MuscleMeat

Rode plekken/puisten -> welke reinigingsgel, balsem en/of creme?

Naar huisarts>dermatoloog>roaccutane. heb je nooit meer last van ook maar 1 puistje

heb ik laatste tijd ook meer last van, zou er een verband kunnen zijn met veel eiwitten en het verslechteren van je huid in de vorm van puistjes/acné?

heb ik laatste tijd ook meer last van, zou er een verband kunnen zijn met veel eiwitten en het verslechteren van je huid in de vorm van puistjes/acné?

Ja daar kan een verband tussen bestaan, als dit bij jou het geval is kan het volgende misschien helpen:

11. Wat kan ik doen tegen puistjes?

Er zijn vele mensen die bij het innemen van eiwitten al snel een intolerantie ervoor ontwikkelen. Het lichaam kan de eiwitten niet goed aan en er ontstaat bloedvervuiling. Om dit te bestrijden zijn er een aantal mogelijkheden bv.

* Verminder de eiwit inname (indien mogelijk).
* Neem zink tabletten / capsules.
* Neem vit. B tabletten / capsules.
* Neem 1-2 eetlepels lijnzaadolie/dag (goede invloed huid).
* Drink meer water.
* Eet minder suiker, vet.

Ik heb het gevoel dat sinds ik meer eiwitten ben gaan eten, ik meer last heb van puistjes, maar als het door intolerantie komt, gaat dat dan vanzelf weer over? en heeft het dan nog wel zin om veel eiwitten te eten?
(en helpen zinktabs dan wel)

oh oke, dan ga ik dat zeker eens probere. Ik drink sowieso wel veel water en in mijn voedingsschema zit nou ook niet echt veel en suiker. Misschien inderdaad een idee om vitamine B pillen of Zink tabletten te gaan gebruiken.
Bedankt trouwens Gmt.

Ik heb het gevoel dat sinds ik meer eiwitten ben gaan eten, ik meer last heb van puistjes, maar als het door intolerantie komt, gaat dat dan vanzelf weer over? en heeft het dan nog wel zin om veel eiwitten te eten?
(en helpen zinktabs dan wel)

Zink zuivert het bloed en kan dus helpen, als de puisten door eiwit inname komen dan zou dit kunnen helpen. Zodra je de eiwit inname verlaagt zullen de puisten mogelijk vanzelf weer verdwijnen, doe je dit niet dan acht ik die kans kleiner.

3 maal daags sperma op de plekjes smeren.

Zink zuivert het bloed en kan dus helpen, als de puisten door eiwit inname komen dan zou dit kunnen helpen. Zodra je de eiwit inname verlaagt zullen de puisten mogelijk vanzelf weer verdwijnen, doe je dit niet dan acht ik die kans kleiner.
Ik ga het proberen, maar wat voor zink moet ik dan nemen?
Zijn die gewoon bij de drogist/ah te koop?

Ik heb Zink van het kruidvat gekocht, 1 tab is 7.5 mg(50% ADH) zink. Er staat op dat je tabs per dag moet nemen maar dat je ADH de niet moet overschrijden.
Ik neem 's ochtends ook al 1 xxl multivit met 40% ADH zink.
Hoeveel tabs moet ik nu nemen en wanneer op de dag is het beste?
En is het gevaarlijk als ik de ADH zink overschrijd???

Ik heb Zink van het kruidvat gekocht, 1 tab is 7.5 mg(50% ADH) zink. Er staat op dat je tabs per dag moet nemen maar dat je ADH de niet moet overschrijden.
Ik neem 's ochtends ook al 1 xxl multivit met 40% ADH zink.
Hoeveel tabs moet ik nu nemen en wanneer op de dag is het beste?
En is het gevaarlijk als ik de ADH zink overschrijd???

Bij de inname van tussen de 30 - 50 mg zink per dag (ook op niet-trainingsdagen) kan het ontstaan van puistjes worden voorkomen.
Als ik jou was zou ik dus zo'n 5 tabletten nemen, gewoon 's ochtends bij het ontbijt.

Bijwerkingen:
Doseringen van 300 mg of meer per dag tasten de weerstand aan. Incidenteel komt maagpijn, misselijkheid en smaakproblemen voor.

• Topic Starter Topic Starter
Gebruik eens van dr Hogh heet het dacht ik "te koop bij etos etc" een kleimasker wat nog poeder is maar je moet dit vervolgens zelf aanmaken met water. Eerst je huid (voorzichtig) scrubben en daarna het masker er over heen want dat masker absorbeerd talg en talg zorgt er voor dat je puistjes krijgt..plus daarna is je huid zo zacht als een perzikje;)

thx!!

Btw, snap het nog altijd niet. Je hebt cremes om je huid te hydrateren, en je hebt balsems voor na het scheren. Als je alleen een balsem gebruikt is je voorhoofd enz.. niet gehydrateerd. En als je alleen een creme gebruikt kalmeert het je huid minder na het scheren. Dan is het beter van eerst een balsem aan te doen na het scheren, een kwartier te wachten ofzo, en dan een creme?

Terug
Naar boven