Fitness Seller

rugschema

Anoniemeling

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Hallo,

Ik heb 5 oefeningen voor mijn rug, sommigen zeggen dat dat teveel is..klopt dat ? Welke moet ik er in doen of juist weglaten, of zo laten..

Chinnen 10x 4/5 sets
Seated cable row 10x 4 sets
Straight arm pull downs 10x 4 sets
Deadlift hangt van het gewicht af, boven de 100 kilo 5/6 keer
Back extensions 15x 3 sets

Lijkt mij wel wat veel, ik doe meestal maar 3 oefeningen per spiergroep. Wel wissel ik de oefeningen af, dus de ene week doe ik bijvoorbeeld de eerste 3, en de 2e week de 4e, 5e en 1e weer. etc.

Overigens heb ik na 3 keer een spiergroep gedaan te hebben met verschillende oefeningen niet zo veel kracht meer om nog twee oefeningen te doen... :)

Dat ligt aan je rust. En hoe hard jij traint. Herstel je te weinig, dan groei je niet. Herstel je "te veel", dan groei je niet.

valt wel mee toch, die back extentions vind ik wat overbodig. mischien nog shrugs erbij

Hallo,

Ik heb 5 oefeningen voor mijn rug, sommigen zeggen dat dat teveel is..klopt dat ? Welke moet ik er in doen of juist weglaten, of zo laten..

Chinnen 10x 4/5 sets
Seated cable row 10x 4 sets
Straight arm pull downs 10x 4 sets
Deadlift hangt van het gewicht af, boven de 100 kilo 5/6 keer
Back extensions 15x 3 sets

Niets mis mee. Rug is een grote groep waarbij de spieren wel samenwerken maar toch ook hun eigen functie houden.

einige oefening die je eventueel er uit zou kunnen laten is de Straight arm pull downs omdat tijdens de chins en rows de lats ook al aan bod komen. Desnoods laatj'm er in als afmaker, maar dan met maar 1-2 sets

Verders zou ik de back extensions vervangen door erector crunches. De laatse belast de erector wat meer terwijl de eerste meer op de heupextensors werkt

Inderdaad niets mis mee de rug is een grote spiergroep.

Lijkt mij wel wat veel, ik doe meestal maar 3 oefeningen per spiergroep. Wel wissel ik de oefeningen af, dus de ene week doe ik bijvoorbeeld de eerste 3, en de 2e week de 4e, 5e en 1e weer. etc.

Overigens heb ik na 3 keer een spiergroep gedaan te hebben met verschillende oefeningen niet zo veel kracht meer om nog twee oefeningen te doen... :)

Onder welke steen kom jij eingelijk vandaan :D
2003 lid en pas 2e post.

Ontopic.
als de TS de rug maar 1 keer per week pakt kan 5 oefeningen prima.

rug 1 keer per week 5 oef
Row
Pull ups
db row of cable row zittend
Latpully breed
Shrugs / straight arms pushdown

Rug 2 keer per week 3 oef
Row
Latpully breed / pull ups / chins
Db row / shrugs of straight arms pushdown

Rug 3 keer per week (full body) 2 oef
row
cins/ pulldowns / pull ups

Ik zou:

Deadlift (erector)
chin up (lats)
lat pull down (lats)
BOR (rug algemeen)
en shrugs (traps)

doen.

• Topic Starter Topic Starter
Okee mensen, heb ik wat aan. Dank jullie wel !

Terug
Naar boven