als je in een omgeving opgroeit, waar veel mensen hun (vele) geld verdienen met zaken, die crimineel zijn, zul je daar zelf ook sneller in terecht komen. De bekende vicieuze cirkel.

Mighty zei:
En in Nederland ook grotendeels met sociale milieu, denk ik. Als je in een omgeving opgroeit, waar veel mensen hun (vele) geld verdienen met zaken, die crimineel zijn, zul je daar zelf ook sneller in terecht komen. De bekende vicieuze cirkel.

Inderdaad en zoals ik al zei..als je arm bent en geen toekomst heb verwateren je normen en waarden en ga je er aan mee doen (niet altijd natuurlijk)

Corazon zei:
Inderdaad en zoals ik al zei..als je arm bent en geen toekomst heb verwateren je normen en waarden en ga je er aan mee doen (niet altijd natuurlijk)
Dat ben ik idd met je eens. Je moraal ligt nu eenmaal eerder omver, als je hongerende kinderen hebt. Echter, ik vind, dat je daar in Nederland voorheen niet van kon spreken, armoede. Dat is nu anders, maar dat is pas iets van de laatste jaren.

iemand romper stomper gezien?

Terug
Naar boven