AndroidHealthClinic

Rode tint van huid verminderen

bob k

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Forum hunk
Waardering
636
Lengte
1m81
Massa
102kg
Vetpercentage
10%
Ik heb eigenlijk mijn hele leven al een vrij rood getinte huid, vooral mijn borst/hals is rood. Als ik op foto's sta met anderen valt dit echt op, en vanuit BB oogpunt is dit ook niet echt mooi natuurlijk. Als ik bruiner wordt dan blijft die rode gloed nog steeds aanwezig. Heeft iemand een idee of ik hier iets aan kan doen? De doorbloeding van de huid verminderen oid?

Alvast bedankt voor het meedenken ;)

Ik heb eigenlijk mijn hele leven al een vrij rood getinte huid, vooral mijn borst/hals is rood. Als ik op foto's sta met anderen valt dit echt op, en vanuit BB oogpunt is dit ook niet echt mooi natuurlijk. Als ik bruiner wordt dan blijft die rode gloed nog steeds aanwezig. Heeft iemand een idee of ik hier iets aan kan doen? De doorbloeding van de huid verminderen oid?

Ik denk niet dat je daar veel aan zal kunnen doen. Je kan wat bruiner worden, dat zou toch iets moeten camoufleren, maar veel andere oplossingen zie ik niet. Heb je al eens gegoogled?

Geen idee, maar ik vind een rode gloed door een bruine huid altijd wel lekker gezond staan :)
Ik neem aan dat het gewoon komt omdat je een goede doorbloeding hebt? Of bedoel je dat je van die vlekken krijgt? Vooral bij een beetje spanning?

anders vraag je het toch bij de apotheek? of bij je dokter?
kan het niet zijn dat je ergens een allergie voor hebt?

nou... waarschijnlijk is dit een mega vrouwen-antwoord.. maar ik weet dat er cremes zijn voor op je gezicht waar een groene tint inzit. aangezien groen de contrasterende kleur is van rood, zou dit de rode teint moeten verlichten.
maar dit is slechts optisch en verandert dus niet je huidskleur.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk niet dat je daar veel aan zal kunnen doen. Je kan wat bruiner worden, dat zou toch iets moeten camoufleren, maar veel andere oplossingen zie ik niet. Heb je al eens gegoogled?

Dat probeer ik sowieso inderdaad, anders lijk ik bijna een ginger met zo'n wit-rode huid :P (en ja, ik heb ook nog eens veel rossig-harigen in de familie). Ja ik heb al gegoogled, maar weinig succes op een paar 'wondermiddeltjes' van 100+ euro na.

Geen idee, maar ik vind een rode gloed door een bruine huid altijd wel lekker gezond staan :)
Ik neem aan dat het gewoon komt omdat je een goede doorbloeding hebt? Of bedoel je dat je van die vlekken krijgt? Vooral bij een beetje spanning?

Haha nouja gelukkig, maar je ziet het vaak bij mensen met een hoge bloeddruk, en dat is nou net weer ongezond. Maar misschien praat ik het mezelf ook teveel aan.
Yep, gewoon een goede doorbloeding, geen vlekken. Als ik me inspan loop ik ook snel rood aan, niet van gebrek aan conditie want ik merk verder niks en vind mezelf toch aardig sportief;)
Als ik bijvoorbeeld door mijn nek wrijf wordt het ook meteen rood, of als ik even ergens krab lijkt het meteen alsof ik mishandeld ben

anders vraag je het toch bij de apotheek? of bij je dokter?
kan het niet zijn dat je ergens een allergie voor hebt?
Ik kan inderdaad eens mijn huisarts vragen, maar ik denk dat die dat niet zo serieus neemt. Wellicht ff een dermatoloog bellen. Nee het is gewoon altijd, niet als reactie ergens op, en ik heb voor zover ik weet verder geen allergieën

nou... waarschijnlijk is dit een mega vrouwen-antwoord.. maar ik weet dat er cremes zijn voor op je gezicht waar een groene tint inzit. aangezien groen de contrasterende kleur is van rood, zou dit de rode teint moeten verlichten.
maar dit is slechts optisch en verandert dus niet je huidskleur.

Ik verwachtte ook wel vrouwenantwoorden hoor, het is ook een beetje een ijdele vraag :D Ja zoiets zat ik aan te denken, maar werkt dat echt?

Bedankt allemaal voor de antwoorden!

Ik verwachtte ook wel vrouwenantwoorden hoor, het is ook een beetje een ijdele vraag :D Ja zoiets zat ik aan te denken, maar werkt dat echt?

geen idee of het echt werkt, heb er zelf geen ervaring mee. ik weet dat ze van eucerin en clinique verschillende cremes verkopen. (oa bij de drogist). je zou eens moeten googlen op reviews, dan weet je het :)

geen idee of het echt werkt, heb er zelf geen ervaring mee. ik weet dat ze van eucerin en clinique verschillende cremes verkopen. (oa bij de drogist). je zou eens moeten googlen op reviews, dan weet je het :)

Cremes met een groene tint, dafuq =p. Just my two cents, maar dit is toch bullshit? Rood zit in/onder de huid, en die groene troep smeer je er op. Die kleuren gaan dus niet mengen, dus je zou een groene kop krijgen dan denk ik?

Hoewel bob prima voor de hulk door kan :D

Ik vond het wel meevallen bro, maar blijkbaar vind je het zelf echt vervelend, wat ik wel kan begrijpen.
Melanotan niet iets voor je?

Creme smeren is wel een beetje :gay: tbh :p

Een vriend van mij had hetzelfde probleem. Hij zag bijna 24 op 24 knalrood. Hij had er ook zeer veel last van omdat het leek alsof hij continu aan het blozen was. Hij is hier uiteindelijk mee naar een dermatoloog gegaan en heeft zijn roodheid toch 70% kunnen verminderen.

Al moet hij er wel veel voor laten. Warmteschommelingen zo veel mogelijk vermijden, geen sauna, geen zware inspanningen, niet te lang in de zon lopen, geen alcohol, altijd insmeren met hoogste factor zonnecreme en nog een speciale creme om de roodheid te verminderen.

Volgens mij kan je best eens langs de dermatoloog.

Een vriend van mij had hetzelfde probleem. Hij zag bijna 24 op 24 knalrood. Hij had er ook zeer veel last van omdat het leek alsof hij continu aan het blozen was. Hij is hier uiteindelijk mee naar een dermatoloog gegaan en heeft zijn roodheid toch 70% kunnen verminderen.

Al moet hij er wel veel voor laten. Warmteschommelingen zo veel mogelijk vermijden, geen sauna, geen zware inspanningen, niet te lang in de zon lopen, geen alcohol, altijd insmeren met hoogste factor zonnecreme en nog een speciale creme om de roodheid te verminderen.

Daar heb je sowieso geen dermatoloog voor nodig, kwestie van logisch nadenken. Maar voor iemand die aan BB doet, slaat die oplossing echt nergens op...

Daar heb je sowieso geen dermatoloog voor nodig, kwestie van logisch nadenken. Maar voor iemand die aan BB doet, slaat die oplossing echt nergens op...

Hij doet ook aan BB. Zware inspanning vermijden is onmogelijk, maar door op de rest te letten heeft hij toch goed resultaat behaald.

EDIT: en die speciale creme zal ook wel redelijk helpen.

Cremes met een groene tint, dafuq =p. Just my two cents, maar dit is toch bullshit? Rood zit in/onder de huid, en die groene troep smeer je er op. Die kleuren gaan dus niet mengen, dus je zou een groene kop krijgen dan denk ik?

Haha nee, is geen bullshit, hou maar eens een rood en groen stuk glas achter elkaar, resultaat is bruin.

Fijn, dank je :D
Ik vond het wel meevallen bro, maar blijkbaar vind je het zelf echt vervelend, wat ik wel kan begrijpen.
Melanotan niet iets voor je?

Creme smeren is wel een beetje :gay: tbh :p

Melanotan heb ik over nagedacht, maar ik zie moedervlekken en sproeten niet zo zitten.

Wow, zo erg is het bij niet hoor ;) Het is niet dat ik vuurrood ben.

True.
Hij doet ook aan BB. Zware inspanning vermijden is onmogelijk, maar door op de rest te letten heeft hij toch goed resultaat behaald.

EDIT: en die speciale creme zal ook wel redelijk helpen.

Tja, het probleem met creme bij mij is dat ik dat niet op mn gezicht en hals kan verdragen, enige vettigheid op mn gewicht/hals en ik krijg direct puistjes.

Het mooiste zou zijn als er een manier was om de haarvaatjes wat te laten vernauwen.

Klopt, maar door rood en groen glas schijnt licht van achter, als ze beide mat zijn werkt t niet.

Klopt, maar door rood en groen glas schijnt licht van achter, als ze beide mat zijn werkt t niet.

Haha ik denk het wel bro. Mijn huid reflecteerd meer rood licht en de creme vormt een groen filmlaagje. Het is trouwens wel een bekend iets van die groene creme hoor ;)

Volgens mij kan je best eens langs de Wdermatoloog.

Wat voor een behandeling heeft hij gehad? Ben ik benieuwd naar

haha nee werkt wel.
Je hebt foundations of zogenaamde ' bb cremes' met groene ondertoon waardoor het rood in je huid niet/minder opvalt.

---------- Post toegevoegd 7 July 2013 om 22:02 ----------

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl...de-huid-clinique-redness-solutions-helpt.html
Misschien kan zoiets helpen?

Ik zou in iedergeval niet je borst gaan insmeren met foundation met groene ondertoon :p.
Anders even langs een dermatoloog gaan.

Die crèmes werken. Misschien een beetje onsmakelijk, maar ik verberg puistjes ook altijd onder groene concealer (kan je niet aanraden dat over je hele lijf te smeren, ga dan alsjeblieft voor een CC cream).

Hallo,

Ik ben onder behandeling geweest voor mijn sproeten. Daar behandelen ze ook rode huid, staat in de info folder die ik kreeg en op visitekaartje van die kliniek. In de wachtruimte heb ik een jongen gesproken die had last van rode borst en armen en liet dat daar behandelen, hij was erg tevreden. Ik heb het bij een studio in Utrecht laten doen EsthetiquE.

Groetjes

Ik heb zelf ook last gehad van snel rode huid vanwege roaccutane kuur in verleden waardoor me huid dun is geworden..

Maar nu bijna geen last meer van ook niet in de zon ofzo.

Bij mij heeft veel geholpen door rekening te houden met histamine in je voeding:). Denk hierbij aan:
- Varkensvlees
- Caffeine
- Citrusvruchten
- Spinazie etc..

In sommige voeding zit namelijk heel veel histamine in wat je bloedvaten verwijd, google maar is misschien werkt het;)

Terug
Naar boven