MuscleMeat

Rom legpress

Ik heb het nu over een leg press dat je schuin naar boven drukt, even voor de duidelijkheid.

Ik doe niet met mijn knie tegen mijn borst.
Zijn er mensen behalve klusmier die dit wel doen?

Ik doe het ook niet.

Ik laat m'n knieen naast m'n borst komen zodat de bewegingsuitslag groter wordt (knieen tegen de borst laten komen beperkt de ROM en kan bij zware reps de ademhaling negatief beinvloeden)

Oh bedoel je het zo, mijn knieën komen wel helemaal tegen me aan maar zitten niet in mijn borstkas te prikken, een beetje naar de zijkant zeg maar zodat je zoveel mogelijk rom pakt.
Overigens ben ik altijd een beetje huiverig voor mijn knieën op het moment dat je gaat duwen, als alles eenmaal loopt is er niets aan de hand.

• Topic Starter Topic Starter
Zoals ik boven al stelde, op dat deel van de ROM is de belasting gewoon niet zo groot dat je van toegevoegde waarde kan spreken. En zolang je knieschijf op z'n plaatst blijft zitten zullen je knieen echt niet overstrekken.

Dan hebben wij een andere definitie van overstrekking. Bij mij is overstrekking als de extensie van de knie verder dan 0 graden komt.
Voor mij voelen de gewichten op mijn knieen gewoon niet zo prettig aan. Dus ben er nog niet van overtuigd om het anders te doen.

Terug
Naar boven