AndroidHealthClinic

RTL 7 sterkste man

Zo weer!

Over een dik half uur weer op RTL7!

• Topic Starter Topic Starter
Yes ik zit klaar :) gister op eurosport was ook zeer intressant

i kzit ook te kijken (H)

nu wachten tot het begint

Dat eht maar eens opschiet dat voetbal is echt :zzz:

120-119-118

Monster commentaar: Pakt de kogel haha :D

Wat zei Wout, ....?

tv is kapot, volgende keer beter!

Leuk om te zien hoe de Hongaren de wedstrijd voor zichzelf hadden geconstrueerd...

Je bedoelt de onderdelen voor/van de wedstrijd op het lijf schrijven van de Hongaren?

Precies.

Je moet natuurlijk nog steeds sterk zijn om uberhaupt een onderdeel te winnen, maar nu was het wel opvallend dat er alleen onderdelen waren waar de Hongaren goed op waren. Er was zelfs een bizar onderdeel: het 'schouderen' van een 150kg steen. Het was duidelijk dat de meeste deelnemers dit ter plekke voor het eerst probeerden...

Ik vind het wel mooi die teamwedstrijden. Komt naar mijn mening op de dag van vandaag te weinig voor. Mijn eerste echte strongmanwedstrijd was het NK-teams georganiseerd door Simon in 2008. Dat vond ik echt machtig. Voorig jaar in Maastricht, Kampen en Letland nog teamwedstrijden gedraaid. Idem dito... Maar dat was het dan ook!
Zou mooi zijn als er een jaarlijks terugkerend evenement is waar de topteams bijelkaar komen...

Precies.

Je moet natuurlijk nog steeds sterk zijn om uberhaupt een onderdeel te winnen, maar nu was het wel opvallend dat er alleen onderdelen waren waar de Hongaren goed op waren. Er was zelfs een bizar onderdeel: het 'schouderen' van een 150kg steen. Het was duidelijk dat de meeste deelnemers dit ter plekke voor het eerst probeerden...

Zal dat niet bij elk organiserend land zijn?

Zal dat niet bij elk organiserend land zijn?

Tuurlijk. Daarom deed Nederland altijd 'weight for height' omdat Zijlstra (en Veneberg) hierop wereldtop waren, en er vaak wat mindere landen kunnen klasseren tussen NL en de directe concurrenten.

Maar dit geeft wel aan dat Sterkst Man als sport nog professioneler moet worden.

Maar dit geeft wel aan dat Sterkst Man als sport nog professioneler moet worden.
Waarom? Sterkste man = allround sterkste, dus niet net die dag niet omdat een paar onderdelen je niet liggen. Dat je zwakke onderdelen hebt geldt voor iedereen uiteraard maar daar moet je dan harder aan werken :)

Fekete is king of stones, en die powerstairs met 330kg heb ik geloof ik nergens eerder gezien.
dat was ook geen beste voor de Hongaren.

Waarom? Sterkste man = allround sterkste, dus niet net die dag niet omdat een paar onderdelen je niet liggen. Dat je zwakke onderdelen hebt geldt voor iedereen uiteraard maar daar moet je dan harder aan werken :)

Let op: Geen kwaad woord over de sporters. Ze flikken het toch maar en dat kan alleen maar met veel trainen en door domweg sterk te zijn.

Mijn punt is meer dat de uitslag van deze wedstrijd mede bepaald is door het ontwerp vanachter een bureau. Dat vind ik jammer en gaat ten koste van de sport.

Mijn punt is meer dat de uitslag van deze wedstrijd mede bepaald is door het ontwerp vanachter een bureau. Dat vind ik jammer en gaat ten koste van de sport.
Ja maar mijn punt is dus dat dat niet zou moeten uitmaken omdat je als strongman atleet allround sterk moet zijn.

Rtl7

Over 15 minuten weer op RTL7!

Terug
Naar boven