Fitness Seller

Rippetoe

Murrray

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Lengte
1m85
Massa
72kg
Mensen,

Ik heb hier al verscheidene topics geopend over een trainingschema, en iedereen raadde mij aan om Stronglifts of Rippetoe te gaan doen.
Nou ik heb vandaag voor het eerst Rippetoe gedaan en het was SUPER ;) !
Ik vind het een fijn schema:

-Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
*2x8 Dips

-Workout B
3x5 Frontsquat
3x5 Press
3x5 Bent Rows
*2x8 Chin-ups

Ik heb dus vandaag workout A gedaan en vond het fijn om te doen, alleen denk ik dat mijn gewichten te zwaar zijn, voor jullie is het een lachtertje maar ik ben ook een beginner

Frontsquat 20 KG
Bench Press 35 KG
Deadlift 30 KG

Frontsquat is vrij laag omdat ik deze eigenlijk nooit gedaan, en veilig wil beginnen. Hoe hoog in de gewichten moet je beginnen, moet het echt al vrij zwaar zijn of gewoon laag beginnen omdat je per training toch snel omhoog gaat met gewichten ( 5 KG per training ) ?
Wat zeggen jullie ervan?

Groeten Murray

Je begint met de lege stang, dus 20kg in totaal.

Als de uitvoering goed is voeg je de volgende training gewicht toe, bijvoorbeeld 5kg op squat en deadlift, 2.5 op de rest.

Wanneer het gewicht na een paar trainingen niet lukt ga je bijvoorbeeld 10% terug in gewicht en bouw je vanaf daar weer verder op. 3x5x50kg bench lukt bijvoorbeeld 2 trainingen lang niet, dan ga je terug naar 3x5x45, de training erna 3x5x47.5, en hopelijk daarna wel 3x5x50 en weer verder.

• Topic Starter Topic Starter
Ik dacht dat je alle oefeningen moest uitvoeren en net zolang gewicht moest gaan toevoegen totdat de laatste herhaling langzamer / meer moeite ging kosten. Dit heb ik dus gedaan en dat zijn de bovenstaande gewichten.
Maar je moet dus bij nul beginnen neem ik aan? Dat gaat wel lang duren zeg dan, en stel dat ik met bovenstaande gewichten verder ga, mijn techniek is goed heb het gefilmd en mensen laten kijken. Kan dat kwaad?

Laatst bewerkt:
En wat ik eet op een dag:

4 broodjes kipfilet