AndroidHealthClinic

Rian Weight losse Challenge

Jrian

Novice
Waardering
1
Lengte
1m68
Massa
87kg
Vetpercentage
41%
Hoi Allemaal ,

Ik ben net nieuw hier,
en er moet echt wat gebeuren qua mijn gewicht en gezondheid en de laatste
jaren irriteert ik mij hier mateloos aan dat ik aan overgewicht lijd.
Maar zoals vele ben ik excuses gaan vinden om er niks aan te doen want een
extra kilootje meer of minder maakt toch niks uit??!

Nou voor mij wel.... ik wil weer lekkerder en gezonder in mij lijf zitten
en heb daarom een doel voor mij zelf bedacht om dat t verwezelijke!

Mijn doel:

Mijn gewicht nu is : 86,9 kg
Street Gewicht: 65 kg

Verlies van ongeveer: 21,9 kg
Dat is ongeveer: 0,42 kg per week

Op moment weet niet precies mijn vet% maar dit gaat nog gemeten worden
Dit zal ik later er even bij vermelden.

Duur Challeng : 12 maanden
Begin: 25 Juli 2013
Eind : 25 Juli 2014

In deze Topic zal ik jullie op de hoogte houden van de vorderingen en/of tegenslagen
en hoop dat jullie bereid zullen zijn mij t steunen en t blijven motiveren.
Ookal zal ik nu zelf aan de slag moeten

Natuurlijk zijn tips en adviezen welkom... heel graag zelfs!

Veel Liefs

Rian

Maar wat is het plan?

Voeding/Training?
Je hebt nu alleen je doel gezet, maar hoe ga je een doel bereiken zonder plan?

Lees even de sticky's door. en lees je eens in m.b.t IF.

Succes :)

• Topic Starter Topic Starter
Maar wat is het plan?

Voeding/Training?
Je hebt nu alleen je doel gezet, maar hoe ga je een doel bereiken zonder plan?

Ik heb daar werkelijk een plan maar is mij even ontschoten om het er op t zetten

Mijn voedingschema bestaat momenteel uit +/- 1600 kcal (voor meer info over eiw/vet/klhd zie bijlage)
Met uitgezonderd een zaterdag dan heb ik een cheat dag waarbij ik meer mag eten.

Mijn trainingschema bestaat uit (excel bestand als bijlage voor gehele overzicht):

• Elke dag Cardio Fietsen/wandelen binnen vetverbrandingszone (min 60)
  • 2 a 3 x boksen (60 min)
  • 3 x krachttraining (minimaal 60min)

Er zal de eerste maanden wekelijks (elke vrijdagochtend) gewogen en gemeten qua cm worden
Behalve de vet meting word om de maand geplant bij de sportschool.

Bijlagen

Waarom hyperextensions op je benen dag?
Bij rug oefeningen train je automatisch je biceps, dus waarom niet een paar isolatie oefeningen daarbij en die bij vrijdag wegschrappen.

Raad het ook niet aan om elke dag 15min aan je buikspieren te trainen, buikspieren hebben ook rust nodig.
Beter doe je elke ma&wo&vrij even wat buikspieroefeningen.
Ook raad ik je écht niet aan om elke dag een uur aan cardio te doen, zoals ik al zei je lichaam heeft rust nodig.

Tevens is een 1600 calorieen schema in principe prima, maar als je een uur lang intensief cardio doet mag je écht wel wat meer eten.
(Er van uitgaande dat je in dat uur zo'n 600-900 calorieen zou verbranden)

Op je voedingschema heb ik weinig aan te merken.
Wellicht zou je je vetten wat omlaag kunnen gooien naar zo'n 40-50gr om je koolhydraten wat te kunnen verhogen. 20/40/40 vind ik een aparte verhouding.
Komt een klein beetje bij keto in de buurt - maar net niet dus de voordelen van keto zitten er niet aan vast.

Wel tof om te zien dat een meid wel een krachttraining doet, verschrikkelijk om te horen "Ik doe niet aan krachttraining want ik wil niet gespierd worden"
Alsof je van krachttraining alleen gespierd gaat worden :roflol:

Anyways, veel succes!

PS. Met dit voeding/training schema zul je je doelen eerder in 6-8 maanden halen, maar hé! Zie je dan wel weer.

Waarom hyperextensions op je benen dag?
Bij rug oefeningen train je automatisch je biceps, dus waarom niet een paar isolatie oefeningen daarbij en die bij vrijdag wegschrappen.

Raad het ook niet aan om elke dag 15min aan je buikspieren te trainen, buikspieren hebben ook rust nodig.
Beter doe je elke ma&wo&vrij even wat buikspieroefeningen.
Ook raad ik je écht niet aan om elke dag een uur aan cardio te doen, zoals ik al zei je lichaam heeft rust nodig.

Tevens is een 1600 calorieen schema in principe prima, maar als je een uur lang intensief cardio doet mag je écht wel wat meer eten.
(Er van uitgaande dat je in dat uur zo'n 600-900 calorieen zou verbranden)

Op je voedingschema heb ik weinig aan te merken.
Wellicht zou je je vetten wat omlaag kunnen gooien naar zo'n 40-50gr om je koolhydraten wat te kunnen verhogen. 20/40/40 vind ik een aparte verhouding.
Komt een klein beetje bij keto in de buurt - maar net niet dus de voordelen van keto zitten er niet aan vast.

Wel tof om te zien dat een meid wel een krachttraining doet, verschrikkelijk om te horen "Ik doe niet aan krachttraining want ik wil niet gespierd worden"
Alsof je van krachttraining alleen gespierd gaat worden :roflol:

Anyways, veel succes!

PS. Met dit voeding/training schema zul je je doelen eerder in 6-8 maanden halen, maar hé! Zie je dan wel weer.

Valandinz bedankt voor de feedback!

Ik heb op jou advies een aantal dingen aangepast in mijn trainingsschema
Over hyperextensions heb ik niet gegoed nagedacht en deze even na mijn Rug dag verplaatst, buiten dat
zit er genoeg rust tussen de rug en arm dagen dus dan is een extra dag niet verkeerd.

De cardio gedeelde heb ook over 3 dagen verdeeld, maar deze is eigenlijk meer bedoelt om in beweging t
blijven deze vakantie... aangezien ik tijds mijn studie na school fiets of wandel en deze beperkt is tijdens de vakantie zeg maar.

En zoals jij ookal zei is het wel van belang dat je genoeg rust neem tussen de trainingen door maar hierover
ook niet echt goed nagedacht.

Om eerlijk te zijn heb ik met mijn voedingsschema beetje hulp gehad aangezien het zelf maken voor mij
echt geheel nieuw is. Dus ik ga zeker even op mij gemak kijken wat hier het best mee kan doen

Ik hoor ook veel meiden om mij heen die zeggen dat ze geen kracht training willen doen ivm dat ze denken
ze gelijk een opgepompte meid worden. Ik weet wel beter, er zit meer achter dan alleen ff wat gewichten tillen.

daarnaast vind ik het juist geen probleem hoor, maar ik weet gewoon dat het juist een voordeel is tijden
proces voor een gezond en strak lichaam als je zowel cardio en krachttraining doet.
Buiten dat vind ik het ook nog heel erg leuk om te doen!! ;) vooral Benchpress/Squaten en alle triceps oefeningen

Het is even afwachten hoe mijn lichaam reageert op de trainingen en voeding vandaar de ruim geschatte
periode om aan mij doel t werken

Laatst bewerkt:
Hierbij even de goede bijlage van de trainingsschema die aangepast is

Bijlagen

Ziet er al stukken beter uit, al raad ik je nog steeds aan om;

Cable biceps curl +dropset
Dumbell hammer curl
Preacher barbell curl

te verplaatsen van zaterdag naar woensdag.
Wil je een spiergroep 2x in de week aanpakken zijn er zat (nagenoeg elke) betere spiergroepen te pakken dan je biceps.

Bijkomende reden is ook dat als je eenmaal flink je borst en triceps hebt aangepakt je bekaf hoort te zijn ;)
Bij leg day vergeet je je kuiten mee te nemen, zou daar evt. calf raises (Barbell in je nek alsof je gaat squatten, maar dan op je tenen gaan staan)
Of gewoon een calf press apparaat als je die in de sportschool hebt

Voorderest heb ik vrijwel niks meer aan te merken, moet gewoon helemaal lukken zo.
Ook is het niet erg om af en toe stil te zitten, dat is juist goed voor je lichaam. Heeft het even zijn rust, en kan alles van de inspanningen herstellen. 3u Cardio+3x krachtraining+2x boksen is toch een redelijk heftige week!

het is een pittige trainingsschema vooral de bokstraining opzich zelf al maar je moet er wat voor over hebben toch?!
Ik ga je tip als nog gebruiken met de biceps oefening te verplaatsen

En het stil zitten is voor mij heel moeilijk aangezien ik iemand ben die altijd bezig is ;)
Maar ook omdat vaak bang ben dat als ik de tijd niet benut , het juist tegen mij zal werken als je snapt wat ik bedoel

aangepaste versie trainingschema hieronder

Laatst bewerkt:
succes! inlezen is het halve werk en zo te zien ben je er al mee begonnen.
ben benieuwd naar je trainingen!

poging 2...

Bijlagen

@Lola - Zieke progressie! Keep it up!
@Jrian - Ziet er alweer een stuk beter uit al mis ik op maandag nog steeds een kuit training!

Thx, Je bent zelf ook goed op weg ;-)

Na een geweldig Midweekend in limburg (zo t/m di) gehad te hebben was het nu toch echt nodig om weer flink aan de slag te gaan in de Gym

Ookal hebben we daar in Limburg flink gewandeld en zelf paar keer de cauberg beklommen in valkenburg aangezien onze auto daarboven geparkeerd stond en beneden de berg t centrum was met winkels, grotten en eetgelegenheden.

Maar vanmorgen heb ik een heerlijke lange training gehad!

Rug:

Deadlift (vandaag voor het eerst gedaan))

8x 40 (warming up/techniek oefenen)
8x 40
8x 45
8 x 50
3 x 55

Voor de allereerste keer vond ik het best goed gegaan al is het wel
moeilijk om de techniek in een keer goed te doen, maar oefening baart
kunst zeggen ze altijd. Buiten dat heb ik ook goed begeleiding gehad van een vriendin die dit vaker doet dit was heel fijn en je blijft dan ook beter gemotiveerd!

Hyperextensions

3 setjes van 10 , laatste setje 10 kg bij gepakt

Cable pull down en Row

8 x 25 Warming up (2setjes)
8 x 30
8 x 35
6 x 40

Een van mijn favo oefeningen! heerlijk om te doen vooral als je de verzuring voelt in je rug :)

Chin ups

3 setjes van 8 x BW Assisted

Deze oefening blijft een zwaar, ik krijg mij op moment niet zelf omhoog zonder begeleiding... Maar ik geef niet op en zal zeker trots zijn als het mij wel 1 x zou lukken in de toekomst

Schouders:

Militair press

8x 7,5
8x 12,5
8x 17,5
8x 20

Reverse Flyers

8x 3
8x 4
8x 6

Side Raises

10x 2
10x 4 (2 setjes)

Eigenlijk zou ik hierna nog Biceps doen maar ik was al kapot van de rug oefening waarbij mijn schouder oefeningen al iets minder ging dan normaal
Echter ga ik vanavond thuis mijn Biceps proberen mee te pakken!

Kortom vond ik het een geslaagde training op na de volgende!

@Jrian - Ziet er alweer een stuk beter uit al mis ik op maandag nog steeds een kuit training!

Thnxx , kuiten zijn nu ook toegevoegd bij mij trainingsdag van de Benen op Maandag
Helaas niet een van mijn favorite dagen ;) ... But No pain no gain! ;)

Vind 55 DL en 20 MP toch wel behoorlijk voor een beginnende vrouw, lekker!
Vind zelf benen dag een van de leukste dagen, maarja ieder z'n eigen fav. training ;)

Op hoeveel vetten zit je op dit moment? Ik vind 40gr wel erg weinig imo

Vind 55 DL en 20 MP toch wel behoorlijk voor een beginnende vrouw, lekker!
Vind zelf benen dag een van de leukste dagen, maarja ieder z'n eigen fav. training ;)

Zei die vriendin die er bij was ook, maar t ging nog niet geheel super hor ;)
Mijn favo. training is op moment de borst training ... en enigste leuke oefening bij benen vind ik de Squaten
omdat dat er wel stoer uit vind zien als vrouw zijnde :P

Op hoeveel vetten zit je op dit moment? Ik vind 40gr wel erg weinig imo

Op moment heb ik tussen de 70 en 80 gram vet,
ik heb mijn voedingschema toevallig gisteren aangepast maar is nog niet echt perfect

Het is voor mijn nog even uitzoeken aangezien dit mijn eerste keer is dat een voedingsschema
zelf maak.

Ik zal even mijn nieuwe schema uploaden

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik vind je echt ontzettend weinig eiwitten hebben, maar 70gr!
Als je dit verdubbelt kom je aardig in de buurt. Ga maar eens snijden in je kh ;)

Terug
Naar boven