AndroidHealthClinic

Robby overleden door waarschuwingsschot

Ik geloof er niks van dat een kogel die met de snelheid van de zwaartekracht naar beneden komt dodelijk kan zijn?

Een afgeschoten kogel gaat 533 m/s of 1918,8 km/u. Een voorwerp dat valt gaat eerder aan 80-120 km/u (afhankelijk van de hoogte).

De snelheid van de zwaartekracht bestaat niet. Zwaartekrachtversnelling is waar het om gaat, die is bijna 10m/s^2. Als er geen luchtwrijving zou zijn zou de kogel met dezelfde snelheid op de grond terecht komen als waarmee hij is afgeschoten want E kinetisch = E potentieel.
Wrijving zorgt echter voor een eindsnelheid, denk alleen dat die beduidend hoger ligt dan 120 km/u een mens in vrije val haalt al 200 km/u met het lichaam uitgespreid.

---------- Toegevoegd om 21:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:07 ----------

Ik kan de Cw waarde niet vinden van de 9x19 Parabellum politiekogel, iemand dien hem weet? Dan kan ik de eindsnelheid uitrekenen.

Ik heb hier serieuze twijfels bij. Op dat filmpje hoorde je trouwens tig schoten, waren dat allemaal waarschuwingsschoten dan??

Iedere goed opgeleide vuurwapen gebruiker weet dat een waarschuwingsschot,
je het vuurwapen richt naar de grond en zorgt dat de kogel niet kan afketsen.
Er zijn al genoeg gaten in auto's en daken ontstaan van kogels van waarschuwingsschoten welke 'in de lucht' werden uitgevoerd.

Naar de grond richten en vervolgens schieten? Dat is vele malen gevaarlijker dan in de lucht schieten, maar het zou me inderdaad niets verbazen als dat gebruikelijk is in Belgie.

---------- Toegevoegd om 21:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:22 ----------

De snelheid van de zwaartekracht bestaat niet. Zwaartekrachtversnelling is waar het om gaat, die is bijna 10m/s^2. Als er geen luchtwrijving zou zijn zou de kogel met dezelfde snelheid op de grond terecht komen als waarmee hij is afgeschoten want E kinetisch = E potentieel.
Wrijving zorgt echter voor een eindsnelheid, denk alleen dat die beduidend hoger ligt dan 120 km/u een mens in vrije val haalt al 200 km/u met het lichaam uitgespreid.

---------- Toegevoegd om 21:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:07 ----------

Ik kan de Cw waarde niet vinden van de 9x19 Parabellum politiekogel, iemand dien hem weet? Dan kan ik de eindsnelheid uitrekenen.

Kan het 0,3 zijn?

Iedere goed opgeleide vuurwapen gebruiker weet dat een waarschuwingsschot,
je het vuurwapen richt naar de grond en zorgt dat de kogel niet kan afketsen.
Er zijn al genoeg gaten in auto's en daken ontstaan van kogels van waarschuwingsschoten welke 'in de lucht' werden uitgevoerd.

ik weet niet wat ze jouw geleerd hebben maar mij is geleerd in de lucht te schieten, en nee niet verticaal omhoog:)

je schiet niet richting grond vanwege de door jou zelf aangehaalde reden....

Ok, heb ergens een algemene Cw waarde gevonden voor kogels, namelijk 0,295.
Voor de massa heb ik 7,45 gram gebruikt, het lichtste type parabellum 9x19.
Ik kom uit op een eindsnelheid van 77,5 m/s = 279 km/u. Dodelijk genoeg lijkt mij.

Formule: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eindsnelheid

Hadden de mythbusters dit niet ontkracht?

Mythbusters =/= wetenschap

Denk het niet, massa is denk niet genoeg om door de huid heen te dringen, prettig zal het niet zijn. Of ik brabbel maar wat.

Massa zegt niet alles, snelheid is een veel grotere factor. Een microscopisch stofdeeltje in een baan om de aarde kan door zijn snelheid het pak van een astronaut doorboren bijvoorbeeld

In het geval van onze kogel:
E kinetisch = 1/2 x m x v^2 = 22,7 Joule

Massa zegt niet alles, snelheid is een veel grotere factor. Een microscopisch stofdeeltje in een baan om de aarde kan door zijn snelheid het pak van een astronaut doorboren bijvoorbeeld

In het geval van onze kogel:
E kinetisch = 1/2 x m x v^2 = 22,7 Joule

een veertje komt minder hard aan @ 200 dan een baksteen. Dat was me punt :roflol:

Als iemand het hier nou even uit gaat testen. Koop een gun. Schiet recht in de lucht, wacht tot dat je hem naar beneden ziet vallen en spring er dan onder. Kijken of je nog leeft.

Moet er wel iemand kijken voor het geval hij echt dood gaat.

Een kogel is erg licht en zou dus niet met een grote snelheid neer kunnen vallen

Een kogel is erg licht en zou dus niet met een grote snelheid neer kunnen vallen

Hangt toch echt van de hoek van de kogel maar zelf een kogel die bijna recht omhoog wordt afgeschoten kan genoeg kinetische energie hebben om een lichaam te doorboren als deze weer terugvalt op aarde.

Denk het niet, massa is denk niet genoeg om door de huid heen te dringen, prettig zal het niet zijn. Of ik brabbel maar wat.

Een luchtbukskogeltje van nog geen gram verlaat de loop ook met een dergelijke snelheid, reken maar dat dat door je huid heen gaat. Een kogel met zoveel x meer gewicht gaat door nog wel meer dan je huid alleen.

Terug
Naar boven