MuscleMeat

Stelling Roken is voor losers

Peiling Peiling Roken voor losers?

• JA

Stemmen: 179 65,6%
  • NEE

Stemmen: 94 34,4%

• Totaal stemmers
    273
Je kan iets als een verslaving aan roken toch niet vergelijken met het verkrijgen van spiermassa. Het behalen van spiermassa kost enorm veel wilskracht en discipline voor de meeste personen, iets waar je zoveel tijd en dedicatie in stopt. Als dat in één klap weg is, dan is dat logisch dat dat wat met je doet.

Mensen verslaafd aan roken hebben gewoon geen discipline, qua genotsmiddel stelt het ook geen ruk voor. Het grootste gedeelte van de rokers is gewoon verslaafd en die KUNNEN niet stoppen, ze zijn geestelijk gewoon afhankelijk.

In mijn openingspost doelde ik ook op deze mensen, die meteen nadat het lesuur o.i.d. MOETEN roken. Maar daarbij komt natuurlijk dat ook deze mensen gewoon zelf mogen weten wat ze met hun lichaam doen.

Roken werkt op dezelfde neurotransmitters als gaan trainen, namelijk dopmamine. Als jij je dopamine door dmv training of roken niet krijgt, dan zal je je beroerd voelen. Beiden kunnen dus voor afhankelijkheid zorgen.

Alleen zal je voor trainen meer inzet geven dan een sigaret roken.
Hoewel je ook niet echt tegen je zin traint + dat alles een automatisme vormt. 4x in de week trainen lijkt veel voor een niet-sporter, maar eensmaal je eraan begint wen je eraan en is het de normaalste zaak van de wereld.

Bodybuilding is een levensstijl en roken een gewoonte.

Een levensT is gewoon een ander woord voor verslaving. Verslaving heeft een negatieve connotatie, daarom hebben sommige bodybuilders het omgetoverd naar 'dedication' of 'lifestyle'.

Rokers voelen zich k*t zonder roken? Wat een onzin. Je hebt mensen die een pakje per dag roken misschien dat jou uitspraken op hen van toepassing zijn. Je hebt ook rokers die een sigaret roken bij de koffie, bier en na het eten. Wel degelijk omdat zij dat lekker vinden.

Hoe voel jij je met weinig of minder spieren? Hoe zou jij je voelen als nu al je spieren welke je mede door a.a.s. hebt verkregen moest teruggeven, hoe zou je je dan voelen?

Alles waar TE voor staat is niet goed.

Geldt voor alle stoffen die men toedient voor een bepaalde behoefte.
Zogauw rokers hun sigaret uitmaken, krijgen ze langzaamaan last van ontwenningsverschijnselen die op den duur zo erg worden dat ze een sigaret MOETEN roken. Als ze dat niet doen voelen ze zich k*t. Als ze er weer een aansteken heft dat de ontwenningsverschijnselen op en als je je net de hele tijd k*t hebt gevoeld denk je dat de sigaret lekker is. In feite is het ongeveer hetzelfde als een hele tijd te krappe schoenen aantrekken omdat het zo fijn voelt als je ze uit mag trekken.

En een sigaret bij het bier de koffie of wat dan ook... Dat hebben ze zichzelf leren wijsmaken dat het lekker is. Rokers gaan de eerste weken dat ze roken door een hel van misselijkheid en duizeligheid totdat hun lichaam eindelijk verslaafd is en het gif heeft leren accepteren. Zo'n biertje of koffie lijkt extra lekker omdat je tegelijkertijd ontwenningsverschijnselen opheft.

Dat is gewoon een gevalletje klassieke conditionering. Pavlov stuitte op het verschijnsel dat honden beginnen te kwijlen wanneer ze voedsel wordt aangeboden. Hij onderzocht dit verschijnsel door een signaal te geven en daarna de honden te voeren. Oorspronkelijk kwijlden de honden alleen bij het voeren en niet bij het signaal. Nadat de combinatie van signaal gevolgd door voeren enkele keren was herhaald begonnen de honden al te kwijlen bij het geven van het signaal.

Ik heb het trouwens over rokers die al verslaafd zijn he...

Grappig hoe hier niet-rokers (die waarschijnlijk niet eens een sigaret in hun leven hebben gerookt) eens even vertellen hoe rokers zich voelen :P

roken is bullshit, nooit gedaan en toch altijd hip geweest. dus ja

Grappig hoe hier niet-rokers (die waarschijnlijk niet eens een sigaret in hun leven hebben gerookt) eens even vertellen hoe rokers zich voelen :P
Ik heb 2 jaar gerookt pik :rolleyes:

En voor ik ging stoppen heb ik uitgezocht wat nicotine is en hoe de verslaving werkt. En als je dat eenmaal hebt doorgrondt is het zéér makkelijk om te stoppen.

Oke, dan zal ik wel een uitzondering zijn. Met regelmaat rook ik een sigaret in bijvoorbeeld het weekend of gelegenheden. Doordeweeks rook ik niet of nauwelijks en heb totaal geen last van hetgeen jij stelt. Een gelegenheids roker ben ik. Als ik fiets, autorijdt, aan het werk ben, na het sporten et cetera heb ik nog nooit behoefte gehad aan een sigaret.

Als je als roker niet gelukkig kunt zijn zonder die sigaret is er toch meer aan de hand.

Waar hebben we het nu eigenlijk over? Trek hebben of niet gelukkig zijn zonder?

---------- Toegevoegd om 13:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:56 ----------

Ik leid de sigaret, niet andersom.
Zoals ik al zei heb ik het over verslaafde rokers. Dat ben jij blijkbaar (nog) niet. Maargoed misschien ben jij al wel deels verslaafd. Zou jij 3 weken kunnen stoppen met het rookgedrag wat je nu vertoond? En in jouw ogen is roken misschien 'lekker', maar een biefstukje kan ook heel lekker zijn en daar kun je als het moet ook met gemak 3 weken vanaf blijven.

Als je bij een verslaafde roker op zondagavond zn sigaretten verstopt en er is geen mogelijkheid dat die ergens nieuwe kan halen, wordt ie gek ;)

En je zegt 'ik leid de sigaret'. Maarja dat gaat vanzelf van kwaad tot erger. Gauw genoeg komt het moment dat je dan na het sporten ook ff een sigaretje gaat roken, en dat worden er steeds meer en vaker totdat je ook helemaal verslaafd bent

De een is ook veel vatbaarder voor verslaving dan de ander. Bij mij was het vrij snel heel ernstig, maar ik kan ook gewoon de knop omzetten. En ik heb een periode gehad dat ikdagelijks alcohol dronk, ook dwangmatig haast, maar ondertussen heb ik op een uitzondering na al weer 6 maand geen druppel gehad.

Paupers???

Ik blijf erbij dat roken nutteloos is trouwens, ook al kun je het in de hand houden :p

ben het er helemaal mee eens, nutteloos als hell! en het stnkt
IEDEREEN weet dat het slecht is. dus waarom aan beginnen. ook al ben je niet''verslaafd''

ik had laatst een gesprek met een meisje, die zei: ik rook heel af en toe en als het vergelijkt met spuiten en slikken is het weer heel erg onschuldig.

toen zei ik: ja maar ik sla toch ook niet iedere keer als ik uitga op zijn gezicht omdat het minder schuldig is dat ieder weekend iemand vermoorden. toen gaf ze me wel gelijk:P

Typische opmerking van een roker met oogkleppen op.

Zeuren over niet-rokers maar ondertussen niet in staat om te stoppen met zijn sigaretje.

Ja, roken is voor losers.
Roken is een verslaving en ik denk dat alle verslavingen een gevolg zijn van mentale zwakte of problemen op bepaalde gebieden. Wat ik hiermee bedoel is dat er iets ongelukkigs is in het leven van iemand, waardoor hij/zij naar de sigaretten grijpt. Zo heb ik het in ieder geval bij mezelf ervaren, inmiddels gelukkig gestopt;)

Laatst bewerkt:
Als ik al die tegenkanting hoor. Wat dan voor de ex-verslaafde die zijn safke of dope nu wel kan laten? Da bom of Mega karakter? De mensen die nooit gerookt hebben weten ni beter maar als je "all the way" bent geweest toont dat 't karakter wel denk ik.
Just asking:)

Roken is voor losers. De enige reden die ik kan bedenken waarom iemand rookt, is omdat anderen het doen, dus om er bij te horen. In ieder geval zo is iedereen begonnen, want ik heb nog nooit iemand gekend die rookt omdat die het leuk vind..
Daarnaast kost het ook nog eens klauwen met geld. Beter koop je daar supps voor ofzo ;P.

En het is ook nog es slecht voor je...

niet-rokers moeten niet zeuren, ze roken toch niet? dus zij zijn toch vrij van alle kanker en stank? en wij zijn ongelukkig en stinken
dus laat ons rustig kanker roken , ooit stoppen we wel

Terug
Naar boven