AndroidHealthClinic

Rug Oefeningen

ziel

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
13
Lengte
1m97
Massa
97kg
Vetpercentage
10%
Hey jongens, Ik doe nu 9oefeningen voor mn rug inclusief traps
Maar is dat nou te overdreven/goed/slecht ofwat?
Heb er zelf nog geen last van gehad maar dacht misschien minder oefeningen/meer resultaat of juist het tegenover gestelde?
Mrja tips zijn welkom;)

pffff... ik doe er 2:)

Als je er resultaat mee hebt,wat zou het dan verder nog uitmaken?

• Topic Starter Topic Starter
Ja das wel zo,maar ik dacht misschien doe ik er toch wel teveel wat aleen maar naar overtraining kan leiden toch;)

Hoeveel sets? Hoeveel reps? Welke oefeningen?
Klinkt wel veel iig.

als je ze alle 9 met goede focus kan doen en het voor jou werkt waarom niet

met 9 oefeningen aardige vooruitgang, en met 3/4 oefeningen een enorme vooruitgang.... dat verschil!

Haha bedankt voor de tip :thumb:

---------- Toegevoegd om 13:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:43 ----------

Hoeveel sets? Hoeveel reps? Welke oefeningen?
Klinkt wel veel iig.

Deadlift 3sets 12-8-4 reps
Lat pull down 4sets 12-10-8-6 reps
Behind the neck pull down 4sets 12-10-8-6 reps
Bicep pull down 3sets 10-8-6 reps
Pulley 4sets 12-10-8-6 reps
Rows 4sets 12-10-8-6 reps
Romp op tillen met onderrug 3sets 15-10-8reps met steeds zwaardere schijf in m'n hand.

Ik mix de oefeningen elke week door elkaar om gewenigheid te voorkomen behalve de deadlift die pak ik sowizo als 1ste;)

Ey thanks voor de info,Net ff de link gelezen die je dr bij had gestuurt :thumbs:
Ga 'm dr zeker nu uitlaten:p

---------- Toegevoegd om 14:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:55 ----------

Maar welke oefeningen van de lijst die ik hier neer had gezet moet ik wel doen en welke niet? omdat je zei dat het veels te veel was?

die bicep pulldown zou ik eruit laten en samen doen met je biceps training (lekkere oefening)
en wat bedoel je met pulley?

ach sooo...,
je moet eigenlijk een oefening of 3/4 doen met een totaal van zo'n 8-10 werksets en je kan dan per week afwisselen met de oefeningen..
minder is beter.

Ey bedankt man, zal dr maandag mee aan de slag gaan :P

3 basis oefeningen:

Deadlifts
Horizontale "pull" (rows bijvoorbeeld)
Verticale pull (chins)

En eventueel extensions en shrugs.

ach sooo...,
je moet eigenlijk een oefening of 3/4 doen met een totaal van zo'n 8-10 werksets en je kan dan per week afwisselen met de oefeningen..
minder is beter.

je moet dit je moet dat skinny grew up kid, mischien werkt het voor jou maar niet voor hem maybe, ik zelf doe momenteel 7 en groei lekker imo is 3 oefeningen veel te weinig

deadlift!
rows
optrekken / pulldowns

meer heb je niet nodig

Terug
Naar boven