MuscleMeat

rippetoe

janseke

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m71
Massa
70kg
Ik heb al veel gehoord over rippetoe maar ik heb een probleem met het schema
1. het zijn erg weinig oefeningen
2. traint dit wel je gehele lichaam?

1. goed gezien
2. ja

• Topic Starter Topic Starter
Moet/mag ik er dan nog extra oefeningen aan toevoegen of niet?
Ik ben geen absolute beginner meer ong 4 maanden bezig, hoelang zou ik het schema gebruiken? Ik neem aan tot ik geen progressie meer maak.

Laatst bewerkt:
je kan er dips en/of pull-ups aan toevoegen

Je mag er oefeningen aan toevoegen, pull ups en dips zijn dan goed zoals iWJ zegt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb dit van internet geplukt

Praktisch Beginnersprogramma
Maandag
3×5 Squat
3×5 Bankdrukken / Press (Wisselend)
Chinups: 3 sets totdat je niet meer kunt, of voeg gewicht toe als je meer dan 15 herhalingen haalt.

Woensdag
3×5 Squat
1×5 Deadlift

Vrijdag
3×5 Squat
Optrekken: 3 sets totdat je niet meer kunt, of voeg gewicht toe bij meer dan 15 herhalingen

Is dit in principe goed?

Vergeet je opwarmsetjes ook niet.

Het lijkt alsof die trainingen maar erg kort zullen duren, maar als je eerst fatsoenlijk opwarmt (steeds wat hoger gewicht), en je bij de werksets (de 3*5) heel diep gaat, zal je zien dat die training best nog wel veel tijd in beslag neemt.

En ik zou bij chin ups/dips niet boven de 10 herhalingen gaan. Hang er gewoon wat extra gewicht aan.

Ik heb dit van internet geplukt

Praktisch Beginnersprogramma
Maandag
3×5 Squat
Chinups: 3 sets totdat je niet meer kunt, of voeg gewicht toe als je meer dan 15 herhalingen haalt.

Woensdag
3×5 Squat
1×5 Deadlift

Vrijdag
3×5 Squat
Optrekken: 3 sets totdat je niet meer kunt, of voeg gewicht toe bij meer dan 15 herhalingen

Is dit in principe goed?

Ga maar naar 5x5 bij iedere oefening behalve de deadlift.

Ik zou bij vrijdag een row doen ipv optrekken.