MuscleMeat

Robby overleden door waarschuwingsschot

Is bij Mythbusters toch dik ontkracht deze legende? Zelfs met het dikste kaliber had een gevallen kogel weinig kracht toch? ****ing Epic... Ga het gelijk even nazoeken...

EDIT: http://en.wikipedia.org/wiki/Celebratory_gunfire... Het kan dus wel in sommige gevallen en condities. Toch vind ik dit verhaal maar twijfelachtig...

idd kan niet. Politie stopt iets in de doofpot hier.........Tja en 99% van die idiooten trapt er toch in, case closed.

Een mens valt met 180 km/h richting de aarde, groot oppervlak dus veel weerstand, kogelkop van 115grain is compact amper weerstand en wordt zeer snel ;) .
Falling bullets

Q:Getting Back to Bullets! If a bullet is shot into the air... and falls back down slower, could it still injur someone if it hits them falling back down?

-Roni
A:Yes, a bullet shot up into the air will encounter air resistance on the way up, which resists its upward motion. It also encounters resistance on the way down, resisting its downward motion. Both of these effects result in a slower bullet speed when it returns. Nonetheless, many of these bullets are still traveling fast enough to kill. Each year, people die on New Year’s Eve because stray bullets from celebrants’ gunfire strike them.

The actual speed of the returning bullet depends on a lot of things. In the absence of air resistance, the speed of the bullet out of the gun will be the same as it is coming back down, and so the muzzle velocity of the bullet affects its return speed. Also, the shape of the bullet affects the air resistance. Winds may blow the bullet off course but probably not change the speed noticeably. If the bullet is very dense (and many are made of lead), the air resistance will change its speed less than if it were less dense (as in a rubber bullet).

Als de jongen dood is gegaan door een vallende kogel, dan hoeft hij dus niet percé een relnicht te zijn.
Een kogel die omhoog word geschoten berijkt een aanzienlijke hoogte voor hij weer naar beneden valt. De tijd tussen het omhoog afvuren en neervallen is dus redelijk groot. Aangezien deze tijd hoog is, kan de kogel door de wind een redelijke horizontale afstand reizen.

In andere woorden, de omhoog geschoten kogel kan 30 meter zijwaards reizen en een onschuldige feestganger op zijn hoofd raken.

De jongen die gestorven is hoeft dus geen reller te zijn,
wat wel wel zeker is, is dat hij op de verkeerde plek op het verkeerde moment was.

Als Robby niet door kogels geraakt had willen worden had Robby beter kunnen zorgen dat hij pleiten was daar.

was toen idd bij mythbusters getest.
een kogel recht omhoog te lucht in geschoten heeft niet genoeg kracht om te doden (vanuitgaande dat de kogel geen bijzondere plekken raakt, zoals de slaap zoals word beweerd)
wel kan hij dodelijk zijn als de kogel onder een hoek weggeschoten word, omdat hij dan zijn ballistisch traject behoud en dus snelheid. hij zal dan ook niet in de lucht beginnen te tuimelen.
alleen lijkt mij dit geen manier waarop deze jongen door de kogel getroffen is, want op deze manier een kogel wegschieten betekend dat de kogel wel een heel stuk verder weer neerkomt. en dus niet op de plek waar het feest was.

was toen idd bij mythbusters getest.
een kogel recht omhoog te lucht in geschoten heeft niet genoeg kracht om te doden (vanuitgaande dat de kogel geen bijzondere plekken raakt, zoals de slaap zoals word beweerd)
wel kan hij dodelijk zijn als de kogel onder een hoek weggeschoten word, omdat hij dan zijn ballistisch traject behoud en dus snelheid. hij zal dan ook niet in de lucht beginnen te tuimelen.
alleen lijkt mij dit geen manier waarop deze jongen door de kogel getroffen is, want op deze manier een kogel wegschieten betekend dat de kogel wel een heel stuk verder weer neerkomt. en dus niet op de plek waar het feest was.
Je kan niet een waarschuwingsschot precies 90graden t.o.v. van de grond afvuren, het werd gedaan in chaos... Bovendien houdt ie altijd z'n ballistische traject in de handen van een mens. Het lijkt mij zeeeeeer onwaarschijnlijk dat de kogel bij het omlaag komen een jongen die 30 meter verderop stond heeft doodgemaakt. De afstand zal veel waarschijnlijker meer dan 10x zo groot zijn als het waarschuwingsschot richting de hemel ging en komt dus nooit in de buurt weer op de grond. 1 van die agenten vertelt gewoon niet de waarheid en heeft (per ongeluk?) gewoon in de menigte geschoten.

Je kan niet een waarschuwingsschot precies 90graden t.o.v. van de grond afvuren, het werd gedaan in chaos... Bovendien houdt ie altijd z'n ballistische traject in de handen van een mens. Het lijkt mij zeeeeeer onwaarschijnlijk dat de kogel bij het omlaag komen een jongen die 30 meter verderop stond heeft doodgemaakt. De afstand zal veel waarschijnlijker meer dan 10x zo groot zijn als het waarschuwingsschot richting de hemel ging en komt dus nooit in de buurt weer op de grond. 1 van die agenten vertelt gewoon niet de waarheid en heeft (per ongeluk?) gewoon in de menigte geschoten.
Dat van die 30 meter was natuurlijk een voorbeeld onder precieze omstandigheden waarin precies omhoogwerd geschoten bij weinig wind ;P

In de realiteit gaat het er altijd anders aan toe.

De Nederlandse politie gebruikt als standaard wapen de Walther P5.
Bij dit wapen verlaat de kogel de loop met een snelheid van 360 meter per seconde.
Dat is 1296 oftewel 1300 kilometer per uur.
Als een agent een waarschuwingsschot lost dat niet loodrecht omhoog is, dan zal deze kogel idd een heel eind reizen voor dat hij weer neerkomt.
Dit zou dan dus ook betekenen dat de dood van de jonge geen bewijs is dat hij daadwerkelijk aan het rellen was.

Maarja, ik blijf het maar onzin vinden.
Als het lijk geschouwd word dan kunnen ze meteen zien met welke snelheid de kogel ongeveer de jongen zijn hoofd moet hebben geraakt, dus kunnen ze meteen aantonen of dit een direct hit was, of een verdwaalfde vallende kogel. Er zit immers natuurlijk een groot verschill tussen de kogel die je hoofd raakt met 1300 kilometer per uur, of een paar honderd kilometer per uur ;)

Ik snap niet hoe achterlijk ze kunnen zijn dat dit niet zeker is, je ziet het toch meteen.

Lijkt mij ook sterk dat die gast een gaatje bovenin zijn hoofd heeft waar ie de kogel heeft opgevangen. Maarja die agent zijn collega's zullen wel een handje boven zijn hoofd houden....

En die 6,waren Rotterdam Hooligans?

het slachtoffer was niet bepaald het type hooligan, was wel supporter van Feijenoord maar ja wie niet in Rotterdam en omstreken.

Waarom kan hij geen hooligan zijn? Omdat hij jong is en geen tattoos?
Iedereen die eerste rang staat bij rellen waar men rotterdam hooligans aan het schreeuwen is tegen smerissen is in mijn ogen een hooligan..

Lijkt mij ook sterk dat die gast een gaatje bovenin zijn hoofd heeft waar ie de kogel heeft opgevangen. Maarja die agent zijn collega's zullen wel een handje boven zijn hoofd houden....

Dikke bullshit inderdaad! Het is gewoon een horizontaal schot geweest maar neem aan dat dit wel onderzocht gaat worden?

Onze Robby was zo'n goeie, deed nooit geen vlieg kwaad! :(.

Waarom kan hij geen hooligan zijn? Omdat hij jong is en geen tattoos?
Iedereen die eerste rang staat bij rellen waar men rotterdam hooligans aan het schreeuwen is tegen smerissen is in mijn ogen een hooligan..

Dikke bullshit inderdaad! Het is gewoon een horizontaal schot geweest maar neem aan dat dit wel onderzocht gaat worden?

Valt niet veel te onderzoeken, of hij heeft letterlijk een groot gat in zijn hoofd, of alleen een deuk.

Ze toch wel concluderen op welke manier en van welke afstand hij ongeveer is geraakt?
Zoals ik al hij, als hij rechtstreeks is neergeschoten dan zal de schade aan zijn hoofd niet te vergelijken zijn als wanneer een omhoog geschoten kogel terug naar de aarde valt en op zijn hoofd land.

Dit kan elke lijkschouwer zowiezo in een oogopslag zien.

+ als er kruitsporen op zijn kleding zit, dan is hij van pointblank in ze smoel geschoten.

****ed up als je naar een feest gaat waar in de lucht wordt geschoten en jij vervolgens een vallende kogel op je kop krijgt.

dooooooood.

Hij kon dus net zo goed op de kop van Babette vallen, die dan toevallig geen hooligan is.

Zoals ik al hij, als hij rechtstreeks is neergeschoten dan zal de schade aan zijn hoofd niet te vergelijken zijn als wanneer een omhoog geschoten kogel terug naar de aarde valt en op zijn hoofd land.

Dit kan elke lijkschouwer zowiezo in een oogopslag zien.

+ als er kruitsporen op zijn kleding zit, dan is hij van pointblank in ze smoel geschoten.

Waarom is er dan discussie? Dan kunnen ze toch zien of die smeris de waarheid verteld of niet. Een waarschuwingschot vuur je niet horizantaal af.

Ja vast.. die wouten lullen zich er zo gewoon weer onderuit.
Maargoed, had ie maar niet zo stoer moeten rellen tegen de politie

Terug
Naar boven