XXL Nutrition

Riem gebruiken bij PL

wimmos

Huge Freak
Waardering
198
Naar aanleiding van vraagje in Snoob's log, dit topic.

-Wanneer gebruiken jullie een riem bij: squat, deadlift, MP.. ? Hebben jullie daar een speciale regel voor (vb vanaf 75% van je max, 2x je BW..)?

-En met hoeveel kg verhoogt dit je lifts op squat, deadlift, mp?

Ik gebruik het alsk zwaar ga bij OHP, squat en deadlift. ( Ook strongman events )

Ik gebruik hem alleen bij max effort deadlift pogingen, omdat ik er dan na afloop (de dagen er na) veel minder last aan mijn onderrug door heb (op de plek waar ik geblesseerd ben geweest).

Ik gebruik een riem bij (box)squat, deadlift, OHP en BOR's en dan natuurlijk bij de hogere sets. Een enkele keer begin ik ook al bij lagere gewichten maar dat is omdat ik al eens een ernstige rugblessure heb gehad en mijn rug niet altijd even goed aanvoelt.

Nooit. Niet in de gym en niet tijdens strongman trainingen/wedstrijden.

bij MP gebruik ik em soms omdat ik daar bij soms een pijnlijke druk in men onderrug krijg en die riem verminderd dat aanzienlijk. bij topsetjes van squats doe ik het soms, beetje afhankelijk hoe men onderrug aanvoelt voor ik aan het setje begin. thats it, voor de rest nooit

bij zware setjes van OH press en deadlift

nevermind

niet

Eigenlijk nooit, op wedstrijden wel ( heb er pas 1 gedaan :P ) Maar voor de rest alleen als ik net een blessure heb gehad ofzo.

alleen bij topsetjes deadliften en squatten (+90% 1 RM)

een riem is een must vind ik!!..
je kunt meer uit je lift halen.. en je houdt de rug in een natuurlijke goede positie..

een riem is een must vind ik!!..
je kunt meer uit je lift halen.. en je houdt de rug in een natuurlijke goede positie..

:stupid:

Hier mijn post van een tijdje terug:

tripax zei:
Enkel bij het opwarmen gebruik ik geen riem.

Ik kan er meer mee squatten en dl'en dan zonder, en het helpt er mij telkens aan te herinneren om mijn buik uit te zetten.

Mijn onderrug wordt ook al genoeg getraind door deadlift, weighted hypers, gm's and pullthroughs...

In mijn gym gebruiken ook alle pl'ers een riem.

Terug
Naar boven