XXL Nutrition

Stelling Roken is voor losers

Peiling Peiling Roken voor losers?

• JA

Stemmen: 179 65,6%
  • NEE

Stemmen: 94 34,4%

• Totaal stemmers
    273
Anti-rokers zijn vaak anti-zoveel. Laatst zelfs nog een onderzoek tegen gekomen dat de gemiddelde roker meer partners heeft gehad dan zijn healthbroertje (had oa te maken met natuurlijke flair, manliness, social skills en al die andere ongein die een rol spelen in het versierspel).

ach ja, kopieërgedrag is al zo oud als mensheid zelf, enige reden waarom mensen hedendaags nog roken.

Zelf ben ik er te nuchter voor. Geld betalen om wat rook in te ademen om vervolgens weer uit te blazen.
Wat krijg je er voor terug? Een stinkbek, een rokershoestje, een dwangmatig gevoel om er weer eentje op te steken wanneer het weer lang genoeg heeft geduurd en een zwart geblaakt paar longen.

Mensen die zeggen dat ze het lekker vinden praten gewoon onzin. Iets wat lekker is, is compleet wat anders dan een gevoel van opluchting wanneer je eindelijk weer je sigaretje op steekt.

Heb op zich niks tegen rokers, ben er even goede vrienden mee. Maar ik vind het nergens op slaan.

amen.

Absoluut voor losers. Het is niets meer en niets minder dan een verslaving.

Ik heb 2 jaar gerookt en het voegt echt niets toe. Alle 'voordelen' berusten op illusies. Te sneu eigenlijk als je afhankelijk van die troep bent.

Vrij hypocriet terwijl je zelf kuurt.

De roker wil een gevoel van voldoening krijgen door de nicotine terwijl jij naar hetzelfde toewerkt met aas.

Zoals ik zei in mijn post, je kunnen beperken is de key.

De roker wil een gevoel van voldoening krijgen door de nicotine terwijl jij naar hetzelfde toewerkt met aas.

Zoals ik zei in mijn post, je kunnen beperken is de key.
WTF man :roflol:

Gast nicotine is een verslavende stof. Heeft niks maar dan ook niks met aas te maken haha. Ik ben niet afhankelijk van aas. Ik voel me even fijn zonder :)

En bij roken werkt het andersom. Rokers voelen zich k*t tot ze roken. Het is niet dat ze zich relaxed voelen en roken nog een extraatje daarbovenop geeft.

• Topic Starter Topic Starter

Gast, de helft van de rokers vind het niet lekker, ze doen het omdat ze verslaafd zijn. Ze zeggen ook allemaal, het is hartstikke slecht voor me, ondertussen ook nog kuchen, dan zeg ik ''stop dan met roken''.. Als tegenreactie altijd: ''Ja ik ga binnenkort stoppen''

Toch moeilijke he mensen die anders zijn dan jezelf niet beledigen.

Ik vraag me altijd af waarom mensen ermee beginnen met roken. Een joint kan ik nog begrijpen.

WTF man :roflol:

Gast nicotine is een verslavende stof. Heeft niks maar dan ook niks met aas te maken haha. Ik ben niet afhankelijk van aas. Ik voel me even fijn zonder :)

En bij roken werkt het andersom. Rokers voelen zich k*t tot ze roken. Het is niet dat ze zich relaxed voelen en roken nog een extraatje daarbovenop geeft.

Bull, ik rook nu niet en voel me niet k*t daardoor. Bier is lekker maar dat drink ik toch ook niet de hele dag om me lekker loom te voelen. Dat je een gevoel kunt waarderen betekend toch niet meteen dat je het de hele dag wil hebben.

AAS is niet verslavend nee, maar het gevolg ervan wel.

Je bereikt in principe niks met roken, je weet van te voren dat er geen voordelen aan zitten als je ermee begint.
Maar om te zeggen dat het voor losers is, ken genoeg mensen die roken die geen losers zijn.

Heb zelf nooit 1 sigaret opgestoken, zie ook echt geen reden om die shit in me muil te douwen.

Bull, ik rook nu niet en voel me niet k*t daardoor. Bier is lekker maar dat drink ik toch ook niet de hele dag om me lekker loom te voelen. Dat je een gevoel kunt waarderen betekend toch niet meteen dat je het de hele dag wil hebben.

AAS is niet verslavend nee, maar het gevolg ervan wel.
Ben je echt een vaste roker?

Beeld je is in dat je na het eten of sochtends of weet ik veel wanneer jij het liefst rookt je sigaretten kwijt bent en alle winkels zijn dicht je kunt ze nergens meer halen. Wedden dat jij je k*t gaat voelen.

Roken zorgt ervoor dat je je ongeveer een uurtje relaxed voelt (de ontwenningsverschijnselen zijn tijdelijk opgeheven) en daarna daalt de concentratie nicotine in je bloed en moet je heel snel weer een sigaret hebben of je kunt je gewoon niet fijn voelen. Je dopaminereceptoren werken namelijk alleen nog maar als er nicotine in je bloed zit.

Als je van die verslaving af bent en je gewoon fijn kunt voelen zonder sigaret, geloof me maar, dan heb je een veeel fijner leven. Grootste angst die rokers hebben is dat ze wat gaan missen, maar het tegenovergestelde is waar.

Ben je echt een vaste roker?

Beeld je is in dat je na het eten of sochtends of weet ik veel wanneer jij het liefst rookt je sigaretten kwijt bent en alle winkels zijn dicht je kunt ze nergens meer halen. Wedden dat jij je k*t gaat voelen.

Roken zorgt ervoor dat je je ongeveer een uurtje relaxed voelt (de ontwenningsverschijnselen zijn tijdelijk opgeheven) en daarna daalt de concentratie nicotine in je bloed en moet je heel snel weer een sigaret hebben of je kunt je gewoon niet fijn voelen. Je dopaminereceptoren werken namelijk alleen nog maar als er nicotine in je bloed zit.

Als je van die verslaving af bent en je gewoon fijn kunt voelen zonder sigaret, geloof me maar, dan heb je een veeel fijner leven. Grootste angst die rokers hebben is dat ze wat gaan missen, maar het tegenovergestelde is waar.
Zeker mee eens, maar krijg het idee dat sjekoog gewoon een gelegenheidsroker is..?
Of heb ik het mis?
Het is iig mooi als je er gewoon van af kan blijven, roken kan best gezellig zijn.

Heel af en toe vind ik wat nicotine wel lekker, vaak is een half peukie al genoeg om er acuut in een wat socialere stemming van te komen, wat minder bewust van me omgeving en vaak ook een plotse stijging van zin coïtus. Desoriëntatie, licht hoofdigheid chill en een warm gevoel.

Moet wel zeggen dat het buitengewoon snel terugloopt en na 20 minuten is het alweer verdwenen, nogmaals wat roken geeft dan (bijna) geen effect meer, en da's jammer want de effecten kan ik wel diggen op een feestje. Pas na 2 weken merk ik dat het weer kan. En zelfs van kleine hoeveelheden proef ik de da erna nog die gare smaak.

Vind het hetzelfde als opiaten, je kunt het eigenlijk maar 1 x gebruiken en echt goed voelen en voordat de acute tolerantie weer volledig is afgebouwd ben je 2 weken verder.

Zeker mee eens, maar krijg het idee dat sjekoog gewoon een gelegenheidsroker is..?
Of heb ik het mis?
Het is iig mooi als je er gewoon van af kan blijven, roken kan best gezellig zijn.
Voor gelegenheidsrokers zit het inderdaad wel wat anders in elkaar uiteraard. Maar bijna alle gelegenheidsrokers worden op den duur vaste rokers. En veel gelegenheidsrokers die bijvoorbeeld alleen tijdens het uitgaan roken, kunnen daar ook heel moeilijk mee stoppen.

I smoke marlboro, you smoke c**k.

Puur geestelijk. Je denkt dan 'zonder roken is uitgaan minder leuk'. Het tegendeel is waar. Geen stinkbek meer, kost je geen geld meer, je hoeft niet meer naar buiten etc etc...
Gewoon één weekend helemaal niet roken en in plaats van te treuren dat het niet kan moet je alleen maar blij zijn om de positieve kanten. De week erop voelt het al niet raar meer, en nog een week later en je snapt niet eens meer dat je het wilde.

Terug
Naar boven