AndroidHealthClinic

Russian dashcam

ryan

elke keer dat je gaat rijden stop je die camera erin en zet je hem aan ? En om de zoveel tijd alles wissen ?

mij lijkt het ook wel wat maar heb geen zin in al dat extra werk

---------- Toegevoegd om 19:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:31 ----------

ja, behalve wanneer overmacht. Dus strafuitsluitingsgrond. Of roekeloosheid van de zwakke verkeersdeelnemer die aangetoond kan worden. Artikel 185 wegenverkeerswet
http://nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_185_Wegenverkeerswet

Neen neemt in een lus op, iedere minuut na reeds 2uuropname wist hij bij mij.
Dus je moet zelf nooit zitten verwijderen nzo.

ah dat is wel handig

Wie weet zijn dit gewoon 2 vrienden dat zich wat aan het amuseren zijn . Niet verantwoord op de openbare weg , maarja ...

ryan

elke keer dat je gaat rijden stop je die camera erin en zet je hem aan ? En om de zoveel tijd alles wissen ?

mij lijkt het ook wel wat maar heb geen zin in al dat extra werk

---------- Toegevoegd om 19:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:31 ----------

ja, behalve wanneer overmacht. Dus strafuitsluitingsgrond. Of roekeloosheid van de zwakke verkeersdeelnemer die aangetoond kan worden. Artikel 185 wegenverkeerswet
http://nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_185_Wegenverkeerswet

De echte Dashcam of die AutoGuard app? Dashcam zie reactie GroteT :)

Die AutoGuard app kan je zo instellen dat je het maximale geheugen dat mag worden gebruikt kan aangeven. Als het geheugen van de smartphone vol is, dan kan je aangegeven dat het programma oude opnames moet verwijderen. Opnames die je wilt bewaren, kan je archiveren. Maar meestal zet ik ze gewoon om de zoveel tijd op mijn pc. Waarschijnlijk zijn 95% van de opnames achteraf toch nutteloos, dus die zou je eigenlijk sowieso gewoon kunnen verwijderen van je smartphone.

Ik gebruik mijn Dashcam voor het geval er een keer een situatie voordoet waarbij omgekeerde bewijslast noodzakelijk is (ongeval, onterecht geflitst etc). Van de zomer nog bijna een fietser op mijn motorkap gehad. Ik kwam met 50 km/u aanrijden, fietser had geen voorrang, maar dacht nog 'ff' over te kunnen steken. Kan het filmpje helaas niet zo snel terugvinden, maar hier wat frames (beetje crappy vanwege tegenlicht en lagere kwaliteitssettings toen).

fietsertje-bijna-aangereden_zpsf72ec361.gif

- 1e frame: Toen ik aan kwam rijden had was ik al van het gas af, op moment van de 1e frame was ik al vol in de ankers en aan het claxonneren. Je kan ook zien aan de positie van de auto voor mij dat deze amper de oversteek is gepasseerd wanneer de fietser oversteekt, en dat die fietser eigenlijk het onmogelijke wilde proberen i.p.v. te wachten.
- 2e frame: Lijkt mee te vallen, maar ik kom wel met zo'n 45-50 km/u (14 meter per seconde!) aangereden en dit alles is echt binnen 1-2 sec hooguit..
- 3e frame: Je ziet mijn motorkap niet zo duidelijk, maar ik was op dat punt vlak voor de oversteekplaats.

Dus al had ik hem aangereden, had ik tenminste nog beelden om mijn onschuld te bewijzen (en daarnaast waren er ook nog genoeg getuigen uiteraard).

Ik ken die weg denk ik :)

Ik gebruik mijn Dashcam voor het geval er een keer een situatie voordoet waarbij omgekeerde bewijslast noodzakelijk is (ongeval, onterecht geflitst etc). Van de zomer nog bijna een fietser op mijn motorkap gehad. Ik kwam met 50 km/u aanrijden, fietser had geen voorrang, maar dacht nog 'ff' over te kunnen steken. Kan het filmpje helaas niet zo snel terugvinden, maar hier wat frames (beetje crappy vanwege tegenlicht en lagere kwaliteitssettings toen).

- 1e frame: Toen ik aan kwam rijden had was ik al van het gas af, op moment van de 1e frame was ik al vol in de ankers en aan het claxonneren. Je kan ook zien aan de positie van de auto voor mij dat deze amper de oversteek is gepasseerd wanneer de fietser oversteekt, en dat die fietser eigenlijk het onmogelijke wilde proberen i.p.v. te wachten.
- 2e frame: Lijkt mee te vallen, maar ik kom wel met zo'n 45-50 km/u (14 meter per seconde!) aangereden en dit alles is echt binnen 1-2 sec hooguit..
- 3e frame: Je ziet mijn motorkap niet zo duidelijk, maar ik was op dat punt vlak voor de oversteekplaats.

Dus al had ik hem aangereden, had ik tenminste nog beelden om mijn onschuld te bewijzen (en daarnaast waren er ook nog genoeg getuigen uiteraard).

Hey vet dat is in Alkmaar, en dat ziet er uit als mijn oom op die fiets

---------- Toegevoegd om 22:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:43 ----------

Ja klopt hij fietst bij het tunneltje vandaan, irritant punt

Je had daar ook linksaf de zeswielen op moeten rijden ;)

Eerst de mong**l uit hangen en vervolgens ook nog uitstappen als iemand tegen zijn idiote gedrag in gaat...

Zo'n persoon zou je toch zo graag helemaal de t*ring in willen slaan, gaat m'n bloed echt van koken bij dit soort lui. :mad:

Ik hoop altijd dat iemand uitstapt....

Ja maar het scheelt wel of je nou 50% of 100% van de schade van het 'slachtoffer' moet betalen. En indien je niet schuldig was, heb je (afhankelijk van de voorwaarden van de verzekering) geen verlies in no-claime korting ;)

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/ove...ers/rhw_fietsers_en_voetgangers_beschermd.pdf

De fietser steekt over op een oversteekplaats voor fietsers maar heeft blokjes en geen lijntjes op de vloer. hij heeft dus geen voorrang en had de wagen moeten laten passeren.

---------- Toegevoegd om 21:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:12 ----------

Werkt niet; IS blijkbaar privé

Wat je in zo'n gevechten vaak ziet:
Agressor valt aan en begint te meppen of te trekken.
De tegenstander blijkt verrassend sterker en mept harder.
De agressor had dit niet verwacht en wordt bang.
De agressor doet een paar stappen achteruit en begint het "uit te leggen:" waarom deed je dit, en dat..." alsof die tracht uit te leggen waarom die kwaad was. Hij wil dus de andere kalmeren door hem duidelijk te maken dat hij een reden had om kwaad te zijn.

Dit zie je iedere keer, keer op keer. Zielig.

Terug
Naar boven