MuscleMeat

Richtlijnen kcal cut/bulk

powerroel

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Beste DBB'ers,

Ik ben sinds een maandje weer stevig begonnen met een lekker trainschema van 5x/6x per week naar de sportschool:

stats: 74kg 17j 1,83m 14% bf(schaal zegt 9% en andere meting 9.4% --> Klopt niet nog veel te veel vet)

maandag: Borst
Dinsdag: Schouders
Woensdag: Benen
Donderdag: Rug
Vrijdag: Armen
Zaterdag: Borst (lacking point)

Nou voel ik me hier super bij! Nog nooit zoveel energie gehad en de gewichten vliegen weer omhoog. Daar past natuurlijk een goed eetschema bij. Ik vroeg mij af wat ik zou moeten doen, bulken of cutten? En wat hoeveel kcal moet ik op een cut/bulk dag eten. Het voedingsschema stel ik zelf samen, heeft iemand alleen een tip voor een vervanger / verbeteraar van boterhammen met kipfilet? Deze krijg ik bijna niet weg omdat het zo droog is. Ik heb daarnaast een budget van rond de 60 euro per maand voor eventuele extra toevoegingen van mijn voedingsschema aangezien mijn ouders me hier nauwelijks in steunen.

tdlr: Hoeveelheid kcal,eiwitten,koolhydraten en vetten bij bulk/cut
Vervanger kipfilet op brood (ik eet op dit moment ook vaak een kleine maaltijd bestaande uit 100g rijst/macaroni + 200g kipfilet + 200g broccoli, dit kan ik niet altijd maken/meenemen)

veel zullen zeggen ga eerst cutten naar 10% ofzo maar ik zeg cleanbulken, 200 kcal boven je onderhoud en lekker gaan groeien.

Bulk doe ik altijd zo :
1.5/2gram eiwit per kg bodyweight
1 gram vet per kg bodyweight
rest koolhydraat

Cut doe ik altijd zo :
2/2.5 gram eiwit per kg bodyweight
1 gram vet per kg bodyweight
rest koolhydraat

voor brood met kipfilet zijn honderden oplossingen, plakjes komkommer erbij, yoghurt saus of een andere complexe koolhydraatbron met eiwitten.
Hier kan je denken aan melk met oats/brinta, brood met ander beleg als pindakaas of rosbief of weet ik het zijn een hoop andere oplossingen.

rijst/macaroni/kip/broccoli kan je makkelijk meenemen naar je werk/school. kan je prima koud eten.

• Topic Starter Topic Starter
dankjewel zeror, heb een goed voedingsschema gemaakt en ben van plan eerst te cutten tot 10% aangezien ik op dit moment weinig aderen en spierdefinitie zie. Daarna wil ik clean bulken inderdaad met ongeveer 300 kcal boven mijn dagleijkse verbranding!

Terug
Naar boven