Kareldeboer zei:
****ing onzin dit. nep bericht en een bericht om de mensen rustig te houden. dit is niet de waarheid. dit is zelfs bij mythbusters geweest(klinkt een beetje stom) maar daar gingen ze het bekijken. omdat een kogel een bepaald gewicht heeft kan het nooit met dezelfde rotgang weer terug gaan. zie het als een veertje die je met een rotgang omhoog schiet. eerst gaat het keihard maar nadat het zijn hoogtepunt bereikt heeft zal het langszaam naar beneden dwarrelen. dit is met een kogel ook zo maar die zal wel wat harder gaan(door gewicht) maar zal niet dodelijk zijn.
onzin dus dit. ze hebben gewoon als een stel mong*len rond zitten knallen en hebben mensen geraakt. uiteindelijk willen ze dit in de doofpot stoppen
Wat de boer niet kent,
dat weet hij niet..
Een kogel met een veer vergelijken..
wauzer zei:
Zo'n kogel gaat met een kleine 800 m/s de lucht in,Laten we zeggen hij legt ruim genomen 5 km af aangezien het om een handpistool zou gaan dan moet dat projectiel ook terug komen.
Op de 5 km zou de snelheid dan 0 km/s zijn en het projectiel weegt dan laten we zeggen 40 gram.
Als het dan nog naar onder zou moeten komen komt het veel windweerstanden tegen waardoor het ver zou moeten afbuigen plus er bestaat nog de kans dat het projectiel tijdens de weg omhoog verbrandt zou zijn.
Afgezien van dat zou de terugkerende kogel (als hij al terug kwam) niet al te veel snelheid hebben kunnen opnemen denk aan een veer die je naar onder laat vallen en door zijn gewicht en structuur langzaam naar onder gaat dit zou ook voor de kogel moeten tellen.
Dan lijkt mij de kans al dan niet SUPER klein dat iemand van een "terugkerende" kogel kunnen raken en er ook van kunnen sterven.
De politie heeft zich bedreigd gevoelt en een of andere idioot heeft zijn pistool op de ongelukkige kerel gericht en geschoten en dit proberen ze te verbergen
Neen, de snelheid waarmee de kogel de loop verlaat van een standaard politie pistool is 360 meter per seconde of te wel 1300km/h
wauzer zei:
plus er bestaat nog de kans dat het projectiel tijdens de weg omhoog verbrandt zou zijn.
Whaaa..?
Wat heb jij gebruikt gast? Het is geen vallende ster...
Als je niet weet waar je het over hebt, probeer dan ook niet te doen alsof omdat alles wat je net heb gezegd:
a. niet waar is
b. niet mogelijk is.
Oftewel, gewoon onzin is.
Beurt zei:
Hmm ik heb dit jaar bij Fysica geleerd dat iets met dezelfde snelheid omlaagt vliegt als het omhoog gaat. Ik vond het ook een rare stelling maar ja.
Of ik heb niet goed opgelet, maar volgens mij zei 'm dat echt wel .. "
Als je had opgelet, dan had je geweten dat dit alleen geld in een vacuum omdat er dan geen luchtweerstand is, wat betekend dat zwaartekracht dan de enige kracht is die op het voorwerp werkt, wat dus betekend dat een kogel, een potlood, een vrachtwagen, een vliegtuig en een veer allemaal even snel vallen.
Beurt zei:
Verder: Misschien wordt het wel stilgezwegen en is de vallende kogel maar een smoes. Wat dacht je DAAR van?
Goodjob Sherlock!
Ik geloof er niks van dat een kogel die met de snelheid van de zwaartekracht naar beneden komt dodelijk kan zijn?
Een afgeschoten kogel gaat 533 m/s of 1918,8 km/u. Een voorwerp dat valt gaat eerder aan 80-120 km/u (afhankelijk van de hoogte).
Muzzle velocity Approx. 360 m/s (1,181 ft/s) (P5), oftewel 1296 of 1300 km/u
Een kogel die van die hoogte valt komt wel terug met een snelheid van honderden kilometers per uur.
Maar eigenlijk doet de hoogte er niet veel toe.
2 km of 20km, na 10 seconden ofzo heeft hij toch al zijn maximale snelheid bereikt... Het enige verschil is dat op 5km de lucht ijler is wat minder weerstand betekend, maar die bouwd toch weer op naarmate hij lager komt.
mensen die denken dat zo'n vallende kogel niet dodelijk is.. elk jaar vallen er doden.
Klopt, maar dat gebeurd meestal in het midden oosten en daar schieten ze met kalashnikovs.
Je moet ook niet vergeten dat politie met ander soort munitie schiet dan mensen in ghetto's en soldaten.
Politie gebruikt stop kogels, kogels die minder dodelijk zijn dan normale kogels. Ze hebben een plattere voorkant zodat ze een hardere beuk geven bij impact en minder diep het lichaam indringen, vandaar de naam stopkogels.
Tevens zijn dit kaliber kogels stukken kleiner en dus ook lichter dan kogels uit een kalashnikov.
Omdat deze kogels een platte kop hebben en lichter zijn, zijn ze dus ook minder aerodynamisch en hebben ze een minder grote kinetische energie waardoor het nog maar de vraag is of deze kogels ook daadwerkelijk dodelijk zijn bij zo'n inslag.
Blijkbaar gebruikt politie dit soort kogels
Niet bepaald groot en al helemaal niet aerodynamisch..
Dit is een kogel uit een kalashnikov