MuscleMeat

rug verkeerd getraind..?

karlb

Novice
Waardering
0
hallo mensen ik hoopte dat iemand hier mij kon helpen
ik train nu 5 jaar, niet volle bak ofzo, gewoon btje spieren bouwen
ik ben er nu sinds kort achter, dat mijn rugspier uit verhouding getraind is, normaal lette ik er niet op, maar ik ben een soort bochel aan het kweken, het valt allemaal op zich wel mee als ik gewoon sta maar als ik buk zie je heel goed, dat het middendeel van me rug(van boven naar beneden) groter is dan de rest en dan dus goed krom. ik heb zo'n btje vanaf het begin altijd de seated row gedaan(altijd buitenkant pakken) kan het daarmee te maken hebben? en heeft iemand enig idee wat ik kan doen om de verhoudingen te herstellen? of wat ik iig beter niet meer kan doen? gaan spieren weg als je ze niet meer traint? of word het alleen maar slap?
als iemand er zich wat bij voor kan stellen, bij dit verhaal..
groetjes

Zeker dat je geen (lichte) vorm van scoliose ook hebt?

• Topic Starter Topic Starter
net ff opgezocht wat het is.. maar k weet niet, ga binnenkort wel ff langs een fysio
thnx

t heeft misschien niet met het trainen te maken, maar een afwijking die je al eerder had maar nu meer opvalt doordat je meer spieren in je rug hebt nu...

k zal het ff laten checken deze week

Wat optifiber zegt.
Beetje combinatie van wat dingen.

Scoliose werd bij mij vastgesteld.
Hierdoor moest ik mijn rugspieren versterken.
Mijn schouders zijn al wat naar achter gekomen, en rugspieren al heel wat verstevigd.
Maar het lijkt wel alsof ik een soort van bult op mijn rug heb als ik gewoon recht sta.
+ mijn onderrug is redelijk hol.

Als ik op mijn houding let ziet alles er 'normaal' uit.
Maar moet je voorstellen hoe het er anders uitziet ? :D

ja precies, een bult..
ik heb alleen geen holle onderrug ofzo
kan me voorstellen dat de bult alleen maar nmeer doet uitkomen

Misschien heb je last van een lichte kyphose, heb het zelf ook als ik buk heb ook holle onderrug

Terug
Naar boven