MuscleMeat

Stelling Roken is voor losers

Peiling Peiling Roken voor losers?

• JA

Stemmen: 179 65,6%
  • NEE

Stemmen: 94 34,4%

• Totaal stemmers
    273
Rokers hebben geen karakter om te stoppen en zijn bijgevolg zwakke persoonlijkheden. Het zijn meelopers die met hun ogen open in het 'imago' van de sigaret trappen. Een beetje man zegt nee tegen sigaretten.

Wie rookt er deze dagen nog? In mijn vriendenkring zijn dat de uitgaanders die ieder weekend bezopen zijn en geen sport doen. Ze paffen zich te pletter en voelen zich stoer. Zeer zielig imo. Je haalt tien keer meer genot uit op een mooie zomeravond 10km te gaan lopen bij ondergaande zon dan je bezig te houden met die troep.

Maar ik kom er goed mee overeen hoor, dat rookverbod moeten ze ook niet te ver doortrekken, die mensen liggen al genoeg overhoop met hunzelf en hun lichaam.

hier kan ik me volledig in vinden,bij mij in de stad kan je over mee dan de helft van de rokende jongens het volgende zeggen:
slecht op school,geen sport,veel vechten,onzeker,dronken en drugs en wonderbaarlijk alle chicks.
en 1op1 in gevechten own ik ze meestal,wel jammer dat ze daarna je huis achterhalen en ze je met z'n allen pakken.
das het stoerst van allemaal.

hier kan ik me volledig in vinden,bij mij in de stad kan je over mee dan de helft van de rokende jongens het volgende zeggen:
slecht op school,geen sport,veel vechten,onzeker,dronken en drugs en wonderbaarlijk alle chicks.
en 1op1 in gevechten own ik ze meestal,wel jammer dat ze daarna je huis achterhalen en ze je met z'n allen pakken.
das het stoerst van allemaal.
klinkt heel erg als een stad waar ik ook woon:eek:

Klopt want:

1) zoiets begint altijd met meelopen en na-apen
2) niet kunnen stoppen is teken van zwakte en gebrek aan karakter

Twee typerende kenmerken voor losers.

Rokers moeten verboden worden IMO...of hun gaan maar meer zorgverzekering betalen, zodat ik minder kan betalen en niet hun longkanker behandeling hoef te betalen!...

geen argument...rokers kosten gemiddeld minder over een geheel leven gemeten dan niet-rokers. Simpele reden is dat ze minder oud worden gemiddeld dan niet-rokers en dus minder lang bejaarden zorg nodig hebben.

Dus waarom meer betalen als je gemiddeld als groep minder duur bent...dat is hetzelfde als zeggen dat een bejaarde maar geen zorg meer moet krijgen of meer voor de ziekenzorg moet betalen omdat de kans groter is dat er forse medische kosten moeten worden gemaakt om het leven nog een jaartje te rekken.

Of sporters omdat ze meer kans lopen op blessures...of automobilisten omdat ze meer kans lopen op een auto ongeluk...

If ANYTHING...moeten mensen die een gezonde levensstijl erop na houden maar meer gaan betalen..zij zijn nl wel duurder!

etc. etc.

Kul dus.

oja...een linkje...

[Link niet meer beschikbaar]

Ik weet niet of de kosten voor behandeling van bijv. alle longkankers lager zijn dan de kosten die een gezonder persoon aan extra levensduur kost hoor...

Vergeet niet dat mensen die langer leven ook langer betalen aan die zorg en aan de staat via allerlei belastingen.

Je mag denk ik toch wel stellen dat mensen die gezonder leven de staat meer besparen dan kosten.

Roken is stoer!!!

:D

**** roken, 't kan er nog behoorlijk gay uitzien ook. constant aan zo'n pikkie zuigen

Laatst bewerkt:
Roken is niet k*t maar een lijf zonder ingebouwde schoorsteen dat is pas k*t.

wanneer komt internetverslaving is voor losers ???
SAME SHIT N*GGA

Als sigaretten nou eens verplicht knalroze werden gemaakt ofzo, dan had je ongetwijfeld een stuk minder mannen die er mee zouden beginnen iig :p

ach ja, kopieërgedrag is al zo oud als mensheid zelf, enige reden waarom mensen hedendaags nog roken.

zelf ben ik er te nuchter voor. geld betalen om wat rook in te ademen om vervolgens weer uit te blazen.
wat krijg je er voor terug? een stinkbek, een rokershoestje, een dwangmatig gevoel om er weer eentje op te steken wanneer het weer lang genoeg heeft geduurd en een zwart geblaakt paar longen.

mensen die zeggen dat ze het lekker vinden praten gewoon onzin. iets wat lekker is, is compleet wat anders dan een gevoel van opluchting wanneer je eindelijk weer je sigaretje op steekt.

heb op zich niks tegen rokers, ben er even goede vrienden mee. maar ik vind het nergens op slaan.

Bleh, oneens. Weer zo'n over the top statement. Heb je ooit wel eens een sigaret opgestoken?
Ik vind het persoonlijk erg chill om zo af en toe 's avonds een sigaretje te roken. Word je lekker rustig van.

Fulltime roken is imo wel kansloos. Dan zijn er totaal geen voordelen meer van.

Klopt want:

1) zoiets begint altijd met meelopen en na-apen
2) niet kunnen stoppen is teken van zwakte en gebrek aan karakter

Twee typerende kenmerken voor losers.

Ben ik niet helemaal met je eens. Motivatie verschilt vaak meer dan je denkt.

1). Staat niet vast...veel mensen beginnen omdat ze het leuk vinden of een keer willen proberen of het stoer vinden staan. Vaak is meelopen of na-apen een secundaire reden.

2). Ik ken rokers die een sterkere geest hebben dan de meeste niet-rokers, maar heel bewust ervoor kiezen dat ze willen roken....ik heb rokers dingen mee zien maken waar de meeste niet-rokers voor opgenomen moeten worden. Dus ook dat is niet noodzakelijkerwijs waar. De vraag is of je WIL stoppen, het nodig vindt of uberhaupt met het idee van stoppen bezig bent.

Overigens lees ik in veel reacties dat roken niets toevoegt. Er is ontzettend veel in het leven dat zogenaamd niets toevoegt....ik vind dat geen argument in deze. Ja je hebt gelijk, maar ik denk dat als we naar iedereens leven gaan kijken we een hele hoop gedrag zien dat ogenschijnlijk niets toevoegt voor de buitenstaander....en dat is niet noodzakelijkerwijs waar.

Dat is wel duidelijk aan haar comment te zien, en ze is nog dik ook.:roflol:

Ik ben het volledig eens met de topicstarter, als ik in de tram ziet zie ik sommige mensen gewoon alvast hun shaggie draaien zodat ze hem meteen op kunnen steken zodra ze de tram uit zijn, ****ing junks.

Als je bij mij op school ff een beetje frisse lucht wilt halen in de pauze kan je ook beter binnen blijven zitten omdat je het buiten haast blauw staat van alle junks die staan te paffen.

'Thomas ga je mee ff een peukie doen?'

'Ik rook niet.'

5 min later, 'Thomas heb je vuur?'

:fuu:

Prulleke toch :(

En ja ik paf maar val er mensen niet expres mee lastig. plus daarbij, ik val tenminste af. jij ook weer blij ofzo :)

Ik rook niet, maar alleen omdat mijn "vrienden" ook niet roken en ik ben een meeloper dus doe ik het ook niet. Verder ben ik ook werkloos, dus lang zou ik het toch niet kunnen uithouden.

Ja! automobilisten zijn ook losers! vervuilen ook mijn lucht!!!1 en fabrieken!!111! en viskramen!!!11 en scooters!1!11 en mensen die hun tanden niet poetsen!!!1!11

Wat een drama.. :rolleyes: :roflol:
Het gaat helemaal niet om de vraag of roken smerig is, maar of rokers per definitie geen ruggengraat hebben.

OT: Nee, ik ken genoeg mensen die roken maar die wel erg sterk in hun schoenen staan.

Ik weet niet of de kosten voor behandeling van bijv. alle longkankers lager zijn dan de kosten die een gezonder persoon aan extra levensduur kost hoor...

Vergeet niet dat mensen die langer leven ook langer betalen aan die zorg en aan de staat via allerlei belastingen.

Je mag denk ik toch wel stellen dat mensen die gezonder leven de staat meer besparen dan kosten.

Dat is niet noodzakelijkerwijs waar. Mensen die langer leven betalen op een gegeven moment natuurlijk geen belasting meer in de vorm van inkomen en krijgen behoorlijk wat geld van de staat op de koop toe. Dus de indirecte belasting die ze betalen is rebound funds...geld dat je hebt weggegeven voor een dele weer terug verdienen.

Vergeet niet dat de gemiddelde roker flink wat meer belasting betaald dmv accijnzen ed.

In de studies over roken is de kosten voor behandeling meegenomen. Blijkt dat ze allemaal eerder dood gaan en dat alle behandling voor door roken veroorzaakte ziektes idd minder kost dat de behandeling van de kosten voor ouderdomsgerelateerde kosten.

Als je leeftijdsgroepen een op een gaat vergelijken dan zie je inderdaad dat binnen leeftijds groepen rokers altijd gemiddeld meer kosten...tot 65 jaar...dan neemt het zo exponentieel af dat de gehele groep niet-rokers gemiddeld zoveel meer kost dat het de gemiddelde kosten over rokers lager uitvallen.

Uit 2006:

Rokers zijn goedkoper voor de samenleving. De zorgkosten voor deze bevolkingsgroep zijn jaarlijks duurder, maar rokers leven gemiddeld ongeveer tien jaar korter dan mensen met een gezonde levensstijl. Hierdoor zijn de kosten uiteindelijk lager. Dat stellen onderzoekers van de Erasmus Universiteit en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu. Voorheen werd aangenomen dat een gezonde levensT automatisch een vermindering van de zorgkosten zou inhouden.Het volledig rookvrij maken van Nederland leidt volgens de onderzoekers mogelijk op korte termijn tot besparingen in de gezondheidszorg, op langere termijn zijn er juist extra kosten. Dit geldt ook voor andere ongezonde levensstijlen zoals mensen met obesitas. Het verlengen van het leven leidt tot extra kosten. Het is volgens de onderzoekers noodzakelijk om per type ongezond gedrag een gedetailleerde analyse uit te voeren.Het doel van de gezondheidszorg is volgens de onderzoekers niet om geld te besparen. Maatregelen die leiden tot betere gezondheid, mogen wat kosten. Alleen moet dit wel in verhouding staan tot wat maatschappelijk acceptabel is.

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/2379/Rokers_goedkoper_voor_de_samenleving.html

Ben ik niet helemaal met je eens. Motivatie verschilt vaak meer dan je denkt.

1). Staat niet vast...veel mensen beginnen omdat ze het leuk vinden of een keer willen proberen of het stoer vinden staan. Vaak is meelopen of na-apen een secundaire reden.

2). Ik ken rokers die een sterkere geest hebben dan de meeste niet-rokers, maar heel bewust ervoor kiezen dat ze willen roken....ik heb rokers dingen mee zien maken waar de meeste niet-rokers voor opgenomen moeten worden. Dus ook dat is niet noodzakelijkerwijs waar. De vraag is of je WIL stoppen, het nodig vindt of uberhaupt met het idee van stoppen bezig bent.

Overigens lees ik in veel reacties dat roken niets toevoegt. Er is ontzettend veel in het leven dat zogenaamd niets toevoegt....ik vind dat geen argument in deze. Ja je hebt gelijk, maar ik denk dat als we naar iedereens leven gaan kijken we een hele hoop gedrag zien dat ogenschijnlijk niets toevoegt voor de buitenstaander....en dat is niet noodzakelijkerwijs waar.

1) Ik wed dat de meeste rokers er mee begonnen zijn omdat hun vrienden het deden. Om bij de groep te horen en stoer te zijn. We hebben beiden geen wetenschappelijk bewijs, maar ik ben vrij zeker op dat vlak. Het klinkt ook gewoon logisch.

2) Tuurlijk, uitzonderingen bevestigen de regel. Uiteindelijk zijn het gewoon makkelijk te beïnvloeden personen, en niet in staat zijn om te stoppen wijst toch echt op een onvoldoende sterk karakter. En als men niet wil stoppen dan is men gewoon dom, want er zijn genoeg redenen voor je eigen goed én je omgeving om te stoppen.

Serieus man, hoe kom je erbij om roken überhaupt te verdedigen? Waarschijnlijk zelf roker? Dit ga je toch niet verdedigen, wat een verschrikkelijk onethisch standpunt.

---------- Toegevoegd om 22:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

Dat is niet noodzakelijkerwijs waar. Mensen die langer leven betalen op een gegeven moment natuurlijk geen belasting meer in de vorm van inkomen en krijgen behoorlijk wat geld van de staat op de koop toe. Dus de indirecte belasting die ze betalen is rebound funds...geld dat je hebt weggegeven voor een dele weer terug verdienen.

Vergeet niet dat de gemiddelde roker flink wat meer belasting betaald dmv accijnzen ed.

In de studies over roken is de kosten voor behandeling meegenomen. Blijkt dat ze allemaal eerder dood gaan en dat alle behandling voor door roken veroorzaakte ziektes idd minder kost dat de behandeling van de kosten voor ouderdomsgerelateerde kosten.

Als je leeftijdsgroepen een op een gaat vergelijken dan zie je inderdaad dat binnen leeftijds groepen rokers altijd gemiddeld meer kosten...tot 65 jaar...dan neemt het zo exponentieel af dat de gehele groep niet-rokers gemiddeld zoveel meer kost dat het de gemiddelde kosten over rokers lager uitvallen.

Uit 2006:

Als je gezond leeft draag je toch alleen bij aan de ziekteverzekering, wat is dat nu.

Je moet toch geen raketgeleerde zijn om te begrijpen dat gezonde mensen de gezondheidszorg betaalbaar houden? Ik heb het niet specifiek over roken of obesitas, maar gewoon algemeen minder gebruik maken van die ziekteverzekering.

Eigenlijk schandalig dat onderzoekers dergelijke domme studies naar voren brengen, ga mensen nog wat aanmoedigen om ongezond te leven ja, zucht....

En trouwens stel dat het argument klopt dat rokers sneller sterven en zo alles bij elkaar de samenleving minder kosten (wat ik dus betwijfel) wat is dat dan voor non-argument eigenlijk... Ga je ook het verkeer onveilig maken omdat mensen dan sneller dood gaan en geen pensioen kosten aan de staat??? Ik mag toch hopen dat we elkaar een zo lang mogelijk leven toewensen???

Nee eet en rook jezelf maar kapot dan kost je minder, straks gaan ze gezonde mensen nog demoniseren omdat ze gezond zijn, het moet niet gekker worden :thumbdown:

Niet geheel mee eens, het is met roken net als met andere genotsmiddelen, je moet jezelf kunnen beperken. Ik rook sowieso nooit 's ochtends en overdag en slechts enkele dagen per week 's avonds..

Iemand die elke 30 minuten aan een peuk moeten hangen om te kunnen functioneren zijn gewoon zielig. Hoewel ze dit helemaal zelf moeten weten áls ze er maar niemand mee hinderen, want iedereen heeft recht op 100% schone lucht overal.

+1
ik rook ook wel eens een sjekske.
maar dat zijn er hoogstens 2 op een dag.
na het sporten vind ik het meestal wel lekker

Terug
Naar boven